Burak Eren
Takip Et
Bildiğim kadarıyla karbon testi elli bin yıl öncesine kadar sağlıklı veri veriyor. Bundan öncesine ait yaş bilgileri nasıl üretiliyor?
Puan Ver

Kullanılan yöntem, maddenin sürekli olarak elektromanyetik nedenlerle maddenin içeriğinden parçacıkların kaybolması üzerinden geliştirilmiş. Atomsal yapısı değişiyor yani maddenin.

Madde sürekli olarak hangi parçacıkları kaybeder.

alpha partikülleri - iki proton iki nötron helyumun çekirdeği

beta partikülleri tanecikleri - elektron

gama   elektromanyetik spektrumda bir ışın.

Örneğin, Uranyum kurşuna dönüşür zamanla. Karbon yöntemi yardımıyla bu maddesel dönüşüm süreci kullanılan yöntemlerden biri.

Oğuzhan Biçen
Takip Et
Uzay - zaman bir bütündür ve her cisim uzay - zamanda ışık hızında hareket eder. Bu kısımda her cismin ışık hızından bahsediliyor. Eksik ifade mi?
Puan Ver

Özel görelilik, fizik yasaları herhangi bir eylemsiz referans çerçevesinde aynıdır,

Işığın hızı tüm gözlemciler için aynıdır, gözlemciler hareketli olsalar bile. demektedir kabaca.

Newton mekaniğinde olduğu gibi, doğa yasalarının tüm gözlemcilere aynı görünmesi gibi farklı gözlemciler tarafından kullanılan ilgili uzay zaman koordinatlarından oluşan bir dizi matematiksel dönüşümler vardır. Ancak özel görelilikte uzay zaman dönüşümleri gözlemcinin hızına bakılmaksızın sabit olan ışık hızının bıraktığı temel bir özelliktir.

Özel görelilik ilkesi, herhangi bir maddesel cismin ışık hızına ulaşana kadar hızlanamayacağını söyler ve bu da yıldızlararası yolculukların pratikte olamayacağını gösterir ama yakın yıldızlara bir ihtimal yolculuklar yapılabilir. Özel görelilik, ışık hızına yakın hızlarda hareket eden cisimler -çok hızlı bir uzay aracı ve mürettebatı- için özel şartlar da sağlayabilir. Çünkü bu hızlarda zaman yavaşlar, özel görelilik ilkesine göre. Teoride, bu zaman genişlemesi astronotlar çok kısa sürelerde de olsa yeterince yüksek hızlarda hareket ettiklerinde zaman genişlemesine uğrayarak samanda yolculuk yapmış olabilirler.

Sercan Sefunc
Takip Et
Bir durumla alakalı rivayet varsa birçok kişi bu rivayetleri doğrular ve çoğu kendisi de gördüğüne gerçekten inanır. Gerçeklikle alakası olmayan bir durumun bir topluluk tarafından nasıl 'gözlemlenebilir' hale geldiğini merak ediyorum.
B Doğa
Takip Et
ikisininde kitabını okudum ve açıkçası aralarındaki benzerlikler dikkatimi çekti (örn:Marx'ın işçi sınıfı misyonu ile darwin'in doğal seçilim kuramı)
Puan Ver

Olamaz. Çünkü Karl Marx'ın işçi sınıfının sosyalizme geçiş sürecindeki rolüne ve daha genel olarak sınıf çatışmasına ilişkin tezlerinin en özet ve yalın hali ilk kez 1848'de (Komünist Manifesto), Darwin'in Türlerin Kökeni isimli kitabı ise ilk kez 1859'da yayınlandı.

Sigmoond Freid
Puan Ver
Koralp Erin , Astrofizik meraklısı...

Aslında tüm hidrojen atomlarında nötron yoktur diyemeyiz. Hidrojenin üç izotopu bulunur. En bilinen formunda bir proton ve çekirdek vardır. Döteryum formunda bir proton ve bir nötron bulunur. Trityum formunda ise bir proton ve iki nötron bulunur. İlk ikisi dengelidir ama Trityum radyoaktiftir.

Sorunun cevabına gelirsek, önce fizikteki dört temel kuvvetten, elektromanyetik kuvvet ile güçlü nükleer kuvveti anlamamız lazım. Eğer protonlar birbirlerine çok yaklaşırsa, elektromanyetik kuvvet tarafından ikisi de pozitif olarak yüklenir ve birbirlerini iterler. Yani sadece iki protonla kararlı bir çekirdek oluşmaz. Ancak bir nötron eklersek, güçlü nükleer kuvvet devreye girer, protonları ve nötronları öyle sıkı bir arada tutar ki, elektromanyetik kuvvetin oluşturduğu itme etkileşimini yener. Böylelikle kararlı bir atom oluşur ama etki mesafesi çok sınırlıdır. Yaklaşık olarak 1 femtometre kadar. (10-15metre) Bu mesafeden sonra güçlü nükleer kuvvet etkisini kaybeder.

