Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Wuhan virusu neden turki cumhuriyetlerde görülmedi?

Merhaba; bugün wuhan/ corona olarak bilinen virüsün türkiye'de görülmemesinin sebebinin türk genetiğinde ace-2 proteininin az olması olduğuna dair bir yazı okudum ancak geçerli bir kaynak bulamadım. Doğruluk payı nedir?

Merhaba ben de benzeri bir yazıyı türk haber kaynaklarında okudum. Oytun ERBAŞ hocamız bu konuyla alakalı 2 çalışma olduğunu söylemişti. fakat bunlar birer hipotez kanıtlanmış veriler değil. soruyu cevaplarken 19.03.2020 22sularında yazıyorum an itibariyle pandemi ilanı ve daha şimdiden 190 küsür vaka ve 3 kayıptan haberdarız. süreç içerisinde bu hipotezler doğru ya da yanlış değerlendirilecektir. fakat bu noktada tamamen doğru diyemiyoruz.

“Dünyada her şey için, maddiyat için, maneviyat için, hayat için, başarı için en hakiki yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir, cahilliktir, doğru yoldan sapmaktır.”