Tuna Cici
Takip Et
Fotoğraf ve kaynağı: https://www.reddit.com/r/australia/comments/d3i7bf/this_interesting_plant_is_native_to_australia
Emre Özyurt
Takip Et
Merhaba, Ben olmak, tek bir bedende bulunmak özel olduğumuzu düşündürüyor. Ruh varmış gibi, özel bir kimliğimiz olduğu hissi ve düşüncesi. Bir insanın zihnine girebilsem " Burdada ben varım ama farklı düşünüyorum farklı etkilere farklı tepkiler veriyorum ama yine bu farklı bedende de yine ben varmışım mı derim acaba? teşekkürler
Takip Et
Bir organizma, içinde bulunduğu çevresel şartların sadece kendi algı düzeyi kadarının farkında olabilir. Bunu umwelt kavramıyla tanımlıyoruz. Örneğin insan da fiziksel evrenin sadece %4 ü ile muhatap yaklaşık olarak. Algı düzeyimizin sınırılılığı, kendi yapımızı anlamada da bir üst limit oluşturmuş olabilir mi?
Murat Yılmaz
Takip Et
Merhaba. Sorum bilen arkadaşlara basit gelebilir belki ama bu konularda yeniyim. Bilim insanları bütün canlıların ortak atadan geldiğini ispatlamış mıdır? Bilim değişime açık olduğu için ileride bu görüşün değişme ihtimali var mıdır? Yoksa 2*2=4 gibi kesin midir?
Helin Polat
Takip Et
Beynin her bölgesinde kan-beyin engelini görürken 3 ve 4. ventriküller arasında bulunan sirkümventriküler organlarda kan beyin bariyeri tamamen ortadan kalkıyor.Bu bölgeyi fonksiyonel olarak ne diğerlerinden ayırdı ya da üstün kıldı ki böyle bir geçişe uygun hale geldi?
Takip Et
Bana evrimi çürüten makalelerin mevcut olduğunu söyledi. Örnek: Prof.Dr. Adem Tatlı'nın bazı makalelerinde evrimi çürüttüğünü söyledi. Daha sonra körelmiş organların sözde "gizli" görevleri olduğu için evrimin çürüdüğünü söyledi. T.D.Gish ve H.F. Oborn kişilerinden alıntılar yaparak bak evrim sadece kanıtlanamamış bir iddia'dır dedi.
Takip Et
Ölümden sonra yaşamın olmaması bana(hiç bir dine inanmıyorum) ürkütücü geliyor önceden kitap okumaktan her şeyi öğrenmekten keyif alırdım artık hangi işi yaparsam yapıyım boşuna geliyor nasıl olsa ölücem diyorum yaptığım her şey benimle birlikte boşa gidecek.Bütün günlerim boş geçiyor intihar daha mantıklı geliyor bu konuda ne yapmalı ?
Takip Et
Neden kalbimiz diyaframlı pompadır? Neden santifrüj pompa ya da dişli çarklı vs. pompalardan değildir? Halbuki flagellumda bile dönme mekanizması vardır. İnsanda diyaframlı pompa olan kalbimizin avantajı nedir? Acaba hareket kaynağı olan bir mile ihtiyaç duymayan kaslarımızın yapısından gelen avantaj mıdır Şimdiden teşekkür ederim...
Takip Et
Hayvanlardaki davranışın sebebi, iç mekanizmadır. Davranışların çeşitliliği, bir türün atasındaki davranışın gelişimi ile ilgilidir. Peki bu iç mekanizma, içgüdünün tanımı mıdır ?
Takip Et
Bir tez için hazırlanıyorum ve DNA molekülünü mutasyona sokan her türlü etmenin olduğu bir çeşit liste, bir çeşit "harita" arıyorum. İnternette bulabileceğim kapsamlı bir "mutasyon haritası" var mı? Var ise nasıl erişebilirim?
Onur Çelik
Takip Et
Göç haritasına bakıldığında orta afrikadan günümüzde yaşadıkları yerlere (güneydoğu asya, endonezya, filipinler vs.) gelene kadar hiçbir zaman çok kar yağmamış yerlerden geçen (buzul çağında bile) güneydoğu asya milletleri (taylandlılar, vietnamlılar, endonezyalılar, filipinliler) neden çekik gözlüdür?
Taylan Gürbüz
Takip Et
Însan popülasyonun zaman içinde belirli durum ve kosullar altinda kazanabilecegi gelismis veya gelismemis bir organ evrimlesebilir mi?
Ugur Çakmak
Takip Et
Evren yaşı ve evrenin genişliği arasında neden bir farklılık var yaşı 14 milyar ise genişliği de 14 milyar ışık yılı olmalı değilmi ama genişliği 90 milyar ışık yılı olarak hesaplanıyor bunun sebebi nedir.
Berk Tuna Yeni
Takip Et
Yapay zeka, insan zekasını geçerse neler olabilir ?
Sinan Çetin
Takip Et
Mantığın yasalarının tüm varlıkları kapsadığını neden düşünelim ki? Bunun için makul bir gerekçe var mı? Bu konuda filozofların genel kabulünün gerekçesi ne?
Batuhan Türk
Takip Et
maddelerden çıkıp gözümüze gelen fotonların renklerini maddelerin özellikleriyle alakalı olduğunu biliyorum fakat bu özellikler ışığa nasıl etki ediyor ?

“Bilge insan, geçmişin torunu olsa da geleceğin ebeveyni olduğunu unutmamalıdır.”