Puan Ver
Puan Ver

Nasil bir ihtimaldir ki goz mercegi evrim gecirip olusurken evren olusmaya baslaman once dahi var olan 1/f=1/dc+1/dg formulunu uyguluyor?

Goz mercegi bir muhendislik harikasi oldugu halde doga bilincsiz bir sekilde buna nasil ulasabilir ki? Bu allahin bizimle iletisimi degildir de nedir?

Buna klasik bir cevap vereceğim.

Bir şeyin son haline bakıp "Bu ne kadar muhteşemdir!" "Bunu yapan Tanrı değil de kimdir?" Diye yorumlar yapmak yanlıştır. Çünkü hiçbir şey bir anda son hali ile var olmamıştır. Çok uzun süreçlerden, çok ilkel aşamalardan geçmiştir. Yani ortada bir bilinç olduğunu bu yolla bilmek mümkün değildir.

Bu kadar basit çıkarımlar ile var olmuş tüm insanlığın temel sorunlarından biri olan varoluş problemini çözemezsiniz. İstediğinize inanabilirsiniz fakat bilim inancınız konusunda size yardımcı olmayacaktır. Teşekkürler..

Bu soru vesilesiyle siz degerli bilim severleri aydinlatmak isterim.

Bilim de bazen keşif ederiz,keşfederiz, bazen de icat ederiz, sanirim bu iki kelimenin farkini herkes biliyordur.

Fizik ile kimya ve biyoloji arasindaki bag icatlarimizla degil kesiflerimizledir.

Fizikte kesfedilen bugun icin bilinen 4 temel kuvvet vardir. Fizik bu 4 temel kuvvet ile kimya ve biyolojiyle bağ kurar. (Bu kuvvetleri kesfedebilmemiz icin gerekli olan icatlar konumuzun disindadir)

Evrimsel surec bu 4 temel kuvvetin istedigi sekilde olmak zorundadir. Bilincsiz atomlarin bilincli canli olusturmasi icin gerekli kuvvetler bu 4 temel kuvvetten birkacidir. Canlilarin sekillerini de bu 4 kuvvet belirler.

Gelelim sizin sorunuza fizikte ince kenarli mercek olarak adlandirdigimiz bir icat vardir. Bu icadin dogada bir tesaduf sonucu olusabilecegini iddia etmek neye benzer biliyor musunuz? Cevabim son cumlemde olacak.

O kadar guzel bir yerden vurmussunuz ki bu kadar az elestiri almis olmaniza sasirdim. Yakinda herkes bu soru uzerinden sizlere yurur. Bu soruyu yabanci mecmuaya tasiyacagim.

Mercek dogada kendiliginden vaar olamaz, mercegin yaraticisi biz suurlu varliklariz.

Siz degerli bilim dusunurlerine sesleniyorum marsa arac gonderdik. Gonderdigimiz arac bir gozluk cami bulsaydi neler dusunurdunuz. Bizden once marsta birilerinin oldugunun delili olmaz miydi? Ayni gozluk camini gozumuzun icinde bulunca nasil olurda tesaduf diyebilirsiniz. Bu tutarsizlik degil midir?

Son bir tekrar ediyorum mercek gibi icatlarin yapilmasiyla, yercekim kuvvetinin kesfini, suyun kaldirma kuvvetinin kesfini, surtunme kuvvetinin kesfini, bu arada bahsettigim 4 kuvvetten bazilari bunlarin disinda seyler, birbirinden ayiriniz.

Bu icadin dogada bir tesaduf sonucu olusabilecegini iddia etmek neye benzer biliyor musunuz? Mona Lisa tablosunun yagan yagmur sonucu toprak disina cikmis bitki koklerine ulasan suyun kokteki pigmentlerle karisip ve sonrasinda da sicrayip daha onceden bal yapmak icin hazirlanan kovanin terkedilip zaman icerisinde puruzsuslesen ve bir tuval seklini alan yuzeye milyonlarca yilda farkli damlalarla sicrayip olusmasina benzer. Ihtimal yok mu var tabi ki de.

Sizleri selamliyorum bilimin aydinlik sokaklarindan karanlik sokaklarina gecmemeniz dileklerimle.

Formüller gözlemlediğimiz olayları açıklamak için oluşturduğumuz modellerdir. Bu modeller %100 doğru olmayabilir. Örneğin biyolojide olayları açıklamak için modeller geliştirilir bu modeller gözlemlediklerimizi açıklamak, süreçleri anlamak için insan tarafından oluşturulan modellerdir. Örneğin kontrollü hücre ölümü bizim gözlemlerimiz sonucunda oluşturulan ve süreci anlamamız için ortaya konulan bir modeldir. Süreçleri anlama yetimiz artığında daha iyi modeller üretiriz ve bu daha iyi modeller kanserin vb. hastalığın çözümünü bize sağlar. Fizik açısından bakarsak da klasik fiziğin ve formüllerinin modern fiziğin oluşması ile yetersiz kaldığını görmekteyiz.

Yani bu formüller ve modeller olayları açıklamak için insan tarafından oluşturulan gözlemlere dayanan ve olayları kısaca anlamamızı sağlayan hesaplamalardır.

Ötesinde bu argüman Allah ile alakalı değildir, tanrı ile alakalıdır. Allah’ın var olup olmadığını araştırmak için Allah’ın kelamı olduğu iddia edilen kuran’a bakmak gerekir. Kuran da içinde formüller olan bir kitap değildir.

İndirgenemez karmaşıklık ile ilgili videoyu buraya, gözün evrimi ile ilgili makaleyi de buraya koyuyorum. "Bilinçsiz Atomlar Nasıl Bir Araya Gelip Bilinçli Varlıklar Yaratabilir?" adlı videoyu buraya, tesadüf ile ilgili videoyu da buraya koyuyorum. Lütfen bakınız.

“Merak, bilginin tohumudur.”