Umut Yıldız

NASA & Astronomi

Anonim
Takip Et
İzafiyet ile çelişen bir iddia. Aynı zamanda Belarus Devlet Üniversitesi nükleer saatler zemininde de yapılan deneyler ile kanıtlandığı söyleniyor
Zekeriya Ulu
Takip Et
Mesela Sofia(747'nin oldukça eski bir versiyonu).
Arda Özünver
Takip Et
Bildiğiniz gibi Ay Dünya'dan bir insan ömründe ancak farkedilebilecek kadar uzaklaşmakta. Peki ya bu olayın Samanyolu Galaksisi'nin merkezindeki karadeliğin çekim gücüyle herhangi bir alakası var mıdır?
Ugur Çakmak
Takip Et
Evren yaşı ve evrenin genişliği arasında neden bir farklılık var yaşı 14 milyar ise genişliği de 14 milyar ışık yılı olmalı değilmi ama genişliği 90 milyar ışık yılı olarak hesaplanıyor bunun sebebi nedir.
Ahmet Cefakar
Takip Et
"Işık Yılı" tanımı evrensel olarak genel geçer bir tanım mı yoksa sadece Dünya'da yaşayan bizler için mi anlamlı bir tanımlama, yani yıldan kasıt Dünya'nın Güneş etrafını kat ettiği süre mi yoksa başka bir şekilde mi hesaplanıyor. Saniye kabaca "Sezyum atomunun periyodu"na göre belirleniyor peki Işık yılı neye göre belirleniyor? TŞKürler.
Deniz Ulusoy
Takip Et
Milyarlarca yıl sonra galaksilerin çok daha yalnız kalacağı, gökyüzünün şimdikinden çok daha karanlık olacağı söyleniyor. Yani her şey birbirinden uzaklaşıyor. Ama Andromeda ise istikameti bize çevirmiş. Mesela hangi galaksi büyük patlama noktasına göre aksi yönde hareket halinde?
Deniz Türeli
Takip Et
Linkini vermiş olduğum makaleye kaynak olan araştırmalar bilimsel çevrelerce değerlendirildi mi acaba? Plazma gerçekten de güneşin arkasındaki yıldızın ışığının kırılmasına ve dolayısı ile kütle çekimi lens etkisinin alternatifi olabilir mi? Kütle çekimi değil plazma ışığı büküyorsa genel görelilik geçerli midir?
Takip Et
Yıldıza giden kardeş ışık hızının 9/10 u ile hareket etmeye başladığında diğer kardeşte ışık hızının 1/10 u hızla aynı yönde hareket etmeye başlarsa ve yıldıza önce varan diğerini beklerse iki kardeşte ivmeli hareket yapmış olacaktır. Peki bu durumda hangisi daha yaşlı olacaktır?
Koray Şahintürk
Takip Et
Karadelik her yönden çekim uygular mı? cevabın evet olduğunu düşünüyorum, o halde neden galaksiler disk şeklinde sanki sadece karadelik yanlardan çekim uyguluyormuş gibi durur?
Recep Toklu
Takip Et
merhabalar. genellikle lunaparklarda , yüksekten hızlı inişli makinalarda , yaşadığımız adını koyamadığımiz , karın bölgesindeki acı mı desem ağrı mı desem . heyecan mı desem ? o nedir ? bunun bir ismi varmıdır . teşekkür ederim . saygılarımla
Takip Et
Bu konu hakkında deneyler yapıldı edildi çok güzel. Ancak Karadeliklerin yakınında zaman gerçekten de yavaşlıyorsa bu nasıl oluyor? Buna sebep olan kütle çekimiyse nasıl yapıyor veya yavaşlamanın nedeni kütleçekimi mi?
Barış Gür
Takip Et
varsayalım Dünyadan bir koloni ayrılıp başka bir gezegene yerleşti , fakat bu gezegen dünyamızdan 2 kat daha büyük bir kütleye sahip . kolonin O Gezegende doğan çocukları 20 yaşına gelip tekrar dünyaya yerleştiklerinde,dünyada doğup büyümüş yaşıtları ile aralarında ne gibi farklılıklar olur
Nicat Nəzərli
Takip Et
kuantum mekaniği ile görelilik kuramının çeliştiğini ama her ikisinin ayrı ayrı doğru olduğunu biliyorum fakkat kütle çekim olayında birinin doğru olabileceğini düşünüyorum
Yusuf Kozan
Takip Et
Merhaba Umut Hocam Ben Yusuf Kozan. Kocaeli' nde yaşayan 15 yaşında bir lise öğrencisiyim. BİLSEM' de Bilişim Teknolojileri öğrencisiyim. Üniversite eğitimimi Cambridge Üniversitesinde alıp astrofizikçi olmak istiyorum. Bu hayalimi gerçekleştirmek için ne yapmamı önerirsiniz?
Görkem Çanak
Takip Et
Bovling topunun yoğunluğu tüyden daha fazla. Bilindiği üzere yoğunluğu fazla olan nesnenin kütle çekimi de bir o kadar fazladır. Bu durumda da bovling topunun kütleçekiminin fazla olması gerekir. Dünya bu nesneleri çekerken bovling topunun çekimi yüzünden bovling topunun önce düşmesi gerekmez mi?

“Bir hatayı yok etmek, çoğu zaman, yeni bir doğru ya da gerçek bulmak kadar iyidir; hatta bazen, daha iyidir!”