Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Fotoğrafta gördüğünüz bu ilginç mikroskop görüntüsü, bilimsel adı Utricularia gibba olan süzülen keseotunun avlanmaya hazır, açılmış tuzaklarından birisidir. Keseotları suda yaşayan, etçil bitkilerdir. Su üzerinde süzülen bu bitki, avının kapanı aktive edecek kıllara dokunmasını bekler. Genellikle mikroskobik omurgasızlar tarafından aktive edilen bu kapan, kısa sürede kapanarak avı etkisiz hale getirir. Fotoğrafın en altında, tuzağın yeşil olarak görünen duvarlarına birikmiş olarak gözüken yapılar tek hücreli alglerdir ve bu tuzağın içerisinde yaşarlar.

Fotoğraf, 1000 kat büyütülmüş bir mikroskop görüntüsüdür. 62 ülkeden 2.000'den fazla gönderilen mikroskop fotoğrafı arasından, Olympus BioScapes Dijital Görüntüleme Yarışması'nda birinciliği kazanan fotoğraf bu olmuştur.

Kaynak: Wired