Merve Özcan
Takip Et
Uzun bir süredir takipçinizim ve tüm video ve canlı yayınlarınızı da izlemiş biri olarak ufkumun açıldığını her hücremde hissedip bilime ilgi duydum. Ve tıpkı ÇMB gibi bu yola baş koydum. Özellikle evrimsel biyoloji alanında araştırmalar ve yeni çalışmalar ortaya koymak istiyorum. İYİ Kİ VARSINIZ ????
Emircan Tepe
Takip Et
Boğaziçi Üniversitesinde fizik öğrenimi dünya ile kıyaslayınca nasıldır? Mezunları üniversitede akademik kariyerine devam etmek isterse, ne gibi zorluklarla karşılaşabilir? en iyi ortalamadan birine sahip olmak isteyen birinin lisans hayatı genelde nasıl olur?
Uğur Güven
Takip Et
Doğumumuzdan ölümümüze kadar hep ritmik sesleri müzikler içerisindeyiz. Peki bu müziklerin, türlerin kişiliğimizi şekillendiriyor mu? Yoksa edindiğimiz kişiliğimiz müzik türümüzü mü şekillendiriyor?
Mordicus Ht
Takip Et
İlk canlılık denizlerde başladı. Karaya ilk olarak bitkiler mi böcekler mi yoksa omurgasızlar mı geçti? Karadaki bitki örtüsünün kökeni nasıl ve ne zaman oldu?
Sercan Semerci
Takip Et
150-200.000 yıldır homo sapiens olsa bile genetik olarak hala ne kadar aynıyız? Dokusu uyuşan, o zamanki kişiler ile günümüz insanı arasında organ nakli olur mu veya hala ilk homo sapiensler ile verimli çocuk sahibi olabilir miyiz?
Ender Şahin
Takip Et
"Mimar Sinan'ın eserlerine baktığımızda kubbelere devekuşu yumurtaları konulduğunu görüyoruz. Bu mekanlara örümcekler giremiyor ve dolayısıyla ağ öremiyor. " şeklinde bir çok yazıya denk geldim. Bunun bilimsel temeli olup olmadığını merak ediyorum.
Muzaffer Mahoni
Takip Et
Ayrıca florürün vücutta birikme yaptığı ve bu sebeple bir çok zararı olduğu da söyleniyor. Yani belki de duş aldığımızda elimizi yüzümüzü yıkadığımızda da buna maruz kalıyoruz. Paylaştığım belgesel hakkındaki görüşlerinizi de merak ediyorum.
Talha Kaya
Takip Et
Aynı türden bireylere ya da kendine zarar vermenin evrimsel açıdan pek bir avantaj getireceğini sanmıyorum. Cevaplarsanız sevinirim, şimdiden teşekkürler :)
Oguzhan Atas
Takip Et
Merhaba arkadaşlar, insanlar neden sırtlarının kaşınmasından keyif alır, sırtımızda bu keyifli kılan farklılık ne? Aynı zamanda hayvanları kaşıdığımızda onlar neden bundan keyif alıyor?
İsa Demir
Takip Et
Birçok hayvanda, özellikle dişilerde yavruyu beslemek için memeler var. Bunlar nasıl evrimleşmiştir. Bununla ilgili bir bilgi var mı? Fosil izi veya herhangi bir şey.
Akın Cenker Alabak
Takip Et
Tüm bilimsel yazılarda tek ortak atadan bahsediliyor canlılığın bir bölümü farklı ortak atadan evrimleşmiş olamaz mı?Mesela birden fazla ortak ata olursa evrimi anlaşılamayan virüslerin evrimi daha kolay anlaşılamaz mı ?
Alim Karaçay
Takip Et
Sigmund Freud'un kitabında böyle olduğu yazıyor. Eğer bu doğruysa, eşcinselliğin bir hastalığa sebep olduğunu düşünebilir miyiz?
Okan Yılmaz
Takip Et
50 bin yıllık ölçümler genelde C14 testi ile, daha uzun süreler ise radyometrik ölçümler ile yapılmakta bildiğim kadarı ile. Kemiğe yaş vermeyi, anatomisi hakkında yorum yapmayı az çok anlayabiliyorum ama "akciğerli bir balıktı" yada "bıyıkları olan bir sürüngendi" yorumları nasıl yapılabilmekte ?
Samet Özeren
Takip Et
Neden müzikten zevk alacak şekilde evrimleşmişiz? Müzikten haz almak ya da ritim duygusu neden avantajlı ki bu şekilde evrimleşmişiz? Evrimsel avantajı var mıydı yoksa tesadüfen mi bu şekilde evrimleştik? Avantajlı ise neden başka hayvanların müzik zevki yok? Varsa hangi hayvanların müzik zevki vardır?
Mustafa
Takip Et
Okuduğum bir yazıda süt içmenin kemik kırılmalarını artırdığı, kanser yaptığı ve hatta evrimsel olarak kanıtlandığı üzere süt içmememiz ve çocuklara da içirmememiz gerektiği yazılmış. Bunlar ne kadar doğrudur? İlgili yazının urlsini ekliyorum.
Takip Et
Verdiğim linkte tüm canlıların nasıl bir şekilde hayat bulduğu güzel bir şekilde ayrıntıları ile anlatılmaya çalışılmış. Şimdi Sorum Şu şekildedir : Evrim gerçekten bu şekilde devm ediyrsa kıtalar ayrldığında aynı yaşam formlarının olasılık kanunlarını aşarak ayrılan kıtalarda aynı cins evrimleri yakalayabilmesi sizce doğru bir düşüncemi?
Tajdin Türk
Takip Et
Ünlü anarşist ve jeolog Kropotkinin karşılıklı yardımlaşma adlı eserinde darwinin doğal seçilimine farklı açıdan bakıyor kitapta yazılanların bilimsel dayanağı var mı ?
Murat Yılmaz
Takip Et
Merhaba. Sorum bilen arkadaşlara basit gelebilir belki ama bu konularda yeniyim. Bilim insanları bütün canlıların ortak atadan geldiğini ispatlamış mıdır? Bilim değişime açık olduğu için ileride bu görüşün değişme ihtimali var mıdır? Yoksa 2*2=4 gibi kesin midir?
Emrah Günok
Takip Et
Erkek bireyin karşı cins tarafından seçilmesini garanti altına alan özellikler istisnasız bir şekilde söz konusu bireyin hayatta kalmasını sağlayan özellikler midir? Yoksa bunun istisnalarından bahsetmek ya da iki görüngünün tamamen alakasız olduğunu söylemek mümkün müdür?

“Paradoks dediğiniz şey, gerçeklik ile sizin gerçeğin neye benzemesi gerektiğine dair hissiniz arasındaki çelişkiden ibarettir.”