Yeni bir bilimsel gerçek, karşıtlarını ikna edip onların ışığı görmesini sağlamakla bir zafer kazanmaz. Daha ziyade, bu karşıtlar nihayetinde ölürler ve yeni nesiller, gerçeklere alışık olarak büyür.

Max Planck
Bu sözü, 1949 yılunda yayımlanan "Scientific Autobiography and Other Papers" isimli kitabın 33 ve 34. sayfalarındaki "Wissenschaftliche Selbstbiographie. Mit einem Bildnis und der von Max von Laue gehaltenen Traueransprache" başlıklı kısımdan alınmıştır. F. Gaynor tarafından İngilizceye çevrilmiştir. T. S. Kuhn tarafından "The Structure of Scientific Revolutions" isimli kitabında aktarılmıştır.| Kaynak: Max Planck

“Eğer bir başka gezegeni Dünya'ya dönüştürecek gücümüz varsa; o zaman Dünya'yı da eski Dünya haline getirmeye gücümüz var demektir.”