Mete Atatüre

Kuantum Fiziği & Optik Fizik

Atasercan Gökcek
Takip Et
Uyarılmış helyum atomu neden 115 derecelik açı yapamıyor ve buradan hareketle nasıl X17 parçacığına ulaştılar ?
İsmail Güney
Takip Et
Milyar milyar yıl sonra evren yok olacak mı ? Olacaksa bu nasıl ve ne şekilde olacak?
İsmail Arslan
Takip Et
Dünyadan fırlatılan ve birbirleriyle zıt yone giden A ve B uzay sondalarının hızları dünyaya göre 151.000.000 m/s olsa, A uzay sonrasına göre B uzay sondasının hızı ışık hızını geçer mi? Teşekkürler.
Batuhan Türk
Takip Et
maddelerden çıkıp gözümüze gelen fotonların renklerini maddelerin özellikleriyle alakalı olduğunu biliyorum fakat bu özellikler ışığa nasıl etki ediyor ?
Berke Kuday
Takip Et
Büyük yıldızların kütlesinin çok küçük bir alanda toplanması sonucu oluşan nötron yıldızları yoğun ve sıcak olmasına rağmen neden nötron yıldızlarına göre daha yoğun olan kara delikler sıcak değildir? Sebebinin kuantum kütleçekimin doğa yasalarını oluşturan bilgileri yok etmesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Doğruysa neden 0 değil?
Takip Et
Bir gezegene baktığımızda uzaklığı ve ışığının bize geldiği süre de hesaplandığında binlerce, belki milyonlarca ışık yılı önceki haline bakıyor oluyoruz. O halde aynı şekilde diğer uzak gezegenlerden dünyaya bakıldığında da aslında dünyanın anlık hali değil çok daha eski bir zaman dilimi gözlemleniyor olacak.
Serhan Dağlı
Takip Et
Bilkent’de fizik bölümünde lisans eğitimine başladım. Ancak sinirbilime de ilgim olduğuna karar verdim. Bu ilgi, sosyal bilimlerle (özellikle psikolojiyle) ve temel bilimlerle (beyinde gerçekleşen kimyasal reaksiyonlar ve elektriksel bağlantılar) dirsek teması içinde. Lisansta fizik okuyup sinirbilme yönelmek mantıklı bir seçim mi ?
Mezopotamya ...
Takip Et
Bu hareket iki elektron etkileşimi mi yoksa bir iletkenden diğerine elektron iletimi mi eğer öyle ise iletildiği son durakta(Tv,pc, vb.) elektronlar toplanıyor mu? Yada kast edilen bir elektron döngüsü ise elektrik kaynağı kesildikten sonra da neden devam etmiyor?
Samed Dalgıç
Takip Et
O kadar geniş ki bazı zamanlar öğrenemezmişim gibi geliyor. Nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olursanız sevinirim? Ayrıca kullanmam gereken kaynaklar okullar için olanlardan mı yoksa Leonard Susskind gibi bilim insanlarının kitapları mı olmalı (kuramsal başlangıç, kuantum mekaniği)
Yetkin Yetkin
Takip Et
Fizik, Kuantum, Uzay konularında bilgi sahibi olmak için basitten ileri düzeye doğru okuma sırasıyla kitap listesi önerebilir misiniz ?
Faruk Eroğlu
Takip Et
Hep parçacıkların tek "gerçek" varlıklar, alanların ise yalnızca kuvvet taşıyıcı parçacıkların bulunma yoğunluğunu ifade eden "sanal" modeller olduğunu hayal etmiştim. Fakat aksine evrendeki asıl varlıkların kuvvet alanları olduğu ve parçacıkların da bu alanlarda meydana gelen "uyarılmalar" sonucu ortaya çıktığı yaklaşımı kabul görüyor.
Uygar Berke Gür
Takip Et
Dolanıklık ilkesiyle ilgili bir video izlerken böyle bir şeyle karşılaştım ve doğruluk payını bilmek istiyorum. Eğer doğruysa güneşten yayılan herhangi bir fotona etki edersek güneşten yayılan tüm fotonlara etki etmiş olur muyuz?
Mors Et Vita
Takip Et
Kuantum dolanıklılık ilkesi ile ışınlanma hızında network ağları kurmak mümkün mü? Bu uygulamayı yapmak için nelere ihtiyaç vardır? Kuantum dolanıklılık ilkesi ile ilgili net ve bariz kaynaklar nelerdir?
Takip Et
Parçacıklarının sıfır enerji ile sonsuza kadar hareket edebilmesi doğru mudur? Doğruysa bunu mümkün kılan nedir? Bu bir enerjinin yoktan var olması anlamına gelir mi?
Ufuk Yiğit
Takip Et
Şu bilgi doğru mu: "Yerçekimi şiddeti (10 üzeri 60)’ta 1 daha güçlü ya da daha zayıf olsa, yaşam ortaya çıkmayacaktı. Kozmolojik sabit isimli parametre 10 (üzeri120) de 1 daha güçlü olsa galaksiler oluşamayacak aynı miktarda daha zayıf olsa yıldızlar oluşamadan evren içine çökecek iki durumda da yaşam oluşmayacktı."

“...ama ben biliyorum ki Dünya küreseldir. Çünkü ben, Dünya'nın Ay üzerindeki gölgesinin şeklini gördüm.”
Ferdinand Magellan