Sorulara Dön
Teoloji & Din Felsefesi

Fussilet 11'de bilimsel çelişki var mıdır?

Kur'an'da (eğer tarafsız bir şekilde yaklaşırsak) fussilet süresi 11 ayette bilimsel çelişki sayılabilir bir hata var mıdır? Bazı kişiler dünyayı oluşturan gaz bulutu der ama arapça kelime dünyayı oluşturan gaz bulutundan değil, direkt olarak ateşten çıkan dumandan bahsediyor ( دُخَانٍ ). Atmosfer ateşten çıkan duman ile mi oluştu?

Fussilet Suresi 10. Ayet "Ve yeryüzünün üstünde metin dağlar yaratmıştır ve kutlamıştır orasını, bereket ihsan etmiştir ve rızık olacak şeyleri takdir etmiştir de meydana getirmiştir bunları orada, tam dört gün içinde, dileyenler için hepsi de eşittir."

Fussilet Suresi 11.Ayet "Sonra bir duman halinde olan göğü yaratmayı hükmetmiştir de ona ve yeryüzüne, dileyerek dilemeyerek meydana gelin demiştir, ikisi de, dileyerek geldik demişlerdir."

-Fussilet Suresi 9 ve 12. Ayetlerde de gökyüzünün ve 7 katmanın(?) 2 günde(?) yaratıldığı söylenmekte.-

Surede ilk dağların oluştuğunu sonra atmosferde bulunan dumandan göğü yarattığı söyleniyor fakat bu yanlış. Atmosferin oluşumu bir anlık olay değil yerçekiminin etkisiyle oluşan bir süreç. Burada bile kafadan hata var diyebiliriz fakat kesin değil. Kesin olan;

-Dağlar 470-430 milyon yıl önce oluştu.

-İlk atmosfer 4.6 milyar yıl önce dünyayla birlikte oluştu. ( Çok güçsüz bir atmosfer olsa da atmosfer atmosferdir.)

-Eğer ilk oksijenli ve güçlü bir atmosferden bahsediliyorsa o atmosferde yaklaşık 2.7 milyar yıl önce oluştu.

-Eğer canlı yaşamına elverişli derecede oksijenli atmosferden bahsediliyorsa o da 1 milyar yıl önce oluştu.

Her durumda atmosfer, dağlardan önce oluştu sonra değil.

Aynı zamanda ayetlerde dağlarla birlikte atmosferden önce "rızık" oluştuğu söylenmekte.

Rızık anlamı "İnsana fayda veren, yenilebilen, içilebilen ve Allah'ın herkese nasip ettiği, kendisinden faydalanılan diğer maddî ve manevî şeyler"

İlk balık 530 milyon yıl önce ilk bitki 500 milyon yıl önce oluştu. İlk akışkan su 3.8 milyar yıl önce görülüyor. Yani "rızık" dağlarla birlikte oluşmadı.

Atmosferden önce zaten oluşamaz. Atmosfer yerçekimin etkisiyle dünya etrafında kalan gazlardır. Atmosfer yoksa yerçekimi de yoktur. Bazen çok ince atmosferler için yoktur ifadesi kullanılır fakat çok ince atmosfere sahip olan gezegenlerin de yerçekimi kuvvetleri atmosferleri gidi küçüktür ve "rızık" için elverişsizdir.

Bu yüzden atmosferden önce dağlarla birlikte rızık oluşumu da yanlıştır.

Böylece 2 ayette 2 bilimsel hata bulunmuş oldu.

Daha fazla ayrıntı için kaynaklara bakınız.

Öncelikle 2 gün olarak bahsedilen kavram tam anlaşılmadı ama 300 yıl önce tam olarak anlaşılmayan birçok ayetin bugün ne anlatmak istediğini biliyoruz. Zamanla 2 gün, 6 gün kavramları da anlaşılacaktır.

9. Ayetten sonra 11. Ayete bakmamız gerekiyor çünkü 10. Ayette yeryüzünden rızıkların sonradan var edildiği yazıyor, 11. Ayete bağlı değil.

Nereden mi biliyorum? Naziat suresinde atmosferden sonra yerin düzenlendiği zaten yazıyor.

