3,650
Albus Dumbledore
Takip Et
Yani aslında aşk dediğimiz şey aslında yok ve biz daha modern ve uysal görünebilmek için cinsel isteğimizi aşk adıyla mı anıyor ve baskılıyoruz? Çünkü bir hayvan aşık olabilir mi bilmiyorum. Yani amacı sadece sekstir. Yoksa bizim de mi öyle?
Şükrü Durkut
Takip Et
Yıldızlar gibi büyük bir ısı ve ışık kaynağını yutabiliyorsa yuttuğu yıldızdaki büyük enerjiyi nasıl tüketebiliyor ve bu enerjinin karadeliğe ne gibi bir etkisi vardır?
Takip Et
İki ayağımız üzerinde durduk, ellerimiz serbest kaldı, alet yaptık, yiyecek taşıdık. Kısacası bipedalizm bize pek çok yeni özellik kazandırdı. Peki bipedalizmin bize maliyeti ne oldu?
Takip Et
Göz rengi yaşımız ilerledikçe dışarıdan bir etki görmeden kendi kendine değişebilir mi, böyle bir şey mümkün mü ?
Takip Et
Evren, Büyük Patlama yoluyla bir nokta halinden başladıysa, şu andaki Evren içinde bu noktanın spesifik lokasyonu nerede? Böyle bir merkez var mı?
S. C.
Takip Et
Fillerde dişli doğum hayatta kalmayı zorlaştırıyor, sanırım cevap buna benzer bir şey. Ama 2 olayda da canlıya dışarıdan müdahale söz konusu ama fillerde bir evrimsel süreç varken insanlarda yok. O zaman sünnet çok acı veren bir süreç olsaydı, insanlarda da evrim görülecek miydi??
Doruk Demirbilek
Takip Et
2012 yılında "Blue Marble" başlığı altında yayınlanmış Dünya görüntüsü ile 2015 yılında "Epic Earth" başlığı altında yayınlanmış Dünya görüntüsü arasında bir terslik var gibi görünüyor. 2012'dekinde Kuzey Amerika, Dünya'nın neredeyse 1/4'ünü kaplıyor. 2015'tekinde ise bir sorun yok. Nasıl açıklarız?
Mahir Doğan
Takip Et
Ritalin hakkındaki yazınızı çok beğendim. Ritalin ve Adderall arasındaki temel farklar nelerdir? Adderall hakkında da biraz bilgi verebilir misiniz?
Takip Et
Bilinç argümanlarına hakim değilim. Argümanı biraz özetleyebilir misiniz? Swinburne'un bilinç argümanından farkı nedir?
Takip Et
Üç renkli kediler için calico ırkı kedilerden bahsediliyor, bazı sitelerde böyle bir ırk olmadığı da yazıyor. Detaylı ve doğru bilgiye ulaşmama yardımcı olur musunuz?
Mert Özdemir
Takip Et
Üniversite sınavına bu sene girdim ve fizik bölümü okumak istiyorum ( boğaziçi fizik ) ama okulu bitirince istediğim mesleğe sahip olamayacağım gibi hissediyorum (yurtdışında uzay merkezlerinde çalışmak, uzay hakkında araştırmalar yapmak gibi). Sonuçta burası Türkiye çok fazla imkan yok.
Takip Et
Örneğin savaşlara karşı olmak için hümanist, kadın haklarını savunmak için feminist veya halka değer vermek için sosyalist olmak mı gerekiyor?
Nehir Nehit
Takip Et
Daha önce okuduğum bir makalenizde, ilk insanın asla var olmadığını öğrendim. Ama İslam dinine göre ilk insan Hz Adem'dir. Bu durumda İslam dini ile Evrim teorisi çelişiyor mu ?
Takip Et
Bir küp hayal edin küpün üstünden ışık vursun altından da beyaz bir kağıt olsun ,küpü düz tutup ışığı üstten vurduğumuzda küpün gölgesi kağıda kare olarak geçer.Yani ikinci boyut üçüncü boyutun gölgesi olur.Peki bizim boyutumuzda dördüncü boyutun gölgesi midir ?
Tarık Sonmez
Takip Et
Sivrisinekler milyonlarca yıldır var ve dünyanın heryerine yayıldılar. Atalarımızın da kanlarını emdiğini ve bazen öldürdüğünü biliyoruz. Neden hâla kanımızı emdiklerinde salgıladıkları sıvıya karşı bağışıklık kazanmadık veya kazananmadık?
2,923
Mesela karadelikler

“Yanında en azından bir kitap taşımayan birine asla güvenmeyin.”
Lemony Snicket