Ergün Özakyıldız
Takip Et (1)
Yani evlenseler bile kendi ülkelerinin çıkarları eşinin ülkesinin çıkarlarına ters düşerse ne olur?
Mehmet Ulusoy
Takip Et (2)
Bu soru arkadaşımın '' saçlarımı soğuk suyla yıkayınca daha yağsız oluyor. Sıcak suyla sanki yağ yapışıyor. '' deyişiyle gelişen bir sorudur.
Takip Et (1)
Değişir ise kazanılan kütle nereden gelir veya kaybedilen kütle nereye gider ? Sabit ise evren genişlediği halde kütle nasıl sabit kalır ?
Semih Erhaç
Sonra Cevapla (1)
Takip Et (1)
Biyoloji bilgim de çok zayif. Ne yapacağim? Okuyarak oğrenmek istiyorum evrimi. Lutfen biyoloji ve evrim konusunda sifir birine nasil bir yol izlemesi gerektiğine yardimci olun.
Muzaffer Mahoni
Sonra Cevapla
Ayrıca florürün vücutta birikme yaptığı ve bu sebeple bir çok zararı olduğu da söyleniyor. Yani belki de duş aldığımızda elimizi yüzümüzü yıkadığımızda da buna maruz kalıyoruz. Paylaştığım belgesel hakkındaki görüşlerinizi de merak ediyorum.
Deniz Sıkıkaya
Takip Et (1)
Videodan gördüğünüz gibi, Yılancı Hacı Macit kişisi akrep zehrini çıkarıyor. Daha sonra kendisinin dua ile efsunladığını söylediği tuzu kişiye yutturuyor ve bu uygulanan kişinin elinde ve kolunda akrepler hiç kıpırdamadan sabit duruyor. Bu nasıl olabilir, bunun bilimsel açıklaması nedir? Kendisinin sayfasına başkasına da aynı şeyleri uyguladığını gördüm. Metafiziğe ve dinlere inanmamama rağmen yıllardır kafamı karıştıran bir olaydır bu.
Talha Kaya
Takip Et (1)
Aynı türden bireylere ya da kendine zarar vermenin evrimsel açıdan pek bir avantaj getireceğini sanmıyorum. Cevaplarsanız sevinirim, şimdiden teşekkürler :)
Merve Özcan
Takip Et (1)
Bir bireyin akrabamız olduğuna inanıyorsak fakat değilse onu yine de kayırır mıyız? Veya tam tersi durumda da sonuç ne olur?
Samet Özeren
Takip Et (1)
Neden müzikten zevk alacak şekilde evrimleşmişiz? Müzikten haz almak ya da ritim duygusu neden avantajlı ki bu şekilde evrimleşmişiz? Evrimsel avantajı var mıydı yoksa tesadüfen mi bu şekilde evrimleştik? Avantajlı ise neden başka hayvanların müzik zevki yok? Varsa hangi hayvanların müzik zevki vardır?
İsa Demir
Sonra Cevapla
Birçok hayvanda, özellikle dişilerde yavruyu beslemek için memeler var. Bunlar nasıl evrimleşmiştir. Bununla ilgili bir bilgi var mı? Fosil izi veya herhangi bir şey.
Mirket Mor
Sonra Cevapla
demek istediğim bizdeki yirmilik dişlerin çektirene kadar sıkıntı vermesi gibi diğer hayvanlarda da buna benzer olaylar oluyor mu örnek verir misiniz?
Sonra Cevapla
Jurassic filmlerinden aşina olduğumuz dna ile dinozor hayata geçirmek mümkün müdür? Eğer mümkünse yakın gelecekte canlandırılabilirler mi?
Sonra Cevapla (1)
Mesela australopithecuslarla ilgili çalışma var mı? fosilleşmiş canlılar için dolayısıyla sorduğum soru
Kerem Üllenoğlu
Takip Et (2)
Daha önce okuduğum bir yazıda kılların vücut sıcaklığıyla ilgili olduğunu öğrenmiştim. Bugün öğretmenimle konuşurken kılların işlevi konusu açıldı ve ben kılların vücut sıcaklığını koruma işlevi olduğunu söyledim ve o da bana bu soruyu sordu ve araştırmamı istedi.
Batuhan İyiis
Takip Et (2)
Son yıllarda gördüğüm haberler ve tartıştığım insanlardan duyduklarım şunu gösterdi. İnsanlar herşeyi genlere bağlayarak çevre faktörünü yok sayıyor
Fırat Oğhan
Takip Et (1)
kısaca; insan beynine çip yerleştirerek beyni bir bilgisayara bağlamak şeklinde olan neuralink projesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Berke Erbağcı
Sonra Cevapla
Herkesin ezbere söylediği "Kahvaltı günün en önemli öğünüdür." cümlesi ne kadar doğru? Bu cümlenin bir mısır gevreği markası olan Kellogg's firması tarafından yapılan reklam sonucu 1950lerde ortaya çıktığını öğrendim. Peki kahvaltı cidden en önemli öğün mü?
Okan Yılmaz
Takip Et (1)
50 bin yıllık ölçümler genelde C14 testi ile, daha uzun süreler ise radyometrik ölçümler ile yapılmakta bildiğim kadarı ile. Kemiğe yaş vermeyi, anatomisi hakkında yorum yapmayı az çok anlayabiliyorum ama "akciğerli bir balıktı" yada "bıyıkları olan bir sürüngendi" yorumları nasıl yapılabilmekte ?
Mustafa
Sonra Cevapla
Okuduğum bir yazıda süt içmenin kemik kırılmalarını artırdığı, kanser yaptığı ve hatta evrimsel olarak kanıtlandığı üzere süt içmememiz ve çocuklara da içirmememiz gerektiği yazılmış. Bunlar ne kadar doğrudur? İlgili yazının urlsini ekliyorum.
Sonra Cevapla
Verdiğim linkte tüm canlıların nasıl bir şekilde hayat bulduğu güzel bir şekilde ayrıntıları ile anlatılmaya çalışılmış. Şimdi Sorum Şu şekildedir : Evrim gerçekten bu şekilde devm ediyrsa kıtalar ayrldığında aynı yaşam formlarının olasılık kanunlarını aşarak ayrılan kıtalarda aynı cins evrimleri yakalayabilmesi sizce doğru bir düşüncemi?

“Bence Ay'a gidiyoruz çünkü zorluklarla mücadele etmek insanın doğasında var. İnsanın kökenlerinin derinliklerinde var. Bunu tıpkı bir somonun akıntıya karşı yüzmesi gibi yapıyoruz.”
Neil Armstrong