FUSSİLET

9-De ki: “Gerçekten siz, arzı iki günde halkedeni mi inkâr ediyorsunuz? Ve O’na eşler mi kılıyorsunuz? İşte O, âlemlerin Rabbidir.”

10-O, yeryüzüne sabit dağlar yerleştirdi. Orada bereketler yarattı ve orada tam dört günde isteyenler için fark gözetmeden gıdalar takdir etti.

11-Sonra duman halinde olan göğe yöneldi, ona ve yerküreye: İsteyerek veya istemeyerek, gelin! dedi. İkisi de “İsteyerek geldik” dediler.

12-Böylece onları, iki günde yedi gök olarak yarattı ve her göğe görevini vahyetti. Ve biz, yakın semâyı kandillerle süsledik, bozulmaktan da koruduk. İşte bu, azîz, alîm Allah’ın takdiridir. Kada

NAZİAT

27 – Yaratılışça siz mi daha çetinsiniz, yoksa gök mü? Onu Allah bina etti.

28 – Tavanını yükseltti, onu bir düzene koydu.

29 – Gecesini kararttı, kuşluğunu çıkardı.

30 – Bundan sonra da yeryüzünü döşedi. dehâ-hâ

• K. Günlükleri. Önce Yerler Mı Yaratıldı?. (10 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 10 Temmuz 2021. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • K. Günlükleri. Atmosfer 7 Katman Mı?. (10 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 10 Temmuz 2021. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

Dünya’nın ikinci ve daha yoğun atmosferi Dünya’nın iç kısımlarındaki erimiş kayalardan, volkanik aktiviteler yoluyla yüzeye çıkan gazlar tarafından oluşturulmuştur. Volkanların o zamanlarda çıkardığı gazların bileşimi ile bugünkü bileşiminin aynı olduğu varsayılmaktadır. Bu gazların, %80 su buharı (H2 O), yaklaşık %10 karbondioksit (CO2 ) ve az bir miktarı da azottur (N).

Aradan geçen milyonlarca yıl içerisinde, Dünya’nın sıcak iç kısmından dışarıya doğru fışkıran gazlar, bulut oluşumuna izin verecek kadar zengin bir su buharı içeriğinin oluşmasını sağladı. Binlerce yıl yeryüzüne düşen yağmurlar akarsuları, gölleri ve okyanusları oluşturdu.

Arapçasını attığınız, duman olarak çevrilen kelime bacadan çıkan duman, ateşli dumanlar için kullanılan bir kelime.

Attığım kaynaklarda göremediğim bir bilgi daha vermek istiyorum:

Fussilet 12'de lambalarla süsledik derken aydınlık yapıldığı anlamı var, yani sabah yaptık diyor.(uzay karanlık hani)Ayrıca bozulmaktan koruduk derken dağılmasını önlemek kastediliyor olabilir(bozulmasını önledik derken koruma(protect, preserve, guard) anlamı var) ve son olarak yer ve atmosfer isteyerek veya istemeyerek geliyor derken bunların hareket halinde olduğunu anlıyoruz.

• D. Atlası. Atmosfer Nasıl Oluştu?. (10 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 10 Temmuz 2021. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • K. Günlükleri. Önce Yerler Mi Yaratıldı Yoksa Gökler Mi?. (10 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 10 Temmuz 2021. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Bu sözü anlamak için önceki ayetleri anlamak gerekir (41/9-41/10) yeryüzünün 2 dönemde yaratıldığı ağır baskılar ve bereket (rızıkların) 4 dönemde yaratıldığı geçer (Evrenin yaratılışının 6 dönem olduğu geçer |7|54|, |10|3|, |11|7|,|25|59|, 32|4|, |50|38|, |57|4|) bilimsel olarak 13.813/6x2=4,600 Evrenin yaşı bölü 6 çarpı 2 = güneş sistemin yaşı
  • Ve ayetin sonunda لِّلسَّآئِلِينَ) lissailine arayıp sormak anlamında kullanılır ayetin sonu bize araştırmamız gerektiğini bildiriyor.
  • Ağır baskılardan kasıt ağır elementler ve dünyayı oluşturmak için gerekli elementlerdir bu sonuca nereden ulaştım Tarık 1-5 1-Sema'ya* ve Tarık'a ant olsun, 2-Tarık'ın ne olduğunu sen ne bileceksin? 3-O, delici* yıldızdır. 4-Hiçbir nefs* yoktur ki üzerinde koruyucu* bulunmasın. 5-İnsan neden yaratıldığına bir baksın.
  • Tarık (ٱلطَّارِقِ) kelimesi Bir ses işitilecek şekilde şiddetle vurmak, çarpmak Tarık bir delici yıldız olduğu çıkıyor bilimsel ismi nötron ve nötron yıldızının çarpışmaları ile ağır metaller oluşuyor (Ağır baskıların anlamı )