Ancak Hidrojende bir proton vardır. Yani bir proton ve bir çekirdek kararlıdır. İki proton olursa atom bozulacaktır. Bir proton ve bir nötron olursa zaten Döteryum formunda olur. Görüldüğü gibi en basit haliyle tek protonlu bir atomun olması gerekir. Biz de buna Hidrojen diyoruz.

Puan Ver

Neden mümkün olmasın? İktiyozis vulgaris (balık pulu hastalığı) hiperkeratozis (kabuklaşma) ve turn-over'da bozukluk ile seyreden bir deri hastalığıdır. Dermatoloji uzmanı muayene ve biyopsi ile tanı koyabilir. O yüzden hayali bir şekilde söz konusu hasta üzerinden konuşmak doğru olmaz. Kaldı ki grupta hasta-vaka gibi konularda bilgi almak için konu açmak yasak. Bu yüzden paylaşımı yoruma kapatıyorum. Eğer "İktiyozis vulgaris nasıl bir hastalıktır?" şeklinde sorarsanız, o zaman onaylayabilirim. Böylece tartışabiliriz. Ayrıca otozomal dominant kalıtılır yaygın formu. Bir sürü alt tipi var zaten. Bu yüzden dişilerde görülmez diye bir şey yok.

Sevgiler. :)

Puan Ver

Evrim... ve insan beyni. Crotalaria cunninghamii türü yeşil kuşbitkisi bu.

Başta, yerli halkın bitkiyi kuşa benzediği için yapay seçilim yoluyla türleştirdiğini savunmuştu. Mantıklı, olabilir. Fakat olay bununla bitmiyor. Çünkü bu perspektiften kuş gibi gözükse de, aslında kuş ile alakası yok. Başka açıdan böyle duruyor:

Gerisini beynimiz tamamlıyor. Bu da simulakrum adı verilen pareidolia gibi apofeni (ilişkisiz iki obje arasında bağlantı kurma) fenomenlerinden biri. Böylece ilişkisiz bir objeyi, orada olmayan başka bir canlıya benzetiyoruz. Çünkü doğada insan beyni bunu yapmazsa hayatta kalamaz.

Yırtıcıların hepsi bu sistemi kullanarak kamufle olur zaten. Evrimsel süreç ekosistem içerisinde her parametre ile ilişkili süregelir. Ağaçların arasında gölgedeki bir leoparı fark edemezsek, neslimizi devam ettiremeyiz. Dolayısıyla şemalara bu kadar önem verip, veri tabanındaki her şey arasında bağlantı kurmaya çalışan şey, beynimiz.

Takip Et
yapılan deneylerde bir koku koklatılırken elektrik verilen farelerin kokudan korktuğunu bu özelliğin yavrularındada olduğu gözlemlemlendi.Bu nasıl olabilir
Altan Özerenler
Puan Ver

Oksijenli solunum açısından, metabolizmanın paslanma - okside olma bedelini ödeyerek ömür satın alması durumu paradoks içerir. Oksijenle ömür kazanır, ancak aynı nedenle ölümü öder.

Oksijenli yanma, yüksek enerji getirir, ancak proton kaçakları nedeniyle asitlenme artar ve ölümlülüğe programlanmış biyoloji, sonunu getirir.

1. ETS Elektron transport zinciri
Burak Kaygısız
Puan Ver

Özgün orijinal düşünceden uzak bireylerin yetiştiği kültürlerde, sahip olunan bilginin bir RENGİ olmak zorundadır. Şucu, bucu, şu ist, bu ist vs vs renkler üzerinden kendini ve başkasını kalıba sokmadan muhatap olamayan kapalılık, fanatizmin karşıda da bunu arama güdüsü.

Görünüşte aranır renge dair bulgular önce. Sonra düşünce yapısı inançlı inançsız ayrımıyla tanımlanmaya çalışılır hızla. Bu ikisinden biriyse, onun hangi kolu diye gider.

Kendi özelliğinin farkına varamamış, hayatı yorumlamada bireysel bir çıkarımda bulunma çabasına girememiş, kalıplara sığmaya, o şekilleri almaya çalışan zihinlerin kendine özgü bir düşüncesi, düşünce yapısı ve arayışı olması imkansıza oldukça yakındır. Derinleşmek yerine rengini koyulaştırma çabasında kalırlar malesef.

