Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

(Taha Suresi: 53) ”(Rad Suresi: 3) Ayetleri Kur'an-ı Kerim'in mucizesi olarak kabul edebilir miyiz?

Kur’an’ın bu ayetleri, bitkilerin eşler halinde yaratılmasından haber vermekte ve ancak asrımızda keşfedilebilmiştir. Peki, insanların botanik ve biyolojiden habersiz olduğu bir dönemde, okuma-yazma bilmeyen bir zat bitkilerde erkeklik ve dişiliğin olduğunu nasıl bildi? Ayet-i kerimelerde geçen “ezvac” ve “zecveyni” kelimelerinin kökü.
Ufuk Derin Agnostik

Defalarca demiştim: "Şu açık ki ortada bir dini metin ve bilimsel bir gerçek var. Yani bu durumda benzetme yaparken elimizde sadece benzetilen ve benzeyen olgular ve bu olguları birbirine bağlayacak "bir fonksiyon" kalıyor. Benzetilen ve benzeyen olguları zaten baştan belirlemiştik, sadece bu olguları birbirine bağlayacak bir fonksiyon kalıyor ve aslında bu fonksiyonu yazan sizsiniz. Yani sadece dini bir metni bilime göre yorumlayan bir fonksiyon yazıyorsunuz."

İşte bu örnekte de günümüzdeki bilimsel gerçeklere yönelik eksik bilginiz ile yazdığınız fonksiyonun dininizi zor durumda bıraktığını görüyoruz. Öncelikle dişi ve erkek gibi iki cins olduğunu söylemek için bir mucize gerekmiyor. İnsanlarda bunu görüyorsunuz zaten, hayvanlarda bunu görüyorsunuz zaten. Biraz tarım, çiçek böcekle uğraşan bunu görüyor zaten. Kuran'a kadar kimsenin bilmediği, gizemli bir bilgi değil bunlar. Bunu bilmeseler nasıl hayvancılık, bitki yetiştiriciliği yapabilirler? O zamanlar hayvan ve bitki yetiştirmek yoktu da Kuran "Bak hayvan ve bitki yetiştirebilirsiniz ha." mı dedi sanıyorsunuz? Bu, sıradan bir bilgi. Sizin söylediğiniz de sıradan bir bilgi.

Bu Reklamı Kapat

"Mantarların bazı türlerinde 20.000 ila 36.000 arasında farklı cinsiyet bulunduğu bilinmektedir. Örneğin Schizophyllum commune türünün tam 28.000 farklı cinsiyeti tanımlanmıştır. Bazı diğer mantar türlerindeyse alışageldiğimiz ikili cinsiyet sistemini görebilmekteyiz. Ayrıca cıvık mantarlar (slime mold) olarak bilinen -ancak aslında mantar olmayan- bir çeşit canlı grubunda da 13 farklı cinsiyet bulunduğu bilinmektedir. Benzer şekilde, Tetrahymena thermophila isimli silli protozoa türünde 7 farklı cinsiyet görülmektedir. Daha karmaşık canlılar olaraksa Pogonomyrmex cinsine ait karıncalarda 3 veya 4 farklı cinsiyet, Spinicaudata takımından midye ıstakozlarında da 3 farklı cinsiyet bulunmaktadır."

Onu da geçtim. Herhangi bir eşeyi bile olmayan canlı türleri var. Size göre din, bunları bilemediği için yanılmıştır.

Bu Reklamı Kapat

Burada fonksiyonu yazan sizsiniz. Eğer bu bilgileri bilseydiniz bu sefer de "İyi-kötü", "güçlü-zayıf" gibi başka ikilikler ile yorumlamaya çalışacaktınız. Başka ayette ya da bu ayette aslında eşeysiz olanlardan veya çok cinsiyetlilerden bahsettiğini ya da "onların sadece küçük istisnalar olduğunu" söyleyerek durumu kurtarmaya çalışacaktınız. Çünkü bu mucizeyi, bu fonksiyonu yazan sizsiniz. Günümüzdeki durumu da yanlış bildiğiniz için yanlış fonksiyon yazmanız bile bunu gösteriyor. Kendi dininize zarar veriyorsunuz.

"Sadece inanma ihtiyacı yeterli gelmeyen kişiler birçok fonksiyondan kendi yazdığı ya da buna uygun fonksiyonu binlerce yıl önce yazılmış gibi görüp inanma ihtiyacını ek gerekçelerle doldurmaya çalışır."