Büyük patlamadan sonra, yaklaşık ilk 3-20 dakikalık süreç içerisinde Büyük Patlama nükleosentezi adını verilen olay gerçekleşir.

Bu dönemde, kimyanın temelinde yer alan atomları oluşturacak

(Büyük patlama nükleosentezi)

Big Bang sonrası evrende ilk oluşan atomlar hidrojen (n=1, n=atom numarası) ve helyum (n=2) atomlarıydı. Bu atomlardan daha ağır ve insanın yapısını oluşturan atomlar ise (oksijen (n=8), karbon (n=6), nitrojen (n=7), kalsiyum (n=20), fosfor (n=15), potasyum (n=19), sülfür (n=16), sodyum (n=11), klor (n=17), magnezyum (n=12), flor (n=9) ve demir (n=26)) yıldızların çekirdeklerinde füzyon reaksiyonu ile oluşmuştur. Bu yıldızların süpernova patlaması ile çekirdekte oluşan atomlar tüm uzaya yayılır. Demir atomunun ise ayrı bir özelliği vardır. Yıldız çekirdeğinde demir atomları oluştuğu anda daha ağır atomların oluşmasına izin vermez, füzyon reaksiyonu oluşamaz ve yıldızın kendi içerisine çökmesine neden olur. Yıldız süpernova patlaması ile patlar, demir atomları ve demirden daha hafif atomları uzaya yayar ve geriye nötron yıldızı bırakır. Demirden daha ağır olan atomlar (elementler) süpernova patlamalarında oluşamazlar.

Bu "ağır elementlerin" çoğu, nötronları yakalayan atom çekirdekleri tarafından oluşturulur. Bu nötron yakalama sürecinin iki biçimi vardır: hızlı süreç (r-prosesi) ve yavaş süreç (s-prosesi). S-işlemi, periyodik tablodaki kurşun ve bizmut'a kadar daha hafif elementler üretirken, r-işlemi tipik olarak uranyum kadar ağır elementler üretir. Üretilen öğelerde önemli ölçüde örtüşme vardır, ancak bazı öğeler yalnızca şu veya bu süreç tarafından yapılır; örneğin, altın, platin ve uranyum yalnızca r-prosesi ile üretilir.

Karbon artı helyum oksijen üretir.

Oksijen artı helyum neon üretir.

Neon artı helyum magnezyum üretir.

Magnezyum artı helyum silikon üretir.

Silikon artı helyum kükürt üretir.

Kükürt artı helyum argon üretir.

Argon artı helyum kalsiyum üretir.

Kalsiyum artı helyum titanyum üretir.

Titanyum artı helyum krom üretir.

Krom artı helyum demir üretir.

• (Yıldız nükleosentezi)

Tarık Suresi 4.Ayet de Hiçbir nefis*yoktur ki üzerinde koruyucu*bulunmasın Yani hiçbir insan yoktur ki üzerinde koruyucu olmasın. İnsanları koruyan birçok biyolojik sistem (hücreleri koruyan enzimler, toksik maddeleri yok eden enzimler, organları koruyan anti-oksidan maddeler) olmakla birlikte bunların en önemlileri immune sistem (bağışıklık sistemidir). Bu ağır atomların sağlıklı savunma sistemi için gerekli oldukları ufak bir araştırma ile görülebilir.

Bakır: Bağışıklık sistemi (akyuvarların oluşumu), yara iyileşmesi, yeni kan damarlarının oluşumu, sağlıklı cilt gelişimi, konnektif doku gelişimi