Puan Ver

Bu konuda henüz bir yazımız yok; ancak Leeds Üniversitesi Dünya ve Çevre Fakültesi'nden Jeff Peakall'ın şu kısa metni konuyla ilgili temel bilgileri veriyor. Biz de bu konuda yakın gelecekte bir yazı yayınlayabiliriz.

Sevgiler.

Ziya Agir
Takip Et
Gıda terörü zaten ortada, biz ortoreksikler de azınlıkta olduğumuza göre vicdanen doğru olmadı bu araştırma. Elbette bilgi kısıtlanamaz asla ama bu doğru olmayan bir yerlere yeni bir yanlışla içinden çıkılmaz hale getirmek oluyor. Ben bir dr olarak dişi çürüyen birine diş macunu kullanma dediğimde ortoreksi mi oluyor
Puan Ver

Sözünü ettiğiniz yazıyı inceledik. Yazının daha ilk cümlesinden itibaren aynen alıntı yapıyoruz:

"Ortoreksi (orthorexia), oldukça yeni bir beslenme bozukluğu ve bu sebeple, henüz resmi olarak psikolojik hastalık sayılmıyor. Yani şu anda DSM-V içerisinde yer almıyor; ancak ABD Ulusal Beslenme Bozuklukları Organizasyonu ortoreksiyi çoktan tanımaya başladı."

Dolayısıyla sorunuzun hatalı olduğunu söyleyebiliriz:

"dsm-v e girmediği halde neden girmiş gibi yayın"

Sorunuzun şu kısmına gelecek olursak:

"Ben bir dr olarak dişi çürüyen birine diş macunu kullanma dediğimde ortoreksi mi oluyor"

Hayır, olmuyor. Ortoreksinin hekim tavsiyesi ile bir ilgisi yok; beslenme tipine aşırı takıntılı olmak ile ilgisi var. Dolayısıyla aradaki ilişkiyi nasıl kurdunuz bilemiyoruz. Yazıda böyle bir ibare, ima veya ifade bulunmuyor.

Sevgiler.

Ege Yeşil
Takip Et
Mesela profile resim, çıkartma vb.
Puan Ver

Uyum Puanı sistemimiz, çok daha karmaşık ve üst düzey bir etkileşim sisteminin parçası olarak geliştiriliyor; yani basit bir "puan toplama" sisteminden çok daha fazlası olacak. Dolayısıyla teknik olarak maddi karşılığı olacak bir şey olmasa da, ilerleyen dönemde belirli UP'a erişen (veya UP üzerine inşa ettiğimiz ek sistemlerde belirli seviyelere ulaşabilen) okur ve takipçilerimize özel sürprizlerimiz olacak, evet.

Takipte kalınız.

Yağmur Nida Arık
Takip Et
Neandertal ve sapiensin çiftleşmesinden meydana gelecek melez türün kısır olması ve genlerini aktaramaması gerekmez miydi?
Altan Özerenler , Biyoteknoloji Öğrencisi

Aslında bu bilgi %100 doğru değildir. Her melez canlı kısır olacak diye bir şey yok. Herkes eşek+at=Katır örneğini veriyor. Bunun sebebi at ve eşeğin kromozom sayılarının eşit olmamasından kaynaklıdır. At'ın 64 kromozomu eşeğin ise 62 kromozomu vardır. Çaprazlanması sonucu katırın 63 kromozomu olur. Bitkilerde farklı türleri melezleyip verimli döl elde edebiliyoruz. Homo sapiens ve homo neandertal türleri eşit kromozom sayısına sahiptir. Ancak türler arası farklılıklar olduğu için yineden verimli döl verebilmekte zorlanmaktadırlar.

Favorilerime Ekle

1. Arkeofili Daha detaylı incelemek istersen Dimitri papagianni& Michael A.Morse'nin neandertal kitabını okuyabilirsin.
Uluğ Artun Efe
Puan Ver

Keşfedilen gezegenlerin, etrafında döndükleri yıldıza olan uzaklıklarından tahmin yapmaktadır. Güneş sistemimizde ki gezegenlerin güneşe olan mesafelerini ve atmosfer durumlarını baz alarak tahmin yürütmekteler fakat bunun ne kadar doğru olduğunu Venüs gezegenine bakarak anlayabilirsiniz. Güneşimize çok yakın olmamakla beraber atmosferi Yaşama son derece elverişsiz herhangi bir organizmaya yaşam alanı oluşturmayacak şekildedir ancak Venüs'ün atmosferinde yaşayan ve iç atmosferin de ki karmaşadan korunmuş bir şekilde canlı mikroorganizmaların olduğu düşünülmekte. Ancak bu da tahmin üzerinedir. Kısaca gezegenin kendi içerisinde ki çeşitli kimyasal reaksiyonlardan ötürü cehenneme dönmüş olma ihtimali de mevcut.

