Mete Atatüre

Kuantum Fiziği & Optik Fizik

Takip Et
Hız, cismin aldığı yol bölü zaman olarak bulunuyor. Yani foton için zamanın durduğunu düşünürsek hızının limitte sonsuz olması gerekmekte.
Ömer Alpöz
Takip Et
Bu rastgeleliğin sebebi bilim dünyasının henüz keşfedemediği farklı yasalar olamaz mı? Yani bilmediğimiz şeyler olduğu için bize rastgele gibi geliyor olamaz mı?
Samed Dalgıç
Teşekkür Et (1)
Takip Et
O kadar geniş ki bazı zamanlar öğrenemezmişim gibi geliyor. Nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olursanız sevinirim? Ayrıca kullanmam gereken kaynaklar okullar için olanlardan mı yoksa Leonard Susskind gibi bilim insanlarının kitapları mı olmalı (kuramsal başlangıç, kuantum mekaniği)
Yetkin Yetkin
Takip Et
Evrimi öğrenmek için önerdiğiniz kitap tavsiye listesi gibi bir listeyi fizik bilimini öğrenmek isteyenler için de basitten ileri düzeye doğru olacak şekilde oluşturabilir misiniz? faydalanabilmemiz için.
Takip Et
Sanal parçacıklar maddesel midir yoksa kuramsal mı? Farklı bir boyutta mıdırlar? Big bang'den önce sanal parçacıklar mı vardı?
Bol Şevik
Takip Et
Elektronik donanım kullanmadan t-shirt ya da ayakkabınızın desenini, yansıyan ışığın frekansını, programlayabileceğimiz günler gelecek mi?
Mezopotamya ...
Takip Et
Bu hareket iki elektron etkileşimi mi yoksa bir iletkenden diğerine elektron iletimi mi eğer öyle ise iletildiği son durakta(Tv,pc, vb.) elektronlar toplanıyor mu? Yada kast edilen bir elektron döngüsü ise elektrik kaynağı kesildikten sonra da neden devam etmiyor?
Takip Et
Teorik fiziğe ilgi duyan biri olarak akademik anlamda üniversite okumadan internet yoluyla bilgi edinmek istiyorum. Yaptığım işin yanında mümkün mü?
Serhan Dağlı
Takip Et
Bilkent’de fizik bölümünde lisans eğitimine başladım. Ancak sinirbilime de ilgim olduğuna karar verdim. Bu ilgi, sosyal bilimlerle (özellikle psikolojiyle) ve temel bilimlerle (beyinde gerçekleşen kimyasal reaksiyonlar ve elektriksel bağlantılar) dirsek teması içinde. Lisansta fizik okuyup sinirbilme yönelmek mantıklı bir seçim mi ?
Ali Uçar
Takip Et
Süperpozisyondan çıkan ve sonuç denilebilecek bir olasılığın gerçekleşmesi, neden parçacığın doğal seçilimdeki zaferi olarak görülebilir?
Takip Et
Bir gezegene baktığımızda uzaklığı ve ışığının bize geldiği süre de hesaplandığında binlerce, belki milyonlarca ışık yılı önceki haline bakıyor oluyoruz. O halde aynı şekilde diğer uzak gezegenlerden dünyaya bakıldığında da aslında dünyanın anlık hali değil çok daha eski bir zaman dilimi gözlemleniyor olacak.
Uygar Berke Gür
Takip Et
Dolanıklık ilkesiyle ilgili bir video izlerken böyle bir şeyle karşılaştım ve doğruluk payını bilmek istiyorum. Eğer doğruysa güneşten yayılan herhangi bir fotona etki edersek güneşten yayılan tüm fotonlara etki etmiş olur muyuz?
Berke Kuday
Takip Et
Büyük yıldızların kütlesinin çok küçük bir alanda toplanması sonucu oluşan nötron yıldızları yoğun ve sıcak olmasına rağmen neden nötron yıldızlarına göre daha yoğun olan kara delikler sıcak değildir? Sebebinin kuantum kütleçekimin doğa yasalarını oluşturan bilgileri yok etmesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Doğruysa neden 0 değil?
Takip Et (1)
Uyarılmış helyum atomu neden 115 derecelik açı yapamıyor ve buradan hareketle nasıl X17 parçacığına ulaştılar ?
İsmail Arslan
Takip Et
Dünyadan fırlatılan ve birbirleriyle zıt yone giden A ve B uzay sondalarının hızları dünyaya göre 151.000.000 m/s olsa, A uzay sonrasına göre B uzay sondasının hızı ışık hızını geçer mi? Teşekkürler.

“Okuyan biri ölmeden önce binlerce hayat yaşayabilir... Okumayan biri tek bir hayat yaşar.”
George R. R. Martin