Birkan Alp
Takip Et
İnsan sağlığı ile alakalı üretilen ve "piyasaya sürülen" bir çok bilginin, üretim ilişkilerinden kaynaklı olduğunu ve sıklıkla bilimsel kaygı ile değil de, tüketim ve piyasa kaygısı ile üretildiğini biliyoruz. Plastik damacanaların zararlı, kanserojen ve olduğu; cam damacanaların sağlıklı olduğunun bilimsel dayanağı var mıdır?
Takip Et
1000 yıl öncesine ait bir insan beyni ile günümüzdeki insan beyni arasında (1000 yıl yeterli ise tabii) yapısal ve işleyiş olarak fark var mıdır?
Bircan Mutlu
Takip Et
Guguk kuşu nasıl hedef olarak seçtiği kuşun yumurtalarına benzer bir yumurta yapabiliyor? Çıkan yavru guguk kuşu, bir şeyler ters diye düşünmüyor mu? Veya ona bakan cici annesi kendi yavrusu olmadığını anlamıyor mu?
Neslihan B
Takip Et
Örneğin ter kokusu, mikroorganizmalar kokuya neden olduğu için onlardan kaçınmaya çalışıyor olabilir miyiz? Normal floramızda bulunmayan bakteriyse örneğin...
Athena Apollon
Takip Et
Evrimsel biyoloji alaninda Turkiye'de nasil egitim gorulur. Egitim goruldukten sonra sadece universite de ogretmen olarak calisma olanagi mi laboratuvar ortaminda deney surdurme olanagi mi var? Evrimsel biyolog ne yapar?
Hamit Koç
Takip Et
Örneğin süt verme konusunda ineklere uyguladığımız yapay seçilim?
Mehmet Şahin
Takip Et
Köken testlerinin ırkları göre değil, yaklaşık son 300 yıllık yaşam bölgesine göre sonuç verdiği söyleniyor. Yani dedeleri uzun yıllar komşuluk yapmış bir Ermeni ile Türk için aynı sonuçları mı veriyor?
Jules Verne
Takip Et
Davranışlarımızı az veya çok genlerimiz yönetiyorsa biz davranışlarımızda ne kadar etkiliyiz. Genlerimizle bazen savaş (!) halinde olsak da (doğum kontrol hapları, sosyal yaşamda saldırgan davranışları törpüleme vs.) gerçekten de yaptıklarımızda karar sahibi biz miyiz? Kontrol kimde?
Naim Onur Tezmen
Takip Et
İnsanların, Yarasaların, Kedilerin, Balinaların ve Farelerin ortak atası aynı olduğunu, evrimin de tek yönlü olmadığını, kombinasyonlar, mutasyonlar doğal seleksiyon vd. sahip olduğunu da biliyoruz. Fare, samur benzeri ortak atamızdan, balina ve yarasalara doğru türleşmesi ne şekilde olmuştur?
Takip Et
Yani sürüngen sınıfından nasıl memeli sınıfı evrimleşti?
Mehmet As
Takip Et
Mayozsuz çoğalan çok hücreli bazı hayvanlar(deniz yıldizi) eşeysiz üreyebiliyor fakat biz üreyemiyoruz . eğer karşı cinsiyetten birisi yoksa (eskiden insan nüfusu azdı) imkansız ve doğacak olan çocuk karşı cinsiyetinde genlerininde yarısını aldığı için çocuk tam bizim olmuyor.Eşeysiz olsa bizim olur
Adem Emre
Takip Et
Biyoloji okumadığı halde evrimsel biyoloji konsunda derin çalışmaları olan insanlar var bunu biliyoruz. Ben tarih okuyorum ve sizce tarih okurken bir yandan da kendimi evrimsel biyoloji konusunda eğitsem, ne kadar ileri düzeyde eğitebilirim ? Önerebileceğiniz kaynak kitap vs. var mı ?
Yasin Karadag
Takip Et
Eğitim seviyesi düşük insanlar daha çok gen aktarıyorlar (çok sayıda çocuk yapıyorlar) ve bunların çocukları eğitimli insanlarınkinden daha fazla gen aktarımı yaparak üremeye devam edecek. Eğer bu böyle giderse eğitimli insanları ve nesillerini bu evrim sürecinde nasıl bir gelecek bekliyor? Eğitim(zeka) genlerinde azalma olur mu?
Cengiz Temiz
Takip Et
Uzun zamandir merak ettiğim bir konu.
Utku Gemicioğlu
Takip Et
Söz konusu alet özellikle acı, sıcak ve soğukluğa duyarlı ve nöronlardaki elektriksel akımı ölçüp belli bir eşiğin üstünde (insanın canının yanmaya ve zarar görmeye başladığı sıralar) tepki göstermesini planladığım bir şey. Asıl nokta ise bu akımı nasıl ölçebileceğim ve eşiği nasıl ayarlayacağım.
Görkem Çanak
Takip Et
Daha baştayken birbirinden ayrılmış iki türde en az bir tane ortak organ bulunmakta. Peki neden. İlk ayrılmalardan bahsediyorum.
Lord Grunwalder
Takip Et
merhabalar bir konu dikkatimi çekti günümüzdeki asya da karabataklar balık avında kullanılıyor ve iyi eğitilirse halkaya ve tasmaya ihtiyaçları olmuyor ilerde zootekni okumayı düşünüyorum eğer birkaç karabatak alırsak ve tıpkı Belyayev deneyi gibi seçici üretmeyle üretsek insan komutlarına uyan ve zor uçan büyük kuşlar üretebilirmiyiz ?
Lord Grunwalder
Takip Et
sizce daha iyi tutunmayı sağladığı için bir kolaylık sağladığı olabilirmi ? mesela kuşların ibikleri gibi gözlediğim kadarıyla tavukların ensesindeki horozun tuttuğu tüyleri daha uzun olanda horoz daha kolay çiftleşebiliyor

“İnsanlar sürekli 'Bilim her şeyi bilmiyor!' deyip duruyor. E herhalde bilim her şeyi bilmediğini biliyor. Eğer her şeyi bilseydi, artık dururdu. Ama bilimin her şeyi bilmiyor oluşu, aradaki bilinmeyen boşlukları size en çekici gelen peri masalıyla, kafanıza göre doldurabileceğiniz anlamına gelmiyor.”
Dana O'Briain