Soru & Cevap

Bilimseverlere Sor

Anonim
Bir yasanın var olması ona uyulması zorunluluğu doğurur mu?
Puan Ver
Son zamanlarda sıkça gündeme gelen biyoçeşitliliğin azalması durumu gerek insan yaşamını gerekse dünyanın akışını nasıl etkiler bu etkilerin sonucunda gündelik hayatımızda da değişecek şeyler nelerdir? Verdiğim linkte de dediği gibi biyoçeşitlilik çok sık geçiyor ve azalmasından sıkça söz ediliyor.
Puan Ver
Halbuki karadeliğin fotoğrafı çekildiğinde bilimle alakası olmayan insanlar bile karadelikler hakkında konuşmaya başladı.Peki kuantum dolanıklığın fotoğrafı çekildiğinde neden karadeliğin fotoğrafıyla aynı ilgiyi görmedi.Bunun nedeni insanların küçük şeyleri önemsemesi midir?
Puan Ver
neden disi tek basına kendı hamile kalamıyor (yada canlı meydana getirecek yumurta uretemiyor) ve erkeklerin dollemesi gerekiyor?
Puan Ver
Bildiğimiz üzere beyaz renk ışığı yansıtıyor ve aynı şekilde siyah renk ışığı soğuruyor. O halde az güneş alan Avrupalıların ten renginin ışık alabilmesi için kararması gerekmez miydi?
Puan Ver
Tüm cok hücreli hayvanlar (balıklar,amfibiler,tavuklarda dahil) üremesi için karşı cinsiyetten birine ihtiyacı varmıdır? Örneğin bir balığı tek başına akvaryuma koysak üreyebilirmi ? İç döllenmede olsa dış döllenmede olsa hayvanların hepsi eşeyli üremek zorundadır değilmi?
Puan Ver
İkisi de Ördekgiller familyasına ait canlılar. Kazın gaga yapısı ördeğe nazaran daha saldırmaya elverişli gözüküyor fakat bu kadarla mı sınırlı bilmiyorum.
Puan Ver
Bir sülüğe bir labirenti öğrettikten sonra öldürülüp başka bir sülüğe yedirildiği zaman beslenen sülüğün de labirenti kimyasal hafıza yoluyla doğrudan öğreneceğine dair bilgilerle karşılaştım. Bu bilginin doğruluk payı nedir?
Puan Ver
Doğada farklı kan gruplarına sahip olmamızın avantajı neydi ve ilk ne zaman kan grupları oluşmaya başladı? Maymun türlerinde bu gruplaşma görülüyor mu?
Puan Ver
Bu platformda sürekli soru soruyorum ve uyum puanının arttığını farkettim . Uyum puanımız artınca ne oluyor ? uyum puanımız artması evrimsel süreçte bizi besin zinciri piramidinin bir üst basamağınamı çıkarıyor :D ?. Şaka bir yana bu puanlarımızın bize herhangi bir avantajı varmıdır ?
Puan Ver
Bundan farklı olarak duygu yoğunluğu yokken ağır şeyler kaldırdıktan sonra neden ellerimiz titrer? Ve bu durumlarda el kabiliyetimiz , diğer bir deyişle estetik bir şekilde elimizi kullanma kapasitemiz düşer?
Puan Ver
Bugün bir Facebook girdisinde, bir fotoğraf eklentisinde ya da alanında otorite olmayan/bilinmeyen bir bireyin yaptığı iddianın topluluklara yayılması ve kabul görmesi; insan beyninin bu kadar basit bir yanılgıya düşmesinin sebebi nedir? Sürü psikolojisi diye açıklanacak kadar basit midir?
Puan Ver
Embriyogenzde hücreler birbirinin aynısı bölünmeler yaparak çoğalırken belirli bir aşamadan sonra bazıları kas hücresi, bazıları deri hücresi bazıları sinir hücresi gibi farklılaşmalara gitmektedir. Hücrelerin içinde bulunan DNA' da aynı kod olmasına rağmen hangi olay bu farkı oluşturmaktadır?