Beyhan Kaya
Takip
Sürekli duyduğum coğrafya kaderdir sözü tam olarak neyi anlatıyor?
Murat Gök
Takip
''Çünkü ışık hızına ulaşmak için gereken enerji miktarı sonsuzdur.'' benzeri açıklamaları defalarca okusam da ne demek istediğini anlayamıyorum. Bu konuyu en basit şekilde anlatabilir misiniz?
Takip
Eğer öyleyse, şimdiye kadar onları algılayan herhangi bir insan evrimleşmeden önce de onları algılayan olmadığı için varolmamış olacaktı ve biz de şu anki pozisyonumuza gelememiştik diyebilir miyiz?
Merve Özcan
Hatırla
Yok olan türlerin yerine daha adaptif türler geçmeyecek midir? Evrim bir yolunu bulmayacak mıdır?
Fırat Oğhan
Takip
Zamanın B teorisi nedenselliği ve özellikle kelam kozmolojik argümanı kesinlikle geçersiz kılar mı?
Takip
Işık içerisindeki fotonların enerji seviyesi renkleri görmemizi nasıl mümkün kılıyor? Bununla birlikte Güneş'ten gelen ışınların oluşturduğu renklerin sıcaklığı gündüz mavi günbatımında kırmızı-sarı olurken tekrar "enerji kazanıp"(?) hava kararmaya yakın nasıl maviye dönebiliyor?
Takip
Lisede buna sağ el kuralından yola çıkarak vidanın saat yönüne döndürülmesiyle aşağı inmesini veya musluğun saat yönüne döndürülerek açılmasını örnek gösterirlerdi. Fakat bu vidanın üstündeki çıkıntıların yönüyle ilgili. Bu bir kabul mü? Açısal momentumun yönü derken tam olarak ne kastedilir?
Diyojen 1
Takip
Kutsal kitaplarda bilim ile çelişen bu gibi şeyleri nasıl değerlendiriyorsunuz?
Mehmet Türk
Takip
Hepimiz Afrikalıyız. Yerli Afrikalılar bugün siyahtır. Onlar kıtadan hiç ayrılmadı. Biz ayrıldıktan sonra beyazlaşmadık mı? Öyleyse neden ilk insanlar görsellerde hep beyaz? Beyaz insnalar ilk ne zaman ortaya çıktı? Ben mi yanlış biliyırum, gösterimler mi hatalı, yoksa bir art niyet (gizli bir ırkçılık) mi var? Örneğin bağlantıdaki görsel
Takip
evrende bu kadar çok sayıda yıldız bulunuyorsa ve hepsininde az yada çok ışığı varsa evrenin aşırı derecede aydınlık olması gerekmez mi ? yani uzaya çıkıp baktığımızda tüm yıldızların ışıklarını görmemiz gerekmez mi?
Berkay Özkurt
Takip
Dışarıda ki kaynaklarda yeterince güvenilir ve dolgun bilgi olmadığından siz Evrim Ağacı okurlarına soruyorum. Teşekkürler.
Rıdvan Arslan
Takip
Eğer öyleyse kütlenin olmadığı bir yerde zaman da yok denilebilir mi ?
Tolgahan İlkin
Takip
Evrimsel süreçte, canlıların varolma amaçları (Çağrı Mert hocanın sürekli vurguladığı gibi) üremek ve yavrularını geleceğe hazırlamak ise, hangi iç güdüsel dürtü ile bu amaçlara ters düşecek olan şeyi yaparlar, yani kediler yavrularını yerler?
Takip
Soru bile sormak kısıtlılık nedeniyle zor, cevaplar ile ilgili açıklama vs gerekiyor.
Ceyhun Köroğlu
Takip
Dünyadan marsa haber gönderirken örneğin, ışığın yol alırken geçen zamanı beklemek zorunda kalmamak için.

“Gerçeklerle yok edilebilecek bir yalan, yok edilmelidir.”
P. C. Hodgell