Genel Biyoloji & Genetik

Başol Saraç
Takip (1)
elbette zırhı yok ederek virüsün içindeki metaryeli boşa çıkaran bir çözüm, vücut içinde benzer dokuya sahip hücrelere de zarar verecektir ancak, virüsü etkisiz kılmak için Spike Protein bağlantısını kesmeye yönelik çalışmaların yanında, virüsün zırhındaki zayıf noktayı bulmak çok daha etkili bir çözüm olabilir
Melih Çimen
Takip (2)
Her sperm hücresi farklı bir genetik koda sahip olduğundan istenen genetiğe sahip (örn. kalıtsal hastalık bulundurmayan) sperm döllenmesi -bir nevi geliştirilmiş modern ıslah yapılması- mümkün mü? Bununla ilgili bir çalışma var mı?
Gaye Uluhan
Hatırla
Corona ile ilgili çok fazla komplo teorisi var. Ekte bir haber var, siz daha önce Korona Virüsü doğal yollarla evrilmiş bir virüs olduğunu söylemiştiniz. Ancak buna kimse inanmıyor ve inandıramıyorum. Ekteki maili gönderiyorlar bana. Bana yardım edin, nasıl ispatlayabilirim?
Ziya Gökalp
Teşekkür (1)
Meme büyüklüğüyle süt miktârı arasında bir ilişki olmadığını ve meme büyüklüğünün cinsel seçilim baskısı olduğunu biliyoruz. Peki, bir dişinin ürettiği süt miktârı başlıktaki durumlarla ilişkili midir? Yani 3 yavrusu olan bir dişi, 1 yavrusu olan bir dişiden; 3 yavru emziren bir dişi, 1 yavru emziren bir dişiden; günde 3 kez emziren bir dişi, günde 1 kez emziren bir dişiden daha fazla süt üretir mi?
Şahin Balkan
Hatırla
Varsayalım covid pozitif ile el teması yapan kişi elini 8-9 saat ağız burun ve gözüne temas ettirmedi. Virus el, kol vs deri üzerinde ne kadar canlı kalıyor?
Atilla Acar
Hatırla
1. Avrupada 70 yaş üstü ölümler oldukça fazla bu 1950 öncesi doğanlara işaret ediyor o zamanlar zorunlu aşılama yaygın değildi. 2. Kadınlar erkeklere göre daha az ölüyor, bildiğim kadarıyla yenidoğanları korumak için doğumda annelere bcg, boğmaca aşısı yapılabiliyor. 3. Yaş ilerledikçe aşı etkisi azalıyor, korono ölüm oranı ise artıyor.
Berkay Kutsal
Hatırla
Evrim Ağacı'nın konuyla ilgili bir makalesinde, şu cümleler geçiyor: "DNA’da var olan bağların yarısı, canlının ölümünden sonraki 521 yılda bozