Mete Atatüre

Kuantum Fiziği & Optik Fizik

Takip Et
Bir gezegene baktığımızda uzaklığı ve ışığının bize geldiği süre de hesaplandığında binlerce, belki milyonlarca ışık yılı önceki haline bakıyor oluyoruz. O halde aynı şekilde diğer uzak gezegenlerden dünyaya bakıldığında da aslında dünyanın anlık hali değil çok daha eski bir zaman dilimi gözlemleniyor olacak.
Serhan Dağlı
Takip Et
Bilkent’de fizik bölümünde lisans eğitimine başladım. Ancak sinirbilime de ilgim olduğuna karar verdim. Bu ilgi, sosyal bilimlerle (özellikle psikolojiyle) ve temel bilimlerle (beyinde gerçekleşen kimyasal reaksiyonlar ve elektriksel bağlantılar) dirsek teması içinde. Lisansta fizik okuyup sinirbilme yönelmek mantıklı bir seçim mi ?
Mezopotamya ...
Takip Et
Bu hareket iki elektron etkileşimi mi yoksa bir iletkenden diğerine elektron iletimi mi eğer öyle ise iletildiği son durakta(Tv,pc, vb.) elektronlar toplanıyor mu? Yada kast edilen bir elektron döngüsü ise elektrik kaynağı kesildikten sonra da neden devam etmiyor?
Samed Dalgıç
Takip Et
O kadar geniş ki bazı zamanlar öğrenemezmişim gibi geliyor. Nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olursanız sevinirim? Ayrıca kullanmam gereken kaynaklar okullar için olanlardan mı yoksa Leonard Susskind gibi bilim insanlarının kitapları mı olmalı (kuramsal başlangıç, kuantum mekaniği)
Yetkin Yetkin
Takip Et
Fizik, Kuantum, Uzay konularında bilgi sahibi olmak için basitten ileri düzeye doğru okuma sırasıyla kitap listesi önerebilir misiniz ?
Faruk Eroğlu
Takip Et
Hep parçacıkların tek "gerçek" varlıklar, alanların ise yalnızca kuvvet taşıyıcı parçacıkların bulunma yoğunluğunu ifade eden "sanal" modeller olduğunu hayal etmiştim. Fakat aksine evrendeki asıl varlıkların kuvvet alanları olduğu ve parçacıkların da bu alanlarda meydana gelen "uyarılmalar" sonucu ortaya çıktığı yaklaşımı kabul görüyor.
Uygar Berke Gür
Takip Et
Dolanıklık ilkesiyle ilgili bir video izlerken böyle bir şeyle karşılaştım ve doğruluk payını bilmek istiyorum. Eğer doğruysa güneşten yayılan herhangi bir fotona etki edersek güneşten yayılan tüm fotonlara etki etmiş olur muyuz?
Mors Et Vita
Takip Et
Kuantum dolanıklılık ilkesi ile ışınlanma hızında network ağları kurmak mümkün mü? Bu uygulamayı yapmak için nelere ihtiyaç vardır? Kuantum dolanıklılık ilkesi ile ilgili net ve bariz kaynaklar nelerdir?
Takip Et
Parçacıklarının sıfır enerji ile sonsuza kadar hareket edebilmesi doğru mudur? Doğruysa bunu mümkün kılan nedir? Bu bir enerjinin yoktan var olması anlamına gelir mi?
Ufuk Yiğit
Takip Et
Şu bilgi doğru mu: "Yerçekimi şiddeti (10 üzeri 60)’ta 1 daha güçlü ya da daha zayıf olsa, yaşam ortaya çıkmayacaktı. Kozmolojik sabit isimli parametre 10 (üzeri120) de 1 daha güçlü olsa galaksiler oluşamayacak aynı miktarda daha zayıf olsa yıldızlar oluşamadan evren içine çökecek iki durumda da yaşam oluşmayacktı."
Koray Şahintürk
Takip Et
mesela, mavi up kuarkı anti red up kurakı ile etkileşip birbirlerini yok edebilirler mi? cevap evet ise ve kuarklar önce farklı renge dönüşebilmek için gluon yayıyorlarsa ara basamaklar nedir?
Koray Şahintürk
Takip Et
floresans absorbe edilen enerjinin anında geri yayılması. fosforesans ise bu enerjinin yavaş yavaş yayılması. atom çekirdeği, atom ya da moleküller bunu nasıl yapabilirler ve forbidden mechanism'in bu konudaki yeri nedir?
Takip Et
Elimle bir nesneyi ittiğimde, elimdeki elektronlar elektromanyetizma kuvveti sayesinde ittiğim cismin elektronlarını iter Ama bunu yaptığımda, benim elektronlarımın ve ittiğim cisimdeki elektronların konumundaki belirsizlik çok düşük olmaz mı? Konumdaki belirsizlik düşünce de benim elektronlarım ve cisimdeki elektronların momentumu artmaz mı ve cismi itememem gerekmez mi?
Ceren Atay
Takip Et
Bulunabilir ise, bu 2 parçacık etraflarındaki enerjiyle (spesifik olarak ısı) etkileşime geçebilir mi? Örneğin bir parçacık dolanık olduğu diğer parçacığın etrafındaki ısı enerjisiyle etkileşime geçebilir mi?
Takip Et
1-2 sene öncesinde Kuantum Fiziğine her ne kadar çömez de olsam büyük bir ilgi duyuyordum. Sadece ona değil tümüyle bilime aşırı derecede hevesim vardı ama son 1 yıl içerisinde hevesim söndü araştırma ve okuma yapamaz oldum. Bu alışkanlıklarımı nasıl geri getirebilirim? Teşekkürler.
Takip Et
Gerçekten bu benim hayatımın sorusu hocam. Cevabınızı bekliyorum.

“İklim değişiminin politik boyutları olduğu söyleniyor. Bu tuhaf, çünkü insanların E=mc2 veya bilimin diğer temel gerçekleri konusunda taraflar tuttuğunu hiç görmüyoruz?”