Görkem Yıldız
Takip Et
Venüs'ün bundan milyonlarca yıl öncesi için, şu anki Dünya'ya çok benzediği söyleniyor. Bu durumda o dönemde gelişmiş bir canlı varsa, fosilleri Venüs'ün şu anki durumuna rağmen duruyor olabilir mi?
Takip Et
Psikolojinin de evrimsel süreçte açıklamalarının olduğunu biliyoruz. Aklıma takılan ve anlam veremediğim durum ise (tabiri caizse) zaten üremek için yaşayan ve bu yüzden evrimleşen bireyin yine evrimsel süreçlerden geçmiş olan psikolojik yapısıyla üreme isteğini nasıl ve neden durdurmuş olabileceği. Kıymetli cevaplarınız için teşekkürler.
Yetkin Yetkin
Takip Et
Evrimi öğrenmek için önerdiğiniz kitap tavsiye listesi gibi bir listeyi fizik bilimini öğrenmek isteyenler için de basitten ileri düzeye doğru olacak şekilde oluşturabilir misiniz? faydalanabilmemiz için.
Bekir Kadak
Takip Et
Toprağın cok altına inerek fay hattını kırarak erken deprem oluşturabilir miyiz
Sinan Şeyban
Takip Et
Evrim ağacı İnstagram sayfasında bazı gönderilerde bir yavru hayvanın babası olmayan bir yetişkin erkek tarafından öldürülmek istendiğinden bahsediliyor. Bu canlılar kendilerinin o yavrunun babası olmadıklarını nasıl bilebiliyorlar?
Mustafa Has
Takip Et
ses telleri ( adı öyle olduğu için tel dedim doku da olabilir ) normalde nefes borusunu tamammen kapatabiliyor acaba evrimsel olarak ilk amacı solungaç felan mıydı ? :)
Ahmet Tok
Takip Et
Merhabalar, linkini verdiğim dergi yazısında bu konudan bahsediyor bu durumu teyit ettirmek için sizden de bir cevap almak istedim. Not: ingilizcem pek ileri seviye olmadığı için yanlış da anlamış olabilirim kusura bakmayın
Birkan Ayaz
Takip Et
Akyuvarlar beta hücrelerini tanımıyorsa ve onlara saldırması glikoproteinlerden kaynaklı fakat bu glikoproteinler de dna daki proteinlerle alakalı. Şeker hastalığının sebebini stres olarak gösteriyorlar kimi zaman fakat dna daki proteinlerin değişmesi için mutasyon gerekmez mi kortizol dna yı mutasyona mı uğratıyor?
Evren Çayırlı
Takip Et
Homo Sapiens doğal olarak bencil midir? Yoksa doğumundan itibaren sınıflı toplum ile etkileşimi insanı bencil olmaya mı zorlamaktadır? Kapitalizm'in fikir babası Adam Smith'in "insan doğal olarak kötüdür çünkü bencildir" sözü ne kadar bilimseldir?
Takip Et
Mesela oluşturulan karadelik A. Einstein'ın teorisindeki tasvir ile çizilmiş ve filme aktarılmışır.
Takip Et
Bildiğiniz gibi Ay Dünya'dan bir insan ömründe ancak farkedilebilecek kadar uzaklaşmakta. Peki ya bu olayın Samanyolu Galaksisi'nin merkezindeki karadeliğin çekim gücüyle herhangi bir alakası var mıdır?
Takip Et
Biz uykuda iken beyindeki snaptik bağlantıları yok etmek veyahut budamak için gelen mikroglia hücrelerinin meydana getirdiği uzantıların, bağlantıların beyindeki geçişini rahatlatmak için beyin nöronlarımızın yüzde altmışa kadar küçülebildiği gerçeği de bunun ne kadar önemli bir konu olduğunu doğrular niteliktedir.
Ahmet Arslan
Takip Et
Bilim teknik dergisinde kuşlar üzerinde tespit edilen boyut küçülmesinden bahsediyordu. Daha önce bu konuda" Dünya Küçülüyor" adlı bir haberlere karşılaşmıştım . Katmanların zayıfladığı için çekirdeğin çekiminin artığını söylüyırdu. Kafam çok karıştı .
Yavuz Kulu
Takip Et
insanlarla ilgili böyle bir araştırma varsa; ne kadar insan (oran olarak) genlerinin tümünü anne ve babasından almamıştır?
Takip Et
Merhabalar Mikrodalga sadece makromolekülleri parçalar mı yoksa farklı bağlar oluşturmasına yada konfigürasyonunda biyokimyasal açıdan farklılık oluşturmasına sebep olabilir mi? Eğer oluyorsa bize zararı olur mu?

“Entelektüel olgunlaşma doğumda başlamalı ve yalnızca ölüm ile sonlanmalıdır.”