Soru & Cevap

Sinirbilim & Nörobiyoloji

3,490
Albus Dumbledore
Hepimiz -eğer suyun hafızası olduğunu düşünen prof.lardan değilseniz- atomların herhangi bir bilinç,düşünme eyleminin olamdığından eminizdir. Peki nasıl oluyorda düşünebiliyoruz? Nasıl biz bir bilince sahibiz? Biliç nasıl oluşur? Düşünme kimyasal olarak nasıl oluşur? Çok uzun bir soru, özür dilerim.
Yaren Köse
Bizi hayvanlardan ayiran bilissel ozelliklerimizin(ic farkindalik gibi) nedeni bilissel formullerimizdeki farkliliktan midir,farklilasmis nöronlarla ilgili midir, yoksa sadece daha gelismis bir beyne sahip olmamiz bunu aciklar mi?
Puan Ver
Bilincin ortaya çıkmasını sağlayan, belirli düzendeki birimler arasında gerçekleşen mesaj iletimleri midir? Eğer nöronlar mesaj ileten birimlerden ibaretse bir organizma dışında bilinç oluşturulması mümkün olabilir mi, yoksa bilinci oluşturan beynin yapısındaki biyolojik bir özellik midir?

“Değişim olmaksızın ilerleme olmaz. Dolayısıyla fikirlerini değiştiremeyenler, hiçbir şeyi değiştiremezler.”