Mete Atatüre

Kuantum Fiziği & Optik Fizik

Koray Şahintürk
Takip Et
floresans absorbe edilen enerjinin anında geri yayılması. fosforesans ise bu enerjinin yavaş yavaş yayılması. atom çekirdeği, atom ya da moleküller bunu nasıl yapabilirler ve forbidden mechanism'in bu konudaki yeri nedir?
Koray Şahintürk
Takip Et
mesela, mavi up kuarkı anti red up kurakı ile etkileşip birbirlerini yok edebilirler mi? cevap evet ise ve kuarklar önce farklı renge dönüşebilmek için gluon yayıyorlarsa ara basamaklar nedir?
Merve Bicmen
Takip Et
ışık elektrik alan ve manyetik alandan etkilenmez diyoruz ama The Science Asylum kanalındaki anlatımda aslında etkileniyor gibi. Kafam karışık :)
İsmail Güney
Takip Et
Milyar milyar yıl sonra evren yok olacak mı ? Olacaksa bu nasıl ve ne şekilde olacak?
Ufuk Yiğit
Takip Et
Şu bilgi doğru mu: "Yerçekimi şiddeti (10 üzeri 60)’ta 1 daha güçlü ya da daha zayıf olsa, yaşam ortaya çıkmayacaktı. Kozmolojik sabit isimli parametre 10 (üzeri120) de 1 daha güçlü olsa galaksiler oluşamayacak aynı miktarda daha zayıf olsa yıldızlar oluşamadan evren içine çökecek iki durumda da yaşam oluşmayacktı."
Batuhan Türk
Takip Et
maddelerden çıkıp gözümüze gelen fotonların renklerini maddelerin özellikleriyle alakalı olduğunu biliyorum fakat bu özellikler ışığa nasıl etki ediyor ?
Takip Et
Parçacıklarının sıfır enerji ile sonsuza kadar hareket edebilmesi doğru mudur? Doğruysa bunu mümkün kılan nedir? Bu bir enerjinin yoktan var olması anlamına gelir mi?
Faruk Eroğlu
Takip Et
Hep parçacıkların tek "gerçek" varlıklar, alanların ise yalnızca kuvvet taşıyıcı parçacıkların bulunma yoğunluğunu ifade eden "sanal" modeller olduğunu hayal etmiştim. Fakat aksine evrendeki asıl varlıkların kuvvet alanları olduğu ve parçacıkların da bu alanlarda meydana gelen "uyarılmalar" sonucu ortaya çıktığı yaklaşımı kabul görüyor.
Yetkin Yetkin
Takip Et
Fizik, Kuantum, Uzay konularında bilgi sahibi olmak için basitten ileri düzeye doğru okuma sırasıyla kitap listesi önerebilir misiniz ?
Takip Et
bir de iki proton'un birbirlerini itme değerleri nedir? bir kıyaslama yapabilir misiniz? teşekkürler.
Mors Et Vita
Takip Et
Kuantum dolanıklılık ilkesi ile ışınlanma hızında network ağları kurmak mümkün mü? Bu uygulamayı yapmak için nelere ihtiyaç vardır? Kuantum dolanıklılık ilkesi ile ilgili net ve bariz kaynaklar nelerdir?
Takip Et
1-2 sene öncesinde Kuantum Fiziğine her ne kadar çömez de olsam büyük bir ilgi duyuyordum. Sadece ona değil tümüyle bilime aşırı derecede hevesim vardı ama son 1 yıl içerisinde hevesim söndü araştırma ve okuma yapamaz oldum. Bu alışkanlıklarımı nasıl geri getirebilirim? Teşekkürler.
Ceren Atay
Takip Et
Bulunabilir ise, bu 2 parçacık etraflarındaki enerjiyle (spesifik olarak ısı) etkileşime geçebilir mi? Örneğin bir parçacık dolanık olduğu diğer parçacığın etrafındaki ısı enerjisiyle etkileşime geçebilir mi?
Takip Et
Gerçekten bu benim hayatımın sorusu hocam. Cevabınızı bekliyorum.
Takip Et
Elimle bir nesneyi ittiğimde, elimdeki elektronlar elektromanyetizma kuvveti sayesinde ittiğim cismin elektronlarını iter Ama bunu yaptığımda, benim elektronlarımın ve ittiğim cisimdeki elektronların konumundaki belirsizlik çok düşük olmaz mı? Konumdaki belirsizlik düşünce de benim elektronlarım ve cisimdeki elektronların momentumu artmaz mı ve cismi itememem gerekmez mi?

“Yeterince gelişmiş bir teknoloji, sihirden ayırt edilemez.”