Mehmet Salmas
Takip Et
Gunes gormeyen kapali ve gorece sicak bir alanda bol bol vakit geciren birisinin ten renginde bir degisim olurmu ?
Takip Et
Bazı canlı sınıflarının diğerlerinden daha kompleks yapılı canlıları içerdiğini biliyoruz. Örneğin bir lale bitkisinin bir paramesyumdan daha kompleks yapıda olduğunu söyleyebiliriz. Peki bütün canlı türleri içerisinde en kompleks yapılı türün biz (homo sapiens) olduğunu söylemek doğru mu?
Radium Kutlu
Takip Et
Yaşlılıktan ölme sebebimiz organ veya organların iflas etmesi ,bu iflasa yol açan bakteriler ve mikro organizmalardan bir insan izole edilebilir mi edilebilir ise yinede organlar iflas eder mi ?
Timur Kaymaz
Takip Et
Merhaba arkadaşlar bilimle alakası olmayan birisiyim. Evrim ağacı bu konuyla ilgili araştırma yapmış ama bana yeterli gelmedi. neden mi bu canlıyı merak ediyorum. Çünkü bu canlı bixim fındık tarlalarımızda çok oluyor zararı ne faydadı ne komşuyuz, tarlaya ortağız kendisini tanımak isterim.
Ali Ozan
Takip Et
Dünyanın kuzey kesimlerinde yaşayan insan ırklarında sarışınlığın ve renkli gözlülüğün dünyanın ekvotara yakın yerlerinde yaşayan insan ırklarına göre daha fazla olmasının nedeni nedir ?
Serdar Özbey
Takip Et
Somatik hücrelerimizin çekirdeğinde kromatin iplikten DNA organizasyonu ile tek DNA mı oluşuyor yoksa 23 çift DNA tek kromatin iplikten mı gelişiyor metafaz aşamasına kadar?
Takip Et
Günümüz veya gelecekte insanların kök hücreleri laboratuvar ortamında çoğaltabilmesi gibi bir durum sonucunda insanların hayatlarında nasıl sonuçlar ortaya çıkardı.
Takip Et
Örneğin bacağımda sinir bozucu bir sivilce çıktı. Sivilceye dokunduğum zaman küçücük olan bu sivilceyi normalinden 2-3 kat daha büyük hissediyorum. Aslına bakacak olursak öyle güçlü bir şekilde de bastırmıyorum sadece ucuna çok az dokunuyorum buna rağmen sivilceyi gördüğümden daha büyük hissediyorum
Berkay Yıldız
Takip Et
Youtube de” Hapşu:hapşırık,bilimi ve ilginç bilgiler “ videosunu izlerken dikkatimi çekti.Eğer ram uykusunda hapşuramıyorsak bu nasıl mümkün? Not: videoda ilgili dakikalar 2.29 , 6.36
Alperen Erdinç
Takip Et
İnsan zekasını diğer türlerden ayıran ve insanın kendi türü arasında da zekasının kendinden farklı bir türle olan fark kadar olmasa da küçük farklılıklar barındırmasının biyolojik temellerini açıklayabilir misiniz ? Örneğin beyin büyüklüğü mü ? Beyin kıvrımı mı ? veya Frontal lob iriliği mi ?
Ferhat H
Takip Et
Benim sorum bir nevi yol gösterme ihtiyacından kaynaklanıyor. Son 2-3 yıldır evrime , uzaya ve bilime aşırı bir merak sardım sadece merak ihtiyacımı gidermek için ufaktan okumak istiyorum. Anlayacağım bir şekilde sıfırdan kaynak önerisi verebilir misiniz ?
Güney Altıner
Takip Et
Haberlerde Sabancı Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmayla ürünlerdeki GDO'yu yarım saatte tespit edebilen bir cihaz geliştirildiği söyleniyor.
Oğuz Şahin
Takip Et
https://twitter.com/oguzsahin_b/status/1149899446848823296 twitter da sormuştum ama cevap gelmedi. Buradan sorayım dedim.
Takip Et
Bir genin baskinligi cevreye göre değişebilir mi?
Veysel Çelik
Takip Et
şempanze gebelik süresi 8 ay olmasına rağmen yavru insan yavrussuna göre daha az bakıma muhtac. bebeğin gelişimine etki eden gebelik süresi değilde gelişim hızı olabilirmi ? aydınlatırsanız sevinirim .
Berkin Üregen
Takip Et
Yıllar önce bir belgeselde insanların dillerine konulan bir parça sayesinde görebildiklerini görmüştüm. Aklıma bunun tersi mümkün olabilir mi sorusu geldi. Yani gözlerimiz ile tat alabilir miyiz?
Takip Et
Kemanı örnek alalım. Her bir tel ve aynı telde herhangi 2 farklı nokta ayrı ses verir. DNA dizilimindeki herhangi bir değişiklik, normal(mutasyona uğramamış) bir hücreden farklı bir ses aralığı vermeli midir?

“DNA'nın gerçek büyüsü, arada bir hata yapıyor olmasıdır. Eğer bu özelliği olmasaydı, şu anda halen oksijensiz solunum yapan bakterilerdik ve müzik üretemiyor olurduk.”
Lewis Thomas