Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Massachusetts Amherst Üniversitesi ve Brezilya’da INPA Enstitüsü’nün ortak çalışması sonucu Negro Nehri’nin kollarından bir kaçında yeni bir cins elektrik balığı keşfedildi.

Nisan 2014'te yayınlanan makalede bu yeni cinsin anatomisi, yayılım alanı, diğer balıklarla olan ilişkisi göze çarpan iskelet özellikleri, rengi, elektrik organları ve elektriği aktarış şekli ele alındı. İsimlerine uygun olarak bu balıklar belirgin atımlar şeklinde elektrik deşarj ederler ve bu şekilde bazı başka balıklar tarafından fark edilirler.

Bu yeni türün keşfi yakın türler arasındaki ilişkiye ve sınıflandırmalara da yeni bir yorumlama getiriyor. Ayrıca elektrikli balıkların çeşitliliği daha derinlemesine belgelendikçe araştırmacılar bu gurubun evrimdeki  yayılımının sebeplerini keşfedebilecekler.

1990’ların başında elektrikli balıkların toplulukları ve çeşitliliği ile ilgili araştırmalarda bilimsel olarak yüzden az balığın tanımlaması gerçekleştirilmişti. Bugün bu sayı iki katına ulaştı. Elektrikli balıkların ticari olarak önemleri az olsa da, Neotropik’deki, özellikle de Amazon’daki bu türün gerekenden az çalışıldığını düşündüklerini söyleyen araştırmacılar; elektrikli balıklarla ilgili daha çok sınıflandırma çalışması yapılması gerektiğini düşündüklerini belirttiler.

Çevresel değişimler dünya genelinde nehirleri etkiliyor ve Amazon bölgesinde tatlısu faunaları bir çok farklı baskı altında. Balık popülasyonları; kirlilik, iklim değişikliği, hidroelektrik santraller ve diğer faktörlere bağlı  habitat küçülmesi ve değişmesi sonucunda, azalıyorlar.

Buna bağlı olarak şimdiki balık faunasını belgelemek daha da önem kazanıyor.

Not: Bu yazı ScienceDaily adresinden çevrilmiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/09/2019 00:13:26 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2298

“Uzay yolculuğunu sıradanlaştıramayan bir tür, diğer hayvanlardan üstün olamaz.”