Genel Biyoloji & Genetik

4,815
Mahmut .
Takip Et
Halk arasında yaygın olarak ''bunun metabolizması hızlı'' tarzı tabirlerin bilimsel olarak karşılığı nedir ?
Alper Alper
Takip Et
İnsan vücudunda bulunan elementlerin hemen hemen hepsi topraktaki elementler ile aynı bu insanın topraktan oluştuğunu mu gösterir? Göstermez ise bu neden böyledir?
Takip Et
Çekirdeği çıkarılan hücrenin yaşamaya devam etmesi, membranların dış uyaranlara tepki verip bunu saklayabilmesi açısından zarlar beyin görevi mi görür
4,815
Mahmut .
Takip Et
Ortalama insan uzunluğuna 1.75 metre, genişliğine de 1metre desek. Neden 40.000 kilometre uzunluğunda bir kılcal damar yapısına ihtiyaç duyuyoruz
Takip Et
Birkaç arkadaşım arasında başlayan bu tartışmaya birçok farklı fikirle cevap verdiler, internette çok bir bilgi yok bu konuda, sadece etkilemez diyip geçiyor nedeni ne acaba?
Takip Et
Sadece biyolojik kökenli sorunların olmayıp, olayları algılama biçimi üzerinden olumlu olumsuz sonuç üretiyor olması, tıbbi olarak nasıl yorumlanabili
Atahan Sır
Takip Et
Kılın ağırlığından ya da başka bir etmen yüzünden mi bir noktaya kadar uzayıp uzama duruyor. Yoksa kıl yapısı gereği bir noktadan sonra kırılıyor ve uzama devam etse bile aynı boyda kaldığını mı düşünüyoruz ?
Kerem Üllenoğlu
Takip Et
Daha önce okuduğum bir yazıda kılların vücut sıcaklığıyla ilgili olduğunu öğrenmiştim. Bugün öğretmenimle konuşurken kılların işlevi konusu açıldı ve ben kılların vücut sıcaklığını koruma işlevi olduğunu söyledim ve o da bana bu soruyu sordu ve araştırmamı istedi.
Rosa Rosarum
Takip Et
Örneklersek; A ve B tek yumurta ikizi iki kadın. Y ve Z de tek yumurta ikizi iki erkek. K, A ve Y'nin çocuğu. L, B ve Z'nin çocuğu. K ile L'nin birbirlerine genotip ve fenotip açıdan tek yumurta ikizi gibi benzemelerinin olasılığı nedir, neden?
Ümit Sancaklı
Takip Et
Ben Bilgisayar Mühendisliği okuyorum fakat her zaman biyolog olmak isterdim. Ülkemizde iş bulma sıkıntısı olduğundan bir diğer sevdiğim alan olan yazılıma yöneleyim dedim fakat yazılım dersleri hariç hiçbir ders ilgimi çekmiyor. Gerçekten hakkıyla biyoloji bölümünü bitiren birinin iş bulma olasılığı nedir Türkiye'de?
Takip Et
Milyarlarca nörona sahip olmamız hayati öneme sahip midir yoksa çöp DNA hipotezi gibi nöronlarında yüksek bir kısmını halhazırda kullanmamakta mıyız ?
3,551
Mirza Sarıca
Takip Et
Evrimsel ekonomi gibi bir etken varken intronların evrimleşmesinin nedeni nedir? İntronların amacı nedir?
Davy Jones
Takip Et
Parmağının bir kısmını kaybeden bir adam bu pudrayı bir süre yarasına dökerek rejenere ediyor . Safsata mı gerçek mi ? Gerçekse eğer nasıl ?
Berkay Bilici
Takip Et
İnsan burnundaki afrodizyak reseptörleri doğal seçilim sonucunda mı körelir yoksa adaptasyonla mı körelir?
Takip Et
Zengin gen yapılarının daha dayanıklı olmasıyla, ada ya da dağda yaşayan izole komünlerde uzun yaşamın olması çelişki olarak görülebilir mi...
Takip Et
Kötü gen yapılarının elenerek yok olması, yeni nesli güçlü yapar. Tıbbın kötü gen yapılarını da aktarmaya neden olması evrimi neg etkiliyor diyebilir miyiz ?
Atahan Sır
Takip Et
Mitokondrinin kendine ait DNA'sını olması ve kendini eşleyebildiğini biliyoruz. Mitokondri hücreye sonra girdiği için dna da onu sentezleyebilicek genler var mı ? DNA'nın mitokondrinin işlevlerini gerçekleştirebilmesi için uyum sağladığını biliyorum ama dna baştan mitokondri sentezleyebilicek genetik materyale sahip mi ?

“İnsanlar konusunda daha az, fikirler konusunda daha çok meraklı olun.”