Mete Atatüre

Kuantum Fiziği & Optik Fizik

Anonim
Kaan K.
Takip Et
Varsayımsal olarak düşünürsek, biz kanıtladık, gözlemledik vs. Bu teorinin işlemediği bir evren bulunabilir mi?
Barış Karadirek
Takip Et
Büyük baba paradoksunda gördüğümüz üzere zamanda geçmişe gidip bir şeyleri değiştiremiyoruz (yani en azından öyle düşünüyoruz.) Peki ya geçmişe gidip değişiklikler yapmaya çalıştığımızda alternatif bir gelecek oluşma ihtimali var mı? Yani geçmişte dedemizi öldürüp var olabilir miyiz?
Asena Çevik
Takip Et
Yeterince küçük bir cisim için fizik kuralları farklı mı işler yoksa fizik henüz eksik midir? Uzay-zamanın bükülebilmesi için kütle ve hacim sınırı olabilir mi? Şimdiden teşekkür ederim. :)
Asiye Ababey
Takip Et
Yani bu gözlemler yalnızca fotonla mı sınırlı? Eğer böyleyse bu ışığın hem dalga hem parçacık özelliği göstermesi sayesinde mi mümkün? Yani başka bir madde için en azından kuantum ölcekte aynı anda farklı yerde bulunabilir diyemez miyiz?
Savaş Temel
Takip Et
Tıpkı kütle çekiminin 3 boyutta yayılıp uzaklığın karesiyle ters orantılı olması gibi. Ayrıca moleküller arası kuvvetler akışkan dinamiğini etkiliyor olabilir mi? Akışkan dinamiği de kuantum elektrodinamiği gibi açıklaması zor bir alan. Genel olarak bütün bunların bağlantısı nedir?
Takip Et
Işık içerisindeki fotonların enerji seviyesi renkleri görmemizi nasıl mümkün kılıyor? Bununla birlikte Güneş'ten gelen ışınların oluşturduğu renklerin sıcaklığı gündüz mavi günbatımında kırmızı-sarı olurken tekrar "enerji kazanıp"(?) hava kararmaya yakın nasıl maviye dönebiliyor?
Ceyhun Köroğlu
Takip Et
Dünyadan marsa haber gönderirken örneğin, ışığın yol alırken geçen zamanı beklemek zorunda kalmamak için.
Furkan Çalışkan
Takip Et
İyi günler hocam. Bildiğiniz üzere 2017 yılında negatif kütle keşfedildi. Kütlenin negatif olması Newton'ın ikinci yasasına ters değil mi? Ayrıca sizce negatif kütlenin mühendislik anlamında kullanılabilirliği olacak mı?

“Eğer paranın çevreden daha önemli olduğunu düşünüyorsanız, bir de nefesinizi tutarak paralarınızı saymayı deneyin.”
Guy McPherson