Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
-1
Puan Ver

Bir fabrikaya, süt,şeker,un,kakao, ambalaj kağıdı,gıda boyası girmek suretiyle çikolata imal etmesinde bir zihin varmı?

Bir toprağa; yağmur,güneş,gübre,azot,potasyum,fosil girmek suretiyle hurma imal etmesinin arkasında bir zihin varmadır?

Bireyin yiyecek imal etmesi ile, bir ağacın oluşumunu denk görerek karşılaştırmak, canlılık sürecine ve biyolojiye ne kadar uzak olunduğunun çok net bir göstergesi.

Bu bakış açısını çok iyi bildiğim yakınen tanık olduğum, konuştuğum, ancak kapalılık ve tutarsızlığı nedeniyle gerçeklere karşı yargı dışında bir tepki geliştirememiş kişiler oldukları sonucuna vardığım bir insan popülasyonu. Kötü birey olmakla, yargı temelli kapalı tutucu bakışa sahip olmak farklı şeyler. Kimseye düşünce yapısından dolayı iyi kötü diyemeyiz.

Bu tarz düşünce yapısına sahip insanlar, rasyoneliteden kopmadan gerçek anlamda iyi olunamayacağını anlayamamış kişiler. Bu nedenle de bilimle, gerçekle, hakikatla daima sorunları var ve olacak ayılana kadar da.

Çayhouse, sözler köşkü vs ergen kişilerin bakış açısını bilmeyenler için detaylandırdım ki bilmeyen olabilir belki.

Evrime karşı olmanın kendisini dindar yapacağını zanneden bu kişiler, maddesel evrim olan gezegenlerin oluşumunu reddetmez. Çünkü bunu reddetmek için insan unsuru doğrudan konuya dahil değilmiş gibi görünür onlara. Diğer yandan da, gözünün önünde duran gezegenin oluşum aşamalarını reddederse mantık sorunlarına sahip olduğu düşünülecektir. Oysa canlılığın oluşum sürecini reddetmek de böyle bir mantık sorunu. Bunu göremiyorlar.

Habitata ait maddelerin, organik yaşamı oluşturması ve desteklemesi, sürdürmesi konusu ile fabrikada çikolata yapmak, malzemeleri işleyip sonuç üretmeyi aynı kefeye koymak, evrimsel süreç ve mekanizmaları görmezden gelmek olacağı için, SORU YANLIŞ temelde. Konuya bakış açısında sorun var.

Burada söylenmek istenen, kompleks bir sonucu üretmek için bir sürü sebebi bir araya getiren başka bir erk, üst bilinç yani tanrı olmalıdır. Tanrının varlığını böyle bir gerekliliğe dayandırma uğruna gerçekleri görmezden gelmek mantıklı mı? Eğer bu şekilde Allah ın varlığını kanıtlamaya çalışacaksa kişi, aksine çürük yöntemden dolayı şüphe toplamaz mı. Daha önünde gelişen canlılığı bilmeyen biri, onu var ettiğini söylediği tanrıyı nasıl bilebilir... ?

Tanrı, fabrikada çikolata üretir gibi mi yarattı acaba insanı.... İçinde bulunduğumuz fizik alem, sebep sonuç nedensellik temelli bir yapı. Tanrı yaratırken bu kuralları kullanmıyor mu. Canlılığı yaratmak için de bu kuralları kullanmış olabilir mi acaba..... İşte bilim insanları da sizin gözünüzden bu kuralları araştırıyor olabilir mi... Sizin karşısında durup sırtınızı döndüğünüz kuralları..

Tarihte kendisiyle bu kadar çelişen başka bir grup olmuş mudur merak ediyorum. Karşısında durup kutuplaştığı bilim disiplini, bu kişilerin düşüncelerini ortaya çıkarmak için çabalıyor bu inançlardan habersiz biçimde. -Bu kişilerin bu karar manipüle edilebiliyor olması araştırma konusu olmalı aslında. -

İnanç rasyonaliteyle çelişiyorsa, ya inanç biçiminde sorun vardır, ya o inancı anlama biçiminde yorumlamada --ki yüzde 99 bu oluyor-- sorun vardır. Rasyonaliteden kopmuş bir kişiye en doğru bilgiyi de verseniz yanlış sonuç üretir. Çünkü, bilgi bu zihine kırılarak girer. Olduğu gibi değil.

Toprak, yağmur, güneş, gübre de bunların ürünü hurma da; atom, molekül, büyük moleküller, yarı canlılar, basit canlılar, tek hücreler, çok hücreliler, beyni ve zihni olan makro organizmalar, beyni zihni bazı yönleriyle daha gelişmiş makro canlılar (insan türleri) ve onların keşif+zekalarının ürünü olan alet, icat, fabrika, çikolata, hatta telefon veya bilgisayarınızdan yazdığınız soru da doğal şartlarla oluşuyor. Bilim, bu şartları ve neden sonuç ilişkisini ortaya çıkarmak, açıklamak için çalışır. / Doğayı ve fiziki işleyişi oluşturan bir "zihin" var mıdır? Doğa, evren(ler) oluşturulmuş mudur? oluşmuş mudur? yoktan mı oluş(turul)muştur? vardan mı? varlıktan oluştuysa o varlık da başka varlıktan mı yoksa yoktan mı oluştu? Tanrı nedir veya ne olmalıdır? "Tanrı" keşif mi icat mı? her ikisi mi? ya sayılar? kanatlı atları beynimiz nasıl oluşturuyor? zeusu? Tanrının zihni var mı veya beyni? o da evrimle mi oluştu? hep mi vardı? hiç değişmez mi? hareketsiz mi? görmediğimiz renkleri kafamızda canlandırabilir miyiz? sağır birine müzik anlatılabilir mi? tanrıların nitelikleri neden insana benzer? kavramlar nasıl oluşur? madde ve algılama olmasa düşünceler oluşur muydu? idealar mı maddeyi oluşturdu yoksa tersi mi?

1. Evrimağacı

“Bir politikacı bir sonraki seçimi, bir devlet lideri ise bir sonraki nesli düşünür.”
James Clarke