Mete Atatüre

Kuantum Fiziği & Optik Fizik

Mayiyo Yildiz
Takip
Etkileşimden kasıt nedir? Parçacıklar etkileşime konulduktan sonra ne kadarlık uzaklığa kadar dolanıklık sürer? Dolanıklık en yüksek hangi sıcaklıkta çalışabilir? Yapılan kuantum dolanıklık deney detaylarını nereden bulabilirim?
Cem Kavruk
Takip
Newton mekaniğinin tersine kuantum mekaniği evrende hiçbir fiziksel olayın kesin ve net ölçülebilirliğinin mümkün olmadığını bütün bilebildiklerimizin istatistiksel veriler olduğunu söyler genelde (Heisenberg'in Belirsizlik İlkesi ve Çift Yarın Deneyi buna örnek gösterilebilir). Ama klasik fizikte durum bunun tam tersi değil midir?
Başar Gürol
Takip
diğer boyutlar o 4 boyut içinde ayrılıyor ya da farklılaşıyor olabilir mi? mesela en küçük yapı birimi liflerin hareketleriyle bazı farklı boyutlar oluşur mu? ve kuantum-optik konularıyla okunacak kitap/yazar önerirseniz sevinirim.
Batuhan Vural
Takip
Işığı yansıtan yüzeyler , ışığın türüne göre değişiklik gösterir mi ? Parlak dediğimiz yüzeyler görünen ışığın emilmediği yüzeylerdir diye tahmin ediyorum
Cem Kara
Takip
Çok güzel harika bir makale, Elektronun tarihsel gelişimini anlamamızı sağladı. Spin hareketi ise havada kaldı. Yada ben anlamadım. Spinin ne olduğunu
Hoenir Shuthain
Takip
Çok yüksek hızda yolculuk yapan biri için zaman neden yavaşlar ? Işık hızında yolculuk yapan biri için zaman neden durur ?
Ali Uçar
Takip
Süperpozisyondan çıkan ve sonuç denilebilecek bir olasılığın gerçekleşmesi, neden parçacığın doğal seçilimdeki zaferi olarak görülebilir?
Takip
Teorik fiziğe ilgi duyan biri olarak akademik anlamda üniversite okumadan internet yoluyla bilgi edinmek istiyorum. Yaptığım işin yanında mümkün mü?
Takip
Hız, cismin aldığı yol bölü zaman olarak bulunuyor. Yani foton için zamanın durduğunu düşünürsek hızının limitte sonsuz olması gerekmekte.
Ömer Alpöz
Takip
Bu rastgeleliğin sebebi bilim dünyasının henüz keşfedemediği farklı yasalar olamaz mı? Yani bilmediğimiz şeyler olduğu için bize rastgele gibi geliyor olamaz mı?
Merve Bicmen
Takip
ışık elektrik alan ve manyetik alandan etkilenmez diyoruz ama The Science Asylum kanalındaki anlatımda aslında etkileniyor gibi. Kafam karışık :)
Takip
Sanal parçacıklar maddesel midir yoksa kuramsal mı? Farklı bir boyutta mıdırlar? Big bang'den önce sanal parçacıklar mı vardı?
Hatırla
Uyarılmış helyum atomu neden 115 derecelik açı yapamıyor ve buradan hareketle nasıl X17 parçacığına ulaştılar ?
Takip
bir de iki proton'un birbirlerini itme değerleri nedir? bir kıyaslama yapabilir misiniz? teşekkürler.
Bol Şevik
Takip
Elektronik donanım kullanmadan t-shirt ya da ayakkabınızın desenini, yansıyan ışığın frekansını, programlayabileceğimiz günler gelecek mi?
Yetkin Yetkin
Takip
Evrimi öğrenmek için önerdiğiniz kitap tavsiye listesi gibi bir listeyi fizik bilimini öğrenmek isteyenler için de basitten ileri düzeye doğru olacak şekilde oluşturabilir misiniz? faydalanabilmemiz için.

“Gerçek olarak isimlendirdiğimiz her şey, gerçek olarak niteleyemeyeceğimiz şeylerden oluşuyor. Eğer ki Kuantum Mekaniği sizi derinden sarsmadıysa, onu henüz anlamamışsınız demektir.”
Niels Bohr