Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Arkadaşlar kuran'da bilimsel ayetler var mı? Ya da bilimle şüphe uyandırmayacak derecede net çelişen ayetler var mı?

Varsa bunları cevap olarak yazın, lütfen.

Bilimsel olarak yorumlanabilecek bazı ayetler var. Ancak bu yorumlar pek sağlıklı değil. Çünkü ayetlerin iniş sebeplerine, yapılan tefsirlere (ve yapılabilecek diğer tefsirlere), o ayetin kökenlerine (örneğin o ayetin bir benzerini İncil ve Tevrat'ta aramak) ve bilimin o konu hakkında tam olarak ne dediğine bakmak gerekiyor, ki bu şekilde kapsamlı araştırmalar sonucunda çoğu bilimsel 'mucize'nin aslında gerçek olmadığı sonucu ortaya çıkıyor.

Örneğin 21:33 ayetinde “Geceyi, gündüzü, güneşi ve ayı yaratan O’dur. Her biri bir yörüngede yüzüp gidiyor.” denir. Bunun mucize olduğunu iddia edenler vardır. Ancak eğer biraz düşünürseniz, bu düz dünya modelinde de gayet geçerlidir. Yapılabilecek tek tefsir bu olmadığı için mucize demek de pek sağlıklı olmaz.

Kur'an'da bilimsel hata var mıdır? Kesinlikle. Zaten Adem'in yaratılışı direkt olarak biyolojinin temellerinden biri olan evrim teorisi ile çelişmekte (15:16, 55:14, 37:11, 32:7, 23:12, 6:2, 30:20, 17:61, 7:12, 38:76). Veya kuşları Allah'ın tuttuğunu söyler (16:79) ki aerodinamikten habersiz olduğunu gösterir. Bunun dışında teolojik bir hata olarak 5:72-75 ve 5:116'yı gösterebilirim. Çünkü burada Hristiyanlıktaki kutsal üçlemeyi yanlış anlamaktadır. Meryem'in normal bir insan olduğunu, Tanrı olmadığını söylemektedir. E tamam da, kimsenin böyle bir iddiası zaten yok ki? Hristiyanlıktaki Kutsal Ruh İslam'da anlatıldığı gibi Meryem değildir. Onun dışında "Allah'tan başka ilah yoktur" demekte, ki yine kutsal üçleme "Allah'tan başka ilahlar da vardır" demiyor. Hristiyanlar da Allah tektir diyor. Daha da örnek gösterilebilir. Örneğin 6:75 ve 37:6-10 ayetleri meteorların(veya kayan yıldızların) şeytana atış talimi olan yıldızlar olduğunu söyler. Burada iki hata var, birincisi meteorlar hiçbir şeye atış talimi değiller. İkincisi, meteorlar (veya kayan yıldızlar) aslında yıldız değiller. Bunlar sadece insanlar tarafından ilkel bilgilerle böyle anlaşılabilecek yanlışlıklardır. 41:11-12 ayetleri evrenin dumandan oluştuğunu söylüyor. Burada duman anlamını veren Arapça kelime dünyayı oluşturan gaz bulutundan değil, direkt olarak ateşten çıkan dumandan bahsediyor ( دُخَانٍ ), dolayısıyla bilimsel olarak hatalı. Hatta normal gaz bulutundan bahsetse bile hatalı olacaktı, çünkü evrenin gaz bulutundan oluşmadığını biliyoruz. 81:2 ayeti yıldızların düşebileceğini söyler, ancak biliyoruz ki evrende mutlak yukarı ve aşağı kavramları zaten yoktur. Ayrıca eğer yıldızlar Dünya'ya doğru hareket etse bile yıldızlar Dünya'ya düşmezdi, Dünya yıldızlara düşerdi (bknz: Genel Görelilik). Daha da sayayım mı? Sayayım. Kur'an'a göre yıldızlar süstür ( 37:6 ). Ve 2:29 ayeti önce Dünya'nın, sonra bu süslerin (yani yıldızların) yaratıldığını söylüyor. Ki, söylemeye gerek bile yok, yanlıştır. 18:86 ve 18:90 ayetleri de güneşin çamurlu bir alanda battığını söylemekte. 50:38 evrenin 6 günde yaratıldığını söylemekte.

Liste uzatılabilir. Aşağıdaki kaynaktan kendiniz de okuyabilirsiniz.

Puan Ver

Kuran'da bilimsel ayet yoktur, tıpkı bilimsel bir eserde vahiy olmaması gibi... Din ile bilimi birbirlerine karıştırmak ya da karıştırmaya çalışmak çok anlamlı bir çaba değil. İkisi tamamı ile farklı kategori.

Puan Ver

• Yazar Yok. Din Ile Bilim (Bertrand Russel). (23 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 23 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

"Kur’an-ı Kerim’in asıl gönderiliş gayesi evren hakkında bilgi vermek veya teknolojik keşifleri önceden haber vermek değildir. Kur’an’ı Kerim öncelikle ve asıl olarak; aklı ile kendisini yaratan bir varlığı bulmaya muktedir olan insanın elinden tutmak ve ona, yaratıcının sıfatları, kainat ile ilişkisi ve ibadetler gibi konularda aklı ile bulamayacağı meselelerde yardımcı olmaktır. Bununla birlikte Kur’an yüzlerce ayetinde insandan etrafına bakmasını ve kainatı seyrederek onu yaratan yaratıcının ne kadar kudretli, ilim ve hikmet sahibi olduğunun farkına varmasını istemektedir. Kur’an’ın bu cihetten verdiği haberlerin hiç birisinde bilimin bugün kesin olarak ispat ettiği ilmi neticelere aykırı bir malumat mevcut değildir. Kur'an-ı Kerim'de dünyanın şeklinin düz ya da yuvarlak olduğunu açıkça ifade eden herhangi bir ayet bulunmamaktadır."

Kuran'a göre dünya düz mü soruma Diyanetten gelen cevap.

Puan Ver

“Evrimin rastgele olduğu inancı sadece yanlış değildir; aynı zamanda gerçeğin zıttıdır. Şans, evrim tarifinde ufak bir role sahiptir. Aslolan, hiç rastgele olmayan birikimli seçilimdir.”