Yıldızların ise genellikle hacimlerinden ve renklerinden içerisinde ki nükleer reaksiyonun ne durumda olduğu yüksek ihtimaller ile anlaşılmaktadır. Tabi ki Hiçbiri Kesinlik ifade etmez evrende mevcut olan değişkenler net şekilde tespit yapılmasına engel teşkil etmektedir.

Diyojen 1
Takip Et
Bir bilgisayar mühendisi biyoinformatiğe yönelirse çalışma alanı nedir?
Altan Özerenler , Biyoteknoloji Öğrencisi

Moleküler biyoloji ile bilgisayar teknolojisini ve bununla ilişkili veri işleme aygıtlarını bünyesinde barındıran bilimsel disiplin. Bir diğer tanımla, karmaşık biyolojik verilerin derlenmesi ve analiz edilmesi bilimidir. Büyük miktarda biyolojik verinin yorumlanması, depolanması ve elde edilmesi için informatik tekniklerinin uygulanır.

2 önemli dalı vardır proteomik ve genomik olmak üzere. Proteom en genel tanımı vücudumuz içindeki proteinlerin tümüdür. Proteomikte bunu inceleyen bilim dalıdır. Genom ise bir canlıda bulunan genetik materyalin tümüdür. Genomikte farklı türlere ait genomların tüm yapısal ve işlevsel yönelerini inceleyen bilim dalıdır.

Esra Kurt
Takip Et
Ben biyoloji öğrencisiyim .Köyde köpeklerin ezan okuduğunda ulama sesi çıkardığı küçüklükten beri dikkatimi çekmişti ,bunu hocalarıma sorduğumda dini bir gözlemle açıklamasını yaptı ama biyoloji okuduktan sonra kafama takıldı bu soru. Bir gözlemlediğim olay ise daha cok akşam ezanınada köpeklerin ulama tepkisi
Altan Özerenler , Biyoteknoloji Öğrencisi

Köpekler sadece ezana karşı tepki vermiyor. Yakından geçen bir ambulans veya itfaiye sesinede aynı tepkiyi veriyorlar. Fakat biz en sık ezan sesini duyduğumuz için sadece ezana karşı bir tepki veriyor sanıyoruz. Ulumalarının veya havlamalarının sebebi ise köpeklerin kulakların en ufak tiz seslerini bile ilgilayabiliyor yani kısacası bizim duymadığımız sesleri bile algılayabiliyor bu sebeble rahatsız oldukları için böyle bir tepki veriyorlar.

Ayrıca köpeklerin altıncı hislerininde çok yüksek olduğu biliniyor deprem vs. doğal afetlere tepki olarak uluma veya havlama tepkisini gösterebilir.

Takip Et
Kendi dönemini çok iyi bir biçimde yansıtır Eserin adı nedir ?​
Puan Ver

Giuseppe Arcimboldo, İtalyan ressam, mimar, sahne tasarımcısı, mühendis ve sanat danışmanı. Resimlerinde meyve, sebze, hayvan, kitap gibi birçok nesneyi, insan portrelerini andıracak şekilde düzenlemiştir.

Doğum tarihi: 5 Nisan 1526, Milano, İtalya

Ölüm tarihi ve yeri: 11 Temmuz 1593, Milano, İtalya

Sergilendiği yer: Louvre MüzesiViyana Sanat Tarihi MüzesiSkokloster Castle, Diğer

Dönem: Maniyerizm

Tanındığı alan: Resim

Seri: The Four SeasonsThe Four Seasons (Louvre series)The Four Elements

1. Nurullah aytar Tam olarak Arcimboldo olabilir eser hakkında bir bilgim yok
Halil Gün
Puan Ver
Mehmet Ünlü , Araştırma Sever (Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Öğrencisi)

Buza dokunduğunda kısmi olarak onu eritmeye başlarsın erimiş olan bu su bedenin ve buz arasındayken buz sudan ısı alarak kısmi olarak erimiş olan cismi yeniden dondurur. Özellikle nemli isen (terlemek diyebiliriz) ısı iletkenliği yüksek olan, soğuk, başka bir cisme dokunduğunda da aynı durumu yaşarsın.

Daha bilimsel açıklamak gerekirse ısının yayılma prensibi gereği her cisim kısmı olarak hal değiştirmeye başlar ve bu değişim geri dönüşümlüdür çünkü ısı tek boyutlu tek doğrultu da işlemez. Kaynak gösterme zorunluluğun sebebiyle internetten yaptığım ilk araştırma da çıkan kaynağı atıyorum.

1. Tübitak

“Bariz olanı analiz etme merakı için sıradışı bir zihne sahip olmak gerekir.”
Alfred North Whitehead