Mete Atatüre

Kuantum Fiziği & Optik Fizik

Ali Uçar
Takip Et
Süperpozisyondan çıkan ve sonuç denilebilecek bir olasılığın gerçekleşmesi, neden parçacığın doğal seçilimdeki zaferi olarak görülebilir?
Takip Et
Teorik fiziğe ilgi duyan biri olarak akademik anlamda üniversite okumadan internet yoluyla bilgi edinmek istiyorum. Yaptığım işin yanında mümkün mü?
Takip Et
Hız, cismin aldığı yol bölü zaman olarak bulunuyor. Yani foton için zamanın durduğunu düşünürsek hızının limitte sonsuz olması gerekmekte.
Ömer Alpöz
Takip Et
Bu rastgeleliğin sebebi bilim dünyasının henüz keşfedemediği farklı yasalar olamaz mı? Yani bilmediğimiz şeyler olduğu için bize rastgele gibi geliyor olamaz mı?
Merve Bicmen
Takip Et
ışık elektrik alan ve manyetik alandan etkilenmez diyoruz ama The Science Asylum kanalındaki anlatımda aslında etkileniyor gibi. Kafam karışık :)
Takip Et
Sanal parçacıklar maddesel midir yoksa kuramsal mı? Farklı bir boyutta mıdırlar? Big bang'den önce sanal parçacıklar mı vardı?
Takip Et
Uyarılmış helyum atomu neden 115 derecelik açı yapamıyor ve buradan hareketle nasıl X17 parçacığına ulaştılar ?
Takip Et
bir de iki proton'un birbirlerini itme değerleri nedir? bir kıyaslama yapabilir misiniz? teşekkürler.
Bol Şevik
Takip Et
Elektronik donanım kullanmadan t-shirt ya da ayakkabınızın desenini, yansıyan ışığın frekansını, programlayabileceğimiz günler gelecek mi?
Yetkin Yetkin
Takip Et
Evrimi öğrenmek için önerdiğiniz kitap tavsiye listesi gibi bir listeyi fizik bilimini öğrenmek isteyenler için de basitten ileri düzeye doğru olacak şekilde oluşturabilir misiniz? faydalanabilmemiz için.
İsmail Güney
Takip Et
Milyar milyar yıl sonra evren yok olacak mı ? Olacaksa bu nasıl ve ne şekilde olacak?
İsmail Arslan
Takip Et
Dünyadan fırlatılan ve birbirleriyle zıt yone giden A ve B uzay sondalarının hızları dünyaya göre 151.000.000 m/s olsa, A uzay sonrasına göre B uzay sondasının hızı ışık hızını geçer mi? Teşekkürler.
Batuhan Türk
Takip Et
maddelerden çıkıp gözümüze gelen fotonların renklerini maddelerin özellikleriyle alakalı olduğunu biliyorum fakat bu özellikler ışığa nasıl etki ediyor ?
Berke Kuday
Takip Et
Büyük yıldızların kütlesinin çok küçük bir alanda toplanması sonucu oluşan nötron yıldızları yoğun ve sıcak olmasına rağmen neden nötron yıldızlarına göre daha yoğun olan kara delikler sıcak değildir? Sebebinin kuantum kütleçekimin doğa yasalarını oluşturan bilgileri yok etmesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Doğruysa neden 0 değil?

“Bilim insanları cehalet, şüphe ve emin olmamak gibi konularda çok derin bir deneyime sahiptir.”