Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Bir gözlem evinden çıplak göz ile dahi gökyüzüne baksak çokça yıldız ,görebiliriz. Ama ayda çekilen fotoğraflarda yıldız , gezegen neden gözükmüyor?

Aya gidilmediği ile ilgili birçok iddaa var. Bana bu iddaalardan en çarpıcısı yıldızların , gezegenlerin fotoğraflarda hiç gözükmemesi geldi. Oysaki dünyadan bile çıplak gözle görülebilen yıldızlar var. Peki neden bir yıldız parıltısı dahi, ayda çekilen fotoğraflarda yok?

Bir gözlem evinden çıplak göz ile dahi gökyüzüne baksak çokça yıldız ,görebiliriz. Ama ayda çekilen fotoğraflarda yıldız , gezegen neden gözükmüyor ?

Sorun kendi içinde çelişkili. Birbirinden çok farklı iki olay arasında neden bağ olmadığını soruyorsun.

Çıplak gözle görmek ile fotoğraf çekmek arasında çok fark vardır. Ay'da çekilen fotoğraflar kısa pozlama ile çekilmiştir. Yani, ışığın kameraya girmesine kısa süre izin verilir. Bu süre, arka planda nokta şeklindeki yıldızların ışığını almak için yeterli değildir. Uzun pozlama yapılırsa, arka plandaki yıldızlar seçilebilir fakat astronot ve yakındaki cisimler, ayrıntıları seçilemeyecek kadar parlak olur.

Tam tersi, dolunay zamanı Ay'ın fotoğrafını çekmeyi deneyin. Hiç bir yıldız fotoğraf karenizde yer almayacaktır. Hem arka planı hem ön planı net bir şekilde çekebilecek bir fotoğraf makinası henüz icat edilmemiştir. Bu tür fotoğraflar önce uzun pozlama sonra kısa pozlama yapılarak çekilir ve bir program yardımı ile üst üste bindirilir.

Puan Ver

“Deniz, deniz olduğu için dalgalanır; ama çöpe sor, hep onun içindir dalgalar.”
Ömer Hayyam