Yaşam Daima Yolunu Bulur

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

"Yaşam daima yolunu bulacaktır."

Carl Sagan (Amerikalı astronom, astrofizikçi, kozmolog, yazar, bilim destekçisi ve bilim anlatıcısı)

Carl Sagan'a atfedilen bu kısa ve öz söz, sanat tarihinde de belki en etkili şekilde 1993 tarihli Jurassic Park'ta Dr. Ian Malcolm karakterini oynayan Jeff Goldblum tarafından işlenmiştir. Bilim kurgunun kült filmlerinden olan Jurassic Park'ta Dr. Malcolm, sadece dişilerden başlayan dinozor popülasyonunun kendi evrimleri içerisinde erkekleri üretmesinden bahsederken, bunu "basitçe, yaşamın mutlaka bir yolunu bulması" ile açıklamaktadır. Dr. Malcolm ile dinozorları üreten firmadaki genetik araştırmacılarından Henry Wu arasında geçen ve dinozorların kontrolsüz yayılımının tüm dinozorları dişi olacak şekilde üretmek hakkındaki diyalog şöyledir:

Dr. Malcolm: "Bu yaptığınız kontrol... Basitçe imkansız. Eğer ki evrim tarihinin bize öğrettiği bir şey varsa, o da yaşamın hapsedilemeyeceğidir. Yaşam kendini özgür bırakır, yeni alanlara yayılır, bariyerleri yıkar, belki acı çeker, hatta kendini tehlikeye atar. Ama ne olursa olsun... Başarır."

Wu: "Yani dişi hayvanların... şey... Çiftleşebileceğini mi söylüyorsunuz?"

Dr. Malcolm: "Hayır. Ben... Ben sadece, yaşamın mutlaka bir yolunu bulacağını söylüyorum."

Ve filmde, gerçekten de Dr. Malcolm'un haklı olduğu görülür.

Gerçekten de doğadaki evrim yasası, daha teknik ve genel tabiriyle "optimizasyon (en uyguna uyarlama) yasası", popülasyonların bulundukları koşullar içerisinde en uygun olan özelliklere evrimleşmesini sağlamaktadır. Elbette bu koşullar, ortamlar ve şartlar sürekli olarak değiştiği için, canlılar da farklı yönlere evrimleşmekte, bu sırada oluşan izolasyonlar sonucu, aynı atadan başlayıp farklı ortamlara adapte olanlar yeni türleri oluşturmaktadır.

Fotoğrafta da bunun evrimselden ziyade gelişimsel bir örneği görülmektedir.

Görsel: İG

Bilmek veya Bilmemek... İşte Bütün Mesele Bu!

Mark Twain ve İnsan Olmak...