Lord Grunwalder
Takip Et
merhabalar bir konu dikkatimi çekti günümüzdeki asya da karabataklar balık avında kullanılıyor ve iyi eğitilirse halkaya ve tasmaya ihtiyaçları olmuyor ilerde zootekni okumayı düşünüyorum eğer birkaç karabatak alırsak ve tıpkı Belyayev deneyi gibi seçici üretmeyle üretsek insan komutlarına uyan ve zor uçan büyük kuşlar üretebilirmiyiz ?
Adem Güler
Takip Et
Mesela filler ayakları üstünde durmaya başlayıp elleriyle alet yapmaya başlayınca ve bununla birlikte zeka seviyelerinin artmasıyla buzul döneminin sona ermesine ve iklim değişikliğine tarım devrimiyle mi cevap verirlerdi yoksa başka bir şekilde mi?köleci,feodal veya kapitalist kültürleri oluştururlar mıydı?
Esmanur Koşucu
Takip Et
Birilerinin de söylediği gibi teknoloji gelişti ve insanlar birbirini yok edip tekrar mı başlayacak? Yoksa uzaylıları bulamamamızın nedeni bu mu?
Umut Şener
Takip Et
Seçilmeyen türlerin soyu tükendiyse ve o canlının evrimi devam etmediyse bulunan fosilin başka bir canlının atası olarak düşünülmesi mümkün.Ama belki aynı dönemde yaşayan daha benzer ataları vardır bu durumda ne yapılacak ?
Takip Et
Merhaba, Pek bilinmyor ama kız bebeklerde daha çok görülen ve sırtın ovalanmasıyla sakal sertliğinde bebeğin sırıtnda çıkan kılların, evrimsel bir açıklaması var mı? İnternetten baktığım kadarıyla tıbbi olarak nedeni bilinmiyor ama sakal sertliğinde sadece ovaladıkça çıkan kılların olması bana çok enteresan geldi...
Ulaş Can Arap
Takip Et
Dinozorların soyu tükenmeye başladığı dönemlerde fareler vardı, peki farelerden önce, ara türleri kaynaklı bir şekilde sunabilir misiniz ?
Takip Et
Ulaşılan istatiksel sonuca varılırken kullanılan biyolojik yol nedir?
Tuna Cici
Takip Et
Fotoğraf ve kaynağı: https://www.reddit.com/r/australia/comments/d3i7bf/this_interesting_plant_is_native_to_australia
Mehmet As
Takip Et
Mesela Bufalo gibi hayvanların beslendiği otlar neden evrimleşmiyor . O otlar zehirli ama bufalolar o zehre adapte olmuş olabilir mi ? Veya o otlar afrikanın heryerine yayıldığından dolayı baskı altında olmadığından değişmemiş olabilirmi ?
Emrah Günok
Takip Et
Mantarların kendilerine yararlı olanlar ve zararlı olanlar olarak ikiye ayrılması ve yararlı olanların yaşayıp üremelerine izin verilmesi, bu izni veren varlık daha üst düzey bir varlığın keyfiyetine kalmış durumdayken yapay değil, doğal seçilim kategorisi altına girmez mi? Yapay seçilimin tür olarak birden fazla uygulayıcısı olabilir mi?
Mustafa Has
Takip Et
ses telleri ( adı öyle olduğu için tel dedim doku da olabilir ) normalde nefes borusunu tamammen kapatabiliyor acaba evrimsel olarak ilk amacı solungaç felan mıydı ? :)
Takip Et
Psikolojinin de evrimsel süreçte açıklamalarının olduğunu biliyoruz. Aklıma takılan ve anlam veremediğim durum ise (tabiri caizse) zaten üremek için yaşayan ve bu yüzden evrimleşen bireyin yine evrimsel süreçlerden geçmiş olan psikolojik yapısıyla üreme isteğini nasıl ve neden durdurmuş olabileceği. Kıymetli cevaplarınız için teşekkürler.
Takip Et
Uzun sacli veya sakalli bonobo, şempanze neden yok? Milyonlarca yildir vucut killarimizi keserek sekillendiriyor muyuz? Bu evrim belki yuzbinlerce yildir var olan guzellik algimizla atalarimiz tarafindan secici olarak mi evrimlesti?
Baran Bismo
Takip Et
Belirli bir sure sonra evrimsel olarak kediler de insanlar gibi gelişmiş bir beyne sahip olabilir mi? 100 yıl önce yaşayan kediler ile bugün doğan kediler aynı zihin kapasitesine mi sahip? Insanla arasındaki farkı kapatmak için birkaç milyon sene mi geçmesi lazım?
Bilal Deniz Aslan
Teşekkür Et (1)
Takip Et (2)
Takip Et
Maddesel kimya ve sonrasında biyokimyaya neden olan en önemli unsur, enerji ve arka plan da entropi tabii ki. Canlılığın temeli enerji olabilir mi...
Ix Chel
Takip Et
Ya da şu anki ahlakın oluşturması sadece evrime mi bağlayabiliriz?
Murat Akbaş
Takip Et
Çoğu yerde virüsler için hem canlılık hem cansızlık özelliği gösterdiği yazar peki gerçekten de virüslerin cansızlıktan canlılığa geçişte yerleri nedir?

“Esasında hayatta iki şey vardır: bilim ve şahsi düşünceler. İlki bilgiye yol açar, ikincisi cehalete.”
Hipokrat