Takip Et
Yaşadığımız çağda birçok hayvanın nesli tükendi ve çoğunun nesli tükenme tehdidi altında. Bundan önce de hayvanların nesli tükenmişti.
Takip Et
Ya da bardağı çevirme hızıyla mı alâkalı bunu yapmak? Bu durumun fizik açısından açıklaması nedir acaba?
Jimmy Braddock
Dini açıdan sormuyorum
Murat Yılmaz
Takip Et
Merhaba. Dünya üniversitelerinde evrim teorisine karşı getirilen argümanların dikkate alınmadığı, hatta evrim karşıtı bilim insanlarının akademik açıdan baskı altında olduğu, seslerini fazla duyuramadıkları, bundan dolayı da evrimin tüm bilim insanlarınca ispatlanmış bir teori gibi gösterildiği iddia ediliyor. Buna ne cevap verilebilir?
Derya Turgay
Emre Erkınacı
Takip Et
Evren,evrenin oluşumu,evrenin boyutları ile ilgili teistik inançlara göre araştırma yaparken yukarıda verdiğim linki buldum ancak verilen sayılar hesaplamalar ile ilgili geniş bilgim olmadığı için buraya geldim.linkte yapılan açıklamaların hesaplamaların bilimsel olarak tutarlılığı nedir ?
Berkay Kırcı
Takip Et
Kulakları tıkanan insanların hastahanelerde çeşitli yöntemlerle temizlettikten sonra duyduğumuz tekrar nüks etme olayı gerçek midir?
Mustafa Özbek
Takip Et
Bazı bağımlılıklar yüzünden gündelik hayatımızda ki birçok şey aksıyor. Önemli bir sorun haline geldiğini düşünüyorum. Bu bağımlılıkları azaltmak için yöntem nedir?
Takip Et
Bulunduğumuz konumdan yukarı doğru zıpladığımızda belli bir yüksekliğe kadar çıkar sonra düşeriz. Peki neden yer çekimi bize belli bir yüksekliğe çıktığımızda etki eder. Yani yer çekimi biz zıplamaya çalıştığımız an neden bizi yere doğru çekip zıplamamızı engellemiyor
Berk Öcal
Takip Et
Örneğin dünyanın atmosferine sabitlenmiş bir uydudan gelen sinyal ile dünyanın atmosferinden daha yakın veya daha uzak bir yerden gelen bir uydunun sinyalinin ne kadar uzaklıktan geldiğini ölçebilir miyiz? Eğer ölçebilirsek bunu yapmamızı sağlayan aletler, makineler nelerdir ve bu iş nasıl yapılır?
Berkay Özkurt
Takip Et
İnternette bir sürü iyiliğinin olduğu bahsedilen bitki gerçekten faydalı mıdır? Faydalı ise bu yararları sağlayan kimyasallar nelerdir?
Takip Et
Değerli arkadaşlarım, kardeşlerim bugün yeterince bu sorundan muzdarip oldum. Bilimle uğraşan insanlar, insanlara zarar verecek gerçekleri gözler önüne serince, insanlar ya o bilim adamının söylediklerini karalamaya çalışır ya da onu toplumdan dışlarlar (dokuz köyden kovarlar). Neden?
Doruk Demirbilek
Takip Et
Örneğin New York - İstanbul 9s 45dk sürerken, İstanbul - New York 10s 55dk sürmektedir. Bunu izah etmek için Dünya'nın dönüş yönü üzerine düşündüm fakat Dünya batıdan doğuya doğru dönmektedir. Bu şekilde düşünüldüğünde daha kısa olanın daha uzun sürmesi gerekmektedir. Nasıl açıklarız?
Yusuf Avcı
Esra Metin
Takip Et
İnsanoğlunun doğuştan yapısında var demek doğru olur mu? Yoksa sonradan ortaya çıkmış bir özellik mi?
Takip Et
Işık dalgalarının şiddeti arttığı zaman Kelvin ve LUX değeri artıyor fakat aynı zamanda mavi ışıklara soğuk kırmızı ve sarıya kaçan ışıklara ise sıcak diyoruz. Bu tanımlamadaki zıtlığın sebebi nedir? Örneğin 10.000K değeri mavi iken mavi renk soğuk ışık olarak adlandırılıyor.
Ahmet Peker
Takip Et
Gezegenlerin izlediği yörüngenin artık dairesel değil de eliptik olduğunu biliyoruz. Peki ya elektronlar da çekirdek etrafında gezegenlerin Güneş etrafındaki hareketi gibi mi hareket ediyorlar?
Yıldız Tozu
Takip Et
Uranyum bozunma işleminin uygulandığını biliyorum ama tam anlayamadım..teşekkürler..
Arslan Kaan Durmuş
Takip Et
16 yaşındayım ve geçen uyurken aklıma geldi. Aslına bakarsanız çok basit bir şey. Fakat kareler toplamı zorluğunu ortadan kaldırıyor. c^2=2ab + (a-b)^2. a kare + b kareyi elde etmenin kanımca daha kolay bir yolu.

“Çok az şey biliyoruz; ancak yine de bildiklerimizin fazlalığı şaşırtıcı. Daha şaşırtıcı olansa, bu kadar az bilginin bize ne kadar çok güç verdiği...”