Furkan Kaya
Takip Et
Pembe ile siyahı karşılaştırdığımızda siyah psikolojik açıdan daha baskın bir renk olarak algılanır bunun psikolojik sebebi nedir?
İlter Ok
Takip Et
Kardeş Payı dizisindeki Sezai karakterinin Karabatak yemesi ve Hilmi'nin "ekolojide bu kuşun avcısı arasında insanın bulunmaması" sorunslı.
Arda Erşen
Takip Et
oksitleyici olarak potasyum nitrat olmadan nasıl bir roket yakıtı yapabilirim?
Uğur Erdem
Takip Et
"Otomatik Mayalanma Sendromu" makalesinde, "midedeki mantarların" bu işten sorumlu olduğu belirtilmiş. Gerek vücutta, gerek ticari üretimde mantar rol oynar mı?
Takip Et
Benliğin %99-95'i bilinçdışı-bilinçaltı iken sadece %5-1'i bilinçten oluşuyor. Peki yaşamda, verdiğimiz kararlarda, tepkilerimizde, duygudurumumuzda temel düzeyde etkisi olduğu halde, bilinçdışı neden doğrudan deneyimlenemiyor, ya da yaşamı kurgulamada ve yürütmede efektif olarak kullanamıyor olmamızın nedeni ne olabilir.
Takip Et
Virüsler ile ilgili yeni kanıtlar virüslerin canlı olduğunu gösteriyor mu?
Görkem Yıldız
Takip Et
Venüs'ün bundan milyonlarca yıl öncesi için, şu anki Dünya'ya çok benzediği söyleniyor. Bu durumda o dönemde gelişmiş bir canlı varsa, fosilleri Venüs'ün şu anki durumuna rağmen duruyor olabilir mi?
Takip Et
Psikolojinin de evrimsel süreçte açıklamalarının olduğunu biliyoruz. Aklıma takılan ve anlam veremediğim durum ise (tabiri caizse) zaten üremek için yaşayan ve bu yüzden evrimleşen bireyin yine evrimsel süreçlerden geçmiş olan psikolojik yapısıyla üreme isteğini nasıl ve neden durdurmuş olabileceği. Kıymetli cevaplarınız için teşekkürler.
Yetkin Yetkin
Takip Et
Evrimi öğrenmek için önerdiğiniz kitap tavsiye listesi gibi bir listeyi fizik bilimini öğrenmek isteyenler için de basitten ileri düzeye doğru olacak şekilde oluşturabilir misiniz? faydalanabilmemiz için.
Bekir Kadak
Takip Et
Toprağın cok altına inerek fay hattını kırarak erken deprem oluşturabilir miyiz
Sinan Şeyban
Takip Et
Evrim ağacı İnstagram sayfasında bazı gönderilerde bir yavru hayvanın babası olmayan bir yetişkin erkek tarafından öldürülmek istendiğinden bahsediliyor. Bu canlılar kendilerinin o yavrunun babası olmadıklarını nasıl bilebiliyorlar?
Mustafa Has
Takip Et
ses telleri ( adı öyle olduğu için tel dedim doku da olabilir ) normalde nefes borusunu tamammen kapatabiliyor acaba evrimsel olarak ilk amacı solungaç felan mıydı ? :)
Ahmet Tok
Takip Et
Merhabalar, linkini verdiğim dergi yazısında bu konudan bahsediyor bu durumu teyit ettirmek için sizden de bir cevap almak istedim. Not: ingilizcem pek ileri seviye olmadığı için yanlış da anlamış olabilirim kusura bakmayın
Birkan Ayaz
Takip Et
Akyuvarlar beta hücrelerini tanımıyorsa ve onlara saldırması glikoproteinlerden kaynaklı fakat bu glikoproteinler de dna daki proteinlerle alakalı. Şeker hastalığının sebebini stres olarak gösteriyorlar kimi zaman fakat dna daki proteinlerin değişmesi için mutasyon gerekmez mi kortizol dna yı mutasyona mı uğratıyor?

“Sırf uzun süredir içine düşmüş halde bulunduğunuz için bir hataya tutunmaktan vazgeçin.”
Aubrey De Graf