Emircan Tepe
Takip Et
Boğaziçi Üniversitesinde fizik öğrenimi dünya ile kıyaslayınca nasıldır? Mezunları üniversitede akademik kariyerine devam etmek isterse, ne gibi zorluklarla karşılaşabilir? en iyi ortalamadan birine sahip olmak isteyen birinin lisans hayatı genelde nasıl olur?
Uğur Güven
Takip Et
Doğumumuzdan ölümümüze kadar hep ritmik sesleri müzikler içerisindeyiz. Peki bu müziklerin, türlerin kişiliğimizi şekillendiriyor mu? Yoksa edindiğimiz kişiliğimiz müzik türümüzü mü şekillendiriyor?
Merve Özcan
Takip Et
Uzun bir süredir takipçinizim ve tüm video ve canlı yayınlarınızı da izlemiş biri olarak ufkumun açıldığını her hücremde hissedip bilime ilgi duydum. Ve tıpkı ÇMB gibi bu yola baş koydum. Özellikle evrimsel biyoloji alanında araştırmalar ve yeni çalışmalar ortaya koymak istiyorum. İYİ Kİ VARSINIZ ????
Ender Şahin
Takip Et
"Mimar Sinan'ın eserlerine baktığımızda kubbelere devekuşu yumurtaları konulduğunu görüyoruz. Bu mekanlara örümcekler giremiyor ve dolayısıyla ağ öremiyor. " şeklinde bir çok yazıya denk geldim. Bunun bilimsel temeli olup olmadığını merak ediyorum.
Mehmet Ulusoy
Takip Et
Bu soru arkadaşımın '' saçlarımı soğuk suyla yıkayınca daha yağsız oluyor. Sıcak suyla sanki yağ yapışıyor. '' deyişiyle gelişen bir sorudur.
Muzaffer Mahoni
Takip Et
Ayrıca florürün vücutta birikme yaptığı ve bu sebeple bir çok zararı olduğu da söyleniyor. Yani belki de duş aldığımızda elimizi yüzümüzü yıkadığımızda da buna maruz kalıyoruz. Paylaştığım belgesel hakkındaki görüşlerinizi de merak ediyorum.
Talha Kaya
Takip Et
Aynı türden bireylere ya da kendine zarar vermenin evrimsel açıdan pek bir avantaj getireceğini sanmıyorum. Cevaplarsanız sevinirim, şimdiden teşekkürler :)
Akın Cenker Alabak
Takip Et
Tüm bilimsel yazılarda tek ortak atadan bahsediliyor canlılığın bir bölümü farklı ortak atadan evrimleşmiş olamaz mı?Mesela birden fazla ortak ata olursa evrimi anlaşılamayan virüslerin evrimi daha kolay anlaşılamaz mı ?
Oguzhan Atas
Takip Et
Merhaba arkadaşlar, insanlar neden sırtlarının kaşınmasından keyif alır, sırtımızda bu keyifli kılan farklılık ne? Aynı zamanda hayvanları kaşıdığımızda onlar neden bundan keyif alıyor?
Samet Özeren
Takip Et
Neden müzikten zevk alacak şekilde evrimleşmişiz? Müzikten haz almak ya da ritim duygusu neden avantajlı ki bu şekilde evrimleşmişiz? Evrimsel avantajı var mıydı yoksa tesadüfen mi bu şekilde evrimleştik? Avantajlı ise neden başka hayvanların müzik zevki yok? Varsa hangi hayvanların müzik zevki vardır?
İsa Demir
Takip Et
Birçok hayvanda, özellikle dişilerde yavruyu beslemek için memeler var. Bunlar nasıl evrimleşmiştir. Bununla ilgili bir bilgi var mı? Fosil izi veya herhangi bir şey.
Mirket Mor
Takip Et
demek istediğim bizdeki yirmilik dişlerin çektirene kadar sıkıntı vermesi gibi diğer hayvanlarda da buna benzer olaylar oluyor mu örnek verir misiniz?
Takip Et
Jurassic filmlerinden aşina olduğumuz dna ile dinozor hayata geçirmek mümkün müdür? Eğer mümkünse yakın gelecekte canlandırılabilirler mi?
Takip Et
Mesela australopithecuslarla ilgili çalışma var mı? fosilleşmiş canlılar için dolayısıyla sorduğum soru
Kerem Üllenoğlu
Takip Et
Daha önce okuduğum bir yazıda kılların vücut sıcaklığıyla ilgili olduğunu öğrenmiştim. Bugün öğretmenimle konuşurken kılların işlevi konusu açıldı ve ben kılların vücut sıcaklığını koruma işlevi olduğunu söyledim ve o da bana bu soruyu sordu ve araştırmamı istedi.
Fırat Oğhan
Takip Et
kısaca; insan beynine çip yerleştirerek beyni bir bilgisayara bağlamak şeklinde olan neuralink projesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Rick Ve Uzaygemisi
Takip Et
Çok soğuk ortamlarda bile hafızaya bir şey olmadığı yazıyor. Peki neden Alzheimer hastalığı var, bu hastalık ne zaman ve neden ortaya çıkmış?
Berke Erbağcı
Takip Et
Herkesin ezbere söylediği "Kahvaltı günün en önemli öğünüdür." cümlesi ne kadar doğru? Bu cümlenin bir mısır gevreği markası olan Kellogg's firması tarafından yapılan reklam sonucu 1950lerde ortaya çıktığını öğrendim. Peki kahvaltı cidden en önemli öğün mü?
Okan Yılmaz
Takip Et
50 bin yıllık ölçümler genelde C14 testi ile, daha uzun süreler ise radyometrik ölçümler ile yapılmakta bildiğim kadarı ile. Kemiğe yaş vermeyi, anatomisi hakkında yorum yapmayı az çok anlayabiliyorum ama "akciğerli bir balıktı" yada "bıyıkları olan bir sürüngendi" yorumları nasıl yapılabilmekte ?
Mustafa
Takip Et
Okuduğum bir yazıda süt içmenin kemik kırılmalarını artırdığı, kanser yaptığı ve hatta evrimsel olarak kanıtlandığı üzere süt içmememiz ve çocuklara da içirmememiz gerektiği yazılmış. Bunlar ne kadar doğrudur? İlgili yazının urlsini ekliyorum.

“Kendi kendine yardım etmeyene şans yardım edemez.”
Sophocles