Mete Atatüre

Kuantum Fiziği & Optik Fizik

Takip
Hız, cismin aldığı yol bölü zaman olarak bulunuyor. Yani foton için zamanın durduğunu düşünürsek hızının limitte sonsuz olması gerekmekte.
Ömer Alpöz
Takip
Bu rastgeleliğin sebebi bilim dünyasının henüz keşfedemediği farklı yasalar olamaz mı? Yani bilmediğimiz şeyler olduğu için bize rastgele gibi geliyor olamaz mı?
Samed Dalgıç
Takip
O kadar geniş ki bazı zamanlar öğrenemezmişim gibi geliyor. Nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olursanız sevinirim? Ayrıca kullanmam gereken kaynaklar okullar için olanlardan mı yoksa Leonard Susskind gibi bilim insanlarının kitapları mı olmalı (kuramsal başlangıç, kuantum mekaniği)
Yetkin Yetkin
Takip
Evrimi öğrenmek için önerdiğiniz kitap tavsiye listesi gibi bir listeyi fizik bilimini öğrenmek isteyenler için de basitten ileri düzeye doğru olacak şekilde oluşturabilir misiniz? faydalanabilmemiz için.
Takip
Sanal parçacıklar maddesel midir yoksa kuramsal mı? Farklı bir boyutta mıdırlar? Big bang'den önce sanal parçacıklar mı vardı?
Başar Gürol
Takip
diğer boyutlar o 4 boyut içinde ayrılıyor ya da farklılaşıyor olabilir mi? mesela en küçük yapı birimi liflerin hareketleriyle bazı farklı boyutlar oluşur mu? ve kuantum-optik konularıyla okunacak kitap/yazar önerirseniz sevinirim.
Bol Şevik
Takip
Elektronik donanım kullanmadan t-shirt ya da ayakkabınızın desenini, yansıyan ışığın frekansını, programlayabileceğimiz günler gelecek mi?
Cem Kara
Takip
Çok güzel harika bir makale, Elektronun tarihsel gelişimini anlamamızı sağladı. Spin hareketi ise havada kaldı. Yada ben anlamadım. Spinin ne olduğunu
Mezopotamya ...
Takip
Bu hareket iki elektron etkileşimi mi yoksa bir iletkenden diğerine elektron iletimi mi eğer öyle ise iletildiği son durakta(Tv,pc, vb.) elektronlar toplanıyor mu? Yada kast edilen bir elektron döngüsü ise elektrik kaynağı kesildikten sonra da neden devam etmiyor?
Takip
Teorik fiziğe ilgi duyan biri olarak akademik anlamda üniversite okumadan internet yoluyla bilgi edinmek istiyorum. Yaptığım işin yanında mümkün mü?
Serhan Dağlı
Takip
Bilkent’de fizik bölümünde lisans eğitimine başladım. Ancak sinirbilime de ilgim olduğuna karar verdim. Bu ilgi, sosyal bilimlerle (özellikle psikolojiyle) ve temel bilimlerle (beyinde gerçekleşen kimyasal reaksiyonlar ve elektriksel bağlantılar) dirsek teması içinde. Lisansta fizik okuyup sinirbilme yönelmek mantıklı bir seçim mi ?
Ali Uçar
Takip
Süperpozisyondan çıkan ve sonuç denilebilecek bir olasılığın gerçekleşmesi, neden parçacığın doğal seçilimdeki zaferi olarak görülebilir?
Takip
Bir gezegene baktığımızda uzaklığı ve ışığının bize geldiği süre de hesaplandığında binlerce, belki milyonlarca ışık yılı önceki haline bakıyor oluyoruz. O halde aynı şekilde diğer uzak gezegenlerden dünyaya bakıldığında da aslında dünyanın anlık hali değil çok daha eski bir zaman dilimi gözlemleniyor olacak.
Uygar Berke Gür
Takip
Dolanıklık ilkesiyle ilgili bir video izlerken böyle bir şeyle karşılaştım ve doğruluk payını bilmek istiyorum. Eğer doğruysa güneşten yayılan herhangi bir fotona etki edersek güneşten yayılan tüm fotonlara etki etmiş olur muyuz?
Berke Kuday
Takip
Büyük yıldızların kütlesinin çok küçük bir alanda toplanması sonucu oluşan nötron yıldızları yoğun ve sıcak olmasına rağmen neden nötron yıldızlarına göre daha yoğun olan kara delikler sıcak değildir? Sebebinin kuantum kütleçekimin doğa yasalarını oluşturan bilgileri yok etmesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Doğruysa neden 0 değil?

“Bilginin en büyük düşmanı cehalet değildir. Bildiğini zannetme sanrısıdır.”