65K
Ersals Krononot
Takip
Madde, uzay zaman dokusunu büker. Bunu artık bilmeyen yok. Peki antimaddenin hem uzayzaman dokusu ile olan etkileşimi, hem de diğer madde ve antimaddeler ile olan etkileşimi nasıl olabilir?
Gokhan Celik
Teşekkür
Samimi olarak söylemem gerekirse bende biraz melankoli var, günümüzün çıkarcı, mobbing, görgüsüzlük davranışları sergileyen insanları anlayamıyorum.
Takip
Transkripsiyon sırasında mRNA'nın yazılmasından önce DNA'nın ilgili bölümündeki ipliklerin birbirinden ayrılması , yani hidrojen bağlarının koparılması RNA polimeraz enzimi sayesinde mi yoksa DNA helikaz enzimi sayesinde mi gerçekleşiyor? MEB kitabında ve Khan Academy'den izlediğim videoda bunun RNA polimeraz enzimi tarafından gerçekleştirildiğini gördüm; ama 2 gün önce okuldaki hocam bunun DNA helikaz enzimi tarafından gerçekleştirildiğini söyledi kafam karıştı yardımcı olursanız sevinirim.
Takip
Babinski refleksi, bebeklerde 7 aydan önce ayak parmaklarını içe kapatırken (Babinski-negatif) 7 aydan sonra yetişkinlerde olduğu gibi dışa doğru açılmasına sebep oluyor (Babinski-pozitif). 7. ayın buradaki önemi nedir? Sonrasında ne tür bir değişim gerçekleşiyor, zihinde ne değişiyor?
28K
Takip
Irkçılık, İnsan ırklarının birbirlerine üstünlüğünü temel alan bir felsefesi dir. Ancak Milliyetçilikte kendi ırkını diğer ırklardan daha çok sevmek değil midir yani bir nevi milliyetçilik de ırk üstünlüğünü temel almış oluyor. Peki milliyetçiliğin ırkçılıktan farkı nedir? birisi "Yüce Türk Milleti" dediğinde nasıl oluyorda ırkçı olmuyor
Alim Karaçay
Takip
elimde bir çeviri kitap var bu kitapta ''gaz difüzyon ve efüzyonu gelişigüzel molekül hareketlerini kanıtlar'' diyor nasıl kanıtlıyor ? teşekkürler
Hatırla
İlgili kitapta karşılaştığım türdeki büyük patlama karşıtı iddialar ne kadar elle tutulurdur? Elimizdeki göstergelerin tekillik ve hiçten varolma ile açıklanması tek ihtimal midir? Özellikle büyük patlama öncesinin bilinmezliği ile bilimin ilkelerine ihanet edildiği düşüncesi beni etkiledi. Teori bilim felsefesi açısından sorunlu mudur?
Takip
Birbirleri arasında hiçbir akrabalık, genetik alaka olmayan, tamamen birbirine yabancı insanlar nasıl bu kadar benzer görünüşlere sahip olabiliyorlar? Ebeveynlerin farklı insanlar oldukları elbette biliniyor fakat birbiriyle dış görünüşü benzeyen insanlar yine aynı şekilde benzer DNA dizilimine mi sahip oluyorlar? Dünyada görünüşümüzün benzediği başka insanların olmasının sebebi nedir?
7K
Tarık Sonmez
Takip
Şimdi diyelimki bir kişi geçmişe gitti orada hayatını değiştiren bir olayı değiştirdi gelecek anında mı değişir yoksa farklı O geçmişten giden ve seyahat öncesi gelecek değişmeden başka bir zaman boyutu mu oluşur?
Altan Özerenler
Takip
Hıv virüsünün genetik materyali rna ve insanlara hastalık bulaştırabilmesi için bu rna'yı dna'ya çevirebilmesi gerek bu nasıl oluyor?
Muhammed Tunahan Öz
Takip
Evrim Ağacının makalesini okudum ama pek anlamadım. Diğer canlılarda bu kadar zeki olan var mıydı? O halde bunlar hangi canlılar yada türlerde oldu?
Takip
Yaşıma rağmen yılan iskeletinin böyle olduğunu, kılçık gibi ince kemikler olduğunu bilmiyordum. Bacakları sayılabilir mi acaba? Ben çok şaşırdım. Başka bilmeyen varsa diye paylaşıyorum.
Ceren Er
Takip
İspatlanmış şeylere neden karşı çıkıyorlar? Mesela eşcinselliği sapıklık olarak gören profesörler, evrime karşı olan profesör unvanı almış kişiler... (sitem de ediyorum ve çokça da merak içindeyim, teşekkürler)
Ceyhun Sezen
Takip
Beyin neden vücudun başka bir yerinde değil de kafatasının içindedir?
Takip
Arkadaşlar bu konu ne kadar bilimsel ve ya bilim dışı? Evrim karşıtları bunun tezgah olduğunu, 5 milyon yıllık köprücük kemiğinin aslında hominid kemiği değil, yunus kemiği olduğunu söylüyorlar. Ne kadar doğru? İnternette buna dair Türkçe makale bulamadım.
Takip
İnsanların apandisiti vardır. Ancak daha eski ataları olan alt maymunlarda apandisit bulunmaz. Sürpriz bir biçimde apandisit daha alt yapılı memelilerde, örneğin opossumlarda tekrar belirir. Öyleyse evrim teorisi bunu nasıl açıklayabilir?
7K
Tarık Sonmez
Takip
Eğer doğruysa ve arkeolog olan biri burayı kazmak isterse göbeklitepenin bozulma ihtimali göze alınır mı?

“Limandaki bir gemi güvendedir. Ama gemilerin inşa edilme amacı bu değildir.”
John A. Shedd