Mete Atatüre

Kuantum Fiziği & Optik Fizik

Ufuk Yiğit
Takip Et
Şu bilgi doğru mu: "Yerçekimi şiddeti (10 üzeri 60)’ta 1 daha güçlü ya da daha zayıf olsa, yaşam ortaya çıkmayacaktı. Kozmolojik sabit isimli parametre 10 (üzeri120) de 1 daha güçlü olsa galaksiler oluşamayacak aynı miktarda daha zayıf olsa yıldızlar oluşamadan evren içine çökecek iki durumda da yaşam oluşmayacktı."
Koray Şahintürk
Takip Et
mesela, mavi up kuarkı anti red up kurakı ile etkileşip birbirlerini yok edebilirler mi? cevap evet ise ve kuarklar önce farklı renge dönüşebilmek için gluon yayıyorlarsa ara basamaklar nedir?
Koray Şahintürk
Takip Et
floresans absorbe edilen enerjinin anında geri yayılması. fosforesans ise bu enerjinin yavaş yavaş yayılması. atom çekirdeği, atom ya da moleküller bunu nasıl yapabilirler ve forbidden mechanism'in bu konudaki yeri nedir?
Takip Et
Elimle bir nesneyi ittiğimde, elimdeki elektronlar elektromanyetizma kuvveti sayesinde ittiğim cismin elektronlarını iter Ama bunu yaptığımda, benim elektronlarımın ve ittiğim cisimdeki elektronların konumundaki belirsizlik çok düşük olmaz mı? Konumdaki belirsizlik düşünce de benim elektronlarım ve cisimdeki elektronların momentumu artmaz mı ve cismi itememem gerekmez mi?
Ceren Atay
Takip Et
Bulunabilir ise, bu 2 parçacık etraflarındaki enerjiyle (spesifik olarak ısı) etkileşime geçebilir mi? Örneğin bir parçacık dolanık olduğu diğer parçacığın etrafındaki ısı enerjisiyle etkileşime geçebilir mi?
Takip Et
1-2 sene öncesinde Kuantum Fiziğine her ne kadar çömez de olsam büyük bir ilgi duyuyordum. Sadece ona değil tümüyle bilime aşırı derecede hevesim vardı ama son 1 yıl içerisinde hevesim söndü araştırma ve okuma yapamaz oldum. Bu alışkanlıklarımı nasıl geri getirebilirim? Teşekkürler.
Takip Et
Gerçekten bu benim hayatımın sorusu hocam. Cevabınızı bekliyorum.

“Demokrasilerde aslen bulunması gereken özgürlük ve eşitliğe ulaşmanın en iyi yolu, tüm kişilerin devletin olanaklarını en üst düzeyde paylaşabilmesidir.”