Umut Yıldız

NASA & Astronomi

Felis Lucidus
Takip
Kozmik Manzara kitabını okuyorum. "İki yıldız birbiri etrafında dönerken, beyaz cücenin kütle çekimi, sıradan yıldızın kütlesini soğurur ve bu şekilde beyaz cücenin kütlesi yavaş yavaş artar" cümlesine denk geldim. Peki kütle soğurma nasıl gerçekleşiyor? Bir cisim başka bir cisimden kütle alabiliyor mu?
Nikola Tesla
Hatırla
Bir kara deliğin çevresindeki zaman akışıyla bizim zaman akışımız farklıysa, evrenin yaşı da evrenin her köşesinde farklı olmaz mı
Melike Çoban
Takip
Evrenin yaşı 13.7 milyar yıl olmasına rağmen, biz neden en uzak mesafe olarak 13 milyar yıl uzaktaki mesafenin ötesini göremiyoruz
Alper Bolat
Takip
ISS'de bulunan bilim insanlarının nefes almasını sağlayan cihaz nedir ve nasıl çalışır?
Takip
Makalede bahsedilen ısınma problemi diğer yıldızlarda da gözlendi mi? Bu durum sadece Güneş'e mi özel? Yoksa sadece Güneş'te mi gözlem yapmak olanaklı idi?
Coonquar 1
Takip
Bugün bir haber gördüm ve 2020 yılı içinde güneşin batıdan doğacağından bahsediyorlar.Son olarak "kıyamet" iddaaları hakkında ne söylemek istersiniz?
Takip
Ne büyüklükte tamni ediliyor ve etkileri detaylıca neydi?
Takip
Mesela 1km çapındaki bir göktaşının, kaldıracağı toz bulutunun atmosfere yayılmasıyla güneş ışınlarını engelleyerek yaşamı tehlikeye sokabilir.
Tolga Aydın
Takip
galaksimiz çok büyük ve onun fotoğrafları var ve dünyayı falan gösteriyorlar o fotoğrafta nasıl tanımlayabiliyorlar orda yaşadığımızı
Takip
uzay yani evrenin genişlediğini biliyoruz bir duvarı ittirerekmi genişliyor yoksa uzay dışında farklı bir yere mi genişliyor orası neresi
Takip
İzafiyet ile çelişen bir iddia. Aynı zamanda Belarus Devlet Üniversitesi nükleer saatler zemininde de yapılan deneyler ile kanıtlandığı söyleniyor
Arda Özünver
Takip
Bildiğiniz gibi Ay Dünya'dan bir insan ömründe ancak farkedilebilecek kadar uzaklaşmakta. Peki ya bu olayın Samanyolu Galaksisi'nin merkezindeki karadeliğin çekim gücüyle herhangi bir alakası var mıdır?
Ugur Çakmak
Takip
Evren yaşı ve evrenin genişliği arasında neden bir farklılık var yaşı 14 milyar ise genişliği de 14 milyar ışık yılı olmalı değilmi ama genişliği 90 milyar ışık yılı olarak hesaplanıyor bunun sebebi nedir.
Ahmet Cefakar
Takip
"Işık Yılı" tanımı evrensel olarak genel geçer bir tanım mı yoksa sadece Dünya'da yaşayan bizler için mi anlamlı bir tanımlama, yani yıldan kasıt Dünya'nın Güneş etrafını kat ettiği süre mi yoksa başka bir şekilde mi hesaplanıyor. Saniye kabaca "Sezyum atomunun periyodu"na göre belirleniyor peki Işık yılı neye göre belirleniyor? TŞKürler.
Deniz Ulusoy
Takip
Milyarlarca yıl sonra galaksilerin çok daha yalnız kalacağı, gökyüzünün şimdikinden çok daha karanlık olacağı söyleniyor. Yani her şey birbirinden uzaklaşıyor. Ama Andromeda ise istikameti bize çevirmiş. Mesela hangi galaksi büyük patlama noktasına göre aksi yönde hareket halinde?
Deniz Türeli
Takip
Linkini vermiş olduğum makaleye kaynak olan araştırmalar bilimsel çevrelerce değerlendirildi mi acaba? Plazma gerçekten de güneşin arkasındaki yıldızın ışığının kırılmasına ve dolayısı ile kütle çekimi lens etkisinin alternatifi olabilir mi? Kütle çekimi değil plazma ışığı büküyorsa genel görelilik geçerli midir?
Takip
Yıldıza giden kardeş ışık hızının 9/10 u ile hareket etmeye başladığında diğer kardeşte ışık hızının 1/10 u hızla aynı yönde hareket etmeye başlarsa ve yıldıza önce varan diğerini beklerse iki kardeşte ivmeli hareket yapmış olacaktır. Peki bu durumda hangisi daha yaşlı olacaktır?
Koray Şahintürk
Takip
Karadelik her yönden çekim uygular mı? cevabın evet olduğunu düşünüyorum, o halde neden galaksiler disk şeklinde sanki sadece karadelik yanlardan çekim uyguluyormuş gibi durur?

“Popüler bir hataya karşı popüler olmayan bir gerçeği savunmanın kışkırtıcı, merak uyandırıcı ve zaferle dolu olduğunu düşünüyorum.”
James Garfield