Şimdi yeni bilgiler öğrendiniz için şimdi de bunlarla fonksiyon yazmaya çalışacaksınız. Ama öğrenmeseydiniz bu hatalı bilgilerle devam edecektiniz. Demek ki asıl mucize dinde değilmiş. (İnanmak için kendini zorlayıp fonksiyon yazıp dinine zarar verenlerde ve) Bilimdeymiş. Bu ikisi olmasa mucize iddiaları da olamazdı.

Joseph Joestar
Joseph Joestar Konyalıyım

Bu ayetlerde şunun kastedildiğini var sayıyorum ''bitkileri erkek ve dişili çiftler halinde yarattık'' ya da ''meyveleri çift çift yarattık''. Bu o dönemde bilinebilecek bir şey miydi?

Öncelikle bitkilerin hepsinin organizmalarında belirli bir cinsiyet yoktur. Meyvelilerin çoğunluğu ise hem dişi hem erkek üreme hücrelerini üretirler. Ancak bazı bitkilerin organizmaları cinsiyetlere özelleşmiştir. O zamanki Arap dünyası bu cinsiyetli bitkileri bilebilir miydi? Evet.

Bu Reklamı Kapat

Bu cinsiyetli bitkilerin en meşhuru hurmadır. Arap yarım adası için hurma yetiştiriciliği oldukça eski bir tarihe sahiptir. Bu hurmaların dişi ve erkek ağaçları vardır. Bizzat yetiştiriciler kendi elleri ile erkeklerden aldıkları polenleri dişilere naklederek dölleme işlemini yaparlar.

Mucize konusuna dönersek, botanik, biyoloji, kimya vs. her türlü bilim dalının ilgilendiği konuların çoğu ile insanlar, bu konular bilimselleşmeden önce de ilgileniyorlardı. İnsanlar gene bahçeler düzenliyor, bitkiler yetiştiriyordu. Tıp bilim olmadan evvel şifacılar vardı. Kimyadan önce simya, astronomiden önce astroloji vardı. Bunlarla yer yer verimli, yer yer bilimle ulaştığımız bilgilerle çelişmeyen bilgiler edinildi. Lakin aynı yöntemlerle tamamen verimsiz, zararlı ve yanlış kabullerde edinildi. Çin tıbbı denen eski geleneğin, bugün covid-9 salgınına sebep olan yarasa yeme tavsiyesi gibi.

İşte bilim burada devreye giriyor. Bilim yukarıdaki örnekler gibi yanlış bilgi ile doğruyu ayıramayacak metotlardan sıyrılma çabasının ürünü olan bir bilgi edinme yöntemidir. Bilimsel yöntemin ne olduğunu öğrenmek için Evrim Ağacı'nda yeterince kaynak mevcut. Mucize arayışı da bu yanlış yöntemlere bir örnektir. Eğer mucizelere inanıyorsanız her yerde mucize görebilirsiniz. İnanmıyorsanız hiçbir yerde mucize görmezsiniz.

Arda Adnan Kalkan
Arda Adnan Kalkan Düşünebilen bir insanım

Merhaba, zekasıyla çok kolay bilir. Sıradan bir insan o dönemde de bir erkek ya da kadınla birlikte oluyor ve en az iki cinsiyet olduğunu biliyordu. Doğaya bakar ve develerin çiftleştiğini görür. Aklına şu gelir: belki de çiçekler de dölleniyor.

Kur'an da sadece iki cinsiyet varken gerçekte insanlarda onlarca cinsiyet vardır. Kadınlar başını örtsün yazar ama intersexler yani kadın ve erkek eşit özellikte olan insanlar ne yapmalıdır yazmaz. Bunu tanrı yazmış olamaz çünkü tanrı tüm insanlara hitap eder.

Bu Reklamı Kapat

Fatiha suresini Türkçe okuyun. Önce Allah rahmandır, rahimdir, ahiret ya da din gününün sultandır der. Sonra birden "yalnız ona taparız" yazar. Yani birçok tanrı var da insana mı tapıyor? Yoksa insan konuşuyorsa Kur'an da insanın sözünün ne işi var?

Tüm bunlar Muhammetin önce mağaraya kapanan yani toplumdan çekilme davranışı gösteren sonra da halisünasyon gören ve Cebrail dediği şeyle konuşarak bunları kitaba yazan bir şizofreni hastası olduğunu gösterir. Bu bilimsel olarak kanıtlandığı zaman milyonlarca insan İslâmı bırakacak.

Gerçekte tanrının varlığını bile kimse bilmiyor. Düşünmeye devam