Vantablack: Kara Deliği Seyretmek!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Vantablack, karbon nanotüplerden tasarlanan dünyadaki "en siyah" malzemedir. Elektromanyetik spektrumdaki radyasyonun %99.965'ini emerek neredeyse hiç ışık yansıtmaz. Karbon nanotüplerin arasına giren fotonlar içeride birbirlerine yansıtılırlar ve sonunda ısıya dönüşene kadar orada hapsolurlar.

Bu malzeme, uzay teleskoplarının girişinde sönük yıldızların gözlemini kolaylaştırmak için kullanılır. Ayrıca birçok çeşit kızılötesi kamera sisteminde de bu malzemeden yararlanılır.

Adeta bir kara deliği izlemek gibi değil mi?

Kaynak: Wikipedia