Takip Et
Kötü gen yapılarının elenerek yok olması, yeni nesli güçlü yapar. Tıbbın kötü gen yapılarını da aktarmaya neden olması evrimi neg etkiliyor diyebilir miyiz ?
Takip Et
Zengin gen yapılarının daha dayanıklı olmasıyla, ada ya da dağda yaşayan izole komünlerde uzun yaşamın olması çelişki olarak görülebilir mi...
Mirza Sarıca
Takip Et
Evrimsel ekonomi gibi bir etken varken intronların evrimleşmesinin nedeni nedir? İntronların amacı nedir?
Takip Et
Milyarlarca nörona sahip olmamız hayati öneme sahip midir yoksa çöp DNA hipotezi gibi nöronlarında yüksek bir kısmını halhazırda kullanmamakta mıyız ?
Ümit Sancaklı
Takip Et
Ben Bilgisayar Mühendisliği okuyorum fakat her zaman biyolog olmak isterdim. Ülkemizde iş bulma sıkıntısı olduğundan bir diğer sevdiğim alan olan yazılıma yöneleyim dedim fakat yazılım dersleri hariç hiçbir ders ilgimi çekmiyor. Gerçekten hakkıyla biyoloji bölümünü bitiren birinin iş bulma olasılığı nedir Türkiye'de?
Rosa Rosarum
Takip Et
Örneklersek; A ve B tek yumurta ikizi iki kadın. Y ve Z de tek yumurta ikizi iki erkek. K, A ve Y'nin çocuğu. L, B ve Z'nin çocuğu. K ile L'nin birbirlerine genotip ve fenotip açıdan tek yumurta ikizi gibi benzemelerinin olasılığı nedir, neden?
Atahan Sır
Takip Et
Kılın ağırlığından ya da başka bir etmen yüzünden mi bir noktaya kadar uzayıp uzama duruyor. Yoksa kıl yapısı gereği bir noktadan sonra kırılıyor ve uzama devam etse bile aynı boyda kaldığını mı düşünüyoruz ?
Takip Et
Sadece biyolojik kökenli sorunların olmayıp, olayları algılama biçimi üzerinden olumlu olumsuz sonuç üretiyor olması, tıbbi olarak nasıl yorumlanabili
Takip Et
Birkaç arkadaşım arasında başlayan bu tartışmaya birçok farklı fikirle cevap verdiler, internette çok bir bilgi yok bu konuda, sadece etkilemez diyip geçiyor nedeni ne acaba?
Mahmut .
Takip Et
Ortalama insan uzunluğuna 1.75 metre, genişliğine de 1metre desek. Neden 40.000 kilometre uzunluğunda bir kılcal damar yapısına ihtiyaç duyuyoruz
Mahmut .
Takip Et
Halk arasında yaygın olarak ''bunun metabolizması hızlı'' tarzı tabirlerin bilimsel olarak karşılığı nedir ?
Mert Arslaner
Takip Et
Bu duruma östrojenin fazla olması mı neden olur? Eğer böyleyse ve feromonun 'özelliklerinin' belirlenmesinde cinsiyet hormonlarının etkisi varsa, bu duruma sahip olan bir erkeğin karşi cins üzerindeki etkisinde 'normal' olandan farklı bir durumla karşılaşılabilir mi?
Atakan Özsan
Takip Et
Tardigradları oksijen üretecek şekilde modifiye edebilir miyiz?
Tolga Can Öztoprak
Takip Et
Mesela ortalama bir insanın fiziksel gücü %10. Bu tarz bir oran belirleyip de kaplan, ayı gibi canlıların fiziksel gücünü ölçen bir araştırma var mı?
Tolga Can Öztoprak
Takip Et
Bir insanın sadakat bir kişiliğe sahip olması fakat başka bir insanın aldatmaya müsait olması gibi durumlar türümüzdeki çeşitliliğin göstergesi midir?

“Eğitim, okulda öğretilen her şeyi unuttuktan sonra geriye kalandır.”