Vücudunuzdaki Hücreler ve Günlük Mitoz Bölünme Sayısı

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Ortalama bir insan vücudunda 37 trilyon civarında hücre bulunmaktadır ve bu hücrelerde günde 2-3 trilyon defa mitoz bölünme gerçekleşmektedir! Bu bölünmelerde sıklıkla hatalar yapılır ve mutasyonlar oluşur. Bu hatalar ve mutasyonlar genellikle düzeltilir; ancak bazıları düzeltme mekanizmalarından kurtulabilir. Ola ki bu mutasyonlar üreme hücreleri, üreme hücrelerinin üretildiği dokular, zigot veya embriyonun erken evrelerindeki hücrelerinde meydana gelirse, evrimsel anlama sahip olan kalıtsal mutasyonlar haline gelirler. Bu sayede popülasyon içerisinde rastgele çeşitlilik yaratılmış olur. Birçok mutasyon ani etkili olmadığı için, nesilden nesile aktarılır ve başka mutasyonlarla bir araya geldiklerinde kademeli ve ufak değişimler yaratır. Dolayısıyla evrimsel süreçte evrimin yaşanabilmesi için "doğru zamanda doğru mutasyonun meydana gelmesi"ni beklemeye gerek yoktur. Popülasyon içerisinde çeşitlilik sürekli olarak yaratılır ve sürekli bir gen çeşitliliği bulunur; çevre şartları değiştikçe bu varyasyonlardan bazıları avantajlı konuma geçer, bazıları dezavantajlı... Buna bağlı olarak avantajlı olanlar daha kolay hayatta kalır ve ürerler. Bu sayede, kendilerini avantajlı kılan o genetik varyasyonları da gelecek nesillere daha fazla aktarıp popülasyonların özellik dağılımlarının nesilden nesile kademeli ve yumuşak bir biçimde değişmesine neden olurlar. İşte bu, evrimin ta kendisidir!

Kaynak: Motherboard

Bilimi Anlamamak...

Hayvanların da Duyguları Vardır!