Soru & Cevap

Genel Biyoloji & Genetik

Puan Ver
Embriyogenzde hücreler birbirinin aynısı bölünmeler yaparak çoğalırken belirli bir aşamadan sonra bazıları kas hücresi, bazıları deri hücresi bazıları sinir hücresi gibi farklılaşmalara gitmektedir. Hücrelerin içinde bulunan DNA' da aynı kod olmasına rağmen hangi olay bu farkı oluşturmaktadır?
Puan Ver
Pepsin enzimi proteinleri sindirirken neden kendi protein yapısını sindirmez veya tripsin enzimi neden kendini sindirmez
Puan Ver
Bildiğim kadarıyla hücrelerimiz öldükçe yenilenen hücreler bir süre sonra telomerlerin kısalmasıyla artık kendini iyi bir şekilde yenileyemez ve insan yaşlanır. Peki bu süreci uzatmak mümkün müdür. Yani bunun için vücudu hareketsiz kalmamak kaydıyla hiç yormamamız mı gerekiyor ?
Puan Ver
Uzun süredir aftların ağızdaki bakterilerden ya da vitamin eksikliğinden olduğunu düşünürdüm. Ama ne zaman tiksinerek bir şey yesem ertesi gün dilimde aft çıkıyor. Neden her zaman bir şeyi tiksinerek yediğimde dilimde aft çıkıyor?
Puan Ver
Haberlerde Sabancı Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmayla ürünlerdeki GDO'yu yarım saatte tespit edebilen bir cihaz geliştirildiği söyleniyor.
Puan Ver
Benim sorum bir nevi yol gösterme ihtiyacından kaynaklanıyor. Son 2-3 yıldır evrime , uzaya ve bilime aşırı bir merak sardım sadece merak ihtiyacımı gidermek için ufaktan okumak istiyorum. Anlayacağım bir şekilde sıfırdan kaynak önerisi verebilir misiniz ?
Puan Ver
İnsan zekasını diğer türlerden ayıran ve insanın kendi türü arasında da zekasının kendinden farklı bir türle olan fark kadar olmasa da küçük farklılıklar barındırmasının biyolojik temellerini açıklayabilir misiniz ? Örneğin beyin büyüklüğü mü ? Beyin kıvrımı mı ? veya Frontal lob iriliği mi ?
Puan Ver
Sonradan sağır olan bir bireyin konuşma yeteneğinin kaybolması ile ilgili düzensiz bilgilere sahibim. Bilimsel anlamda böyle bir çalışma var mı varsa öğrenmek isterim. Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Puan Ver
Youtube de” Hapşu:hapşırık,bilimi ve ilginç bilgiler “ videosunu izlerken dikkatimi çekti.Eğer ram uykusunda hapşuramıyorsak bu nasıl mümkün? Not: videoda ilgili dakikalar 2.29 , 6.36
Puan Ver
Örneğin bacağımda sinir bozucu bir sivilce çıktı. Sivilceye dokunduğum zaman küçücük olan bu sivilceyi normalinden 2-3 kat daha büyük hissediyorum. Aslına bakacak olursak öyle güçlü bir şekilde de bastırmıyorum sadece ucuna çok az dokunuyorum buna rağmen sivilceyi gördüğümden daha büyük hissediyorum
Puan Ver
Günümüz veya gelecekte insanların kök hücreleri laboratuvar ortamında çoğaltabilmesi gibi bir durum sonucunda insanların hayatlarında nasıl sonuçlar ortaya çıkardı.
Puan Ver
Somatik hücrelerimizin çekirdeğinde kromatin iplikten DNA organizasyonu ile tek DNA mı oluşuyor yoksa 23 çift DNA tek kromatin iplikten mı gelişiyor metafaz aşamasına kadar?
Puan Ver
Mitoz ve Amitozla bölünen canlılar arasında bile küçük faklılıklar görülüyorsa ve DNA hiçbir zaman tam olarak kusursuz kopyalanamıyorsa, Mitoz bölünme de bir çeşit mayoz bölünme değil midir? Mitoz, Mayozun bir çeşidi ya da alt kategorisi olarak Kabul edilemez mi?
Puan Ver
Dünyanın kuzey kesimlerinde yaşayan insan ırklarında sarışınlığın ve renkli gözlülüğün dünyanın ekvotara yakın yerlerinde yaşayan insan ırklarına göre daha fazla olmasının nedeni nedir ?
Puan Ver
Merhaba arkadaşlar bilimle alakası olmayan birisiyim. Evrim ağacı bu konuyla ilgili araştırma yapmış ama bana yeterli gelmedi. neden mi bu canlıyı merak ediyorum. Çünkü bu canlı bixim fındık tarlalarımızda çok oluyor zararı ne faydadı ne komşuyuz, tarlaya ortağız kendisini tanımak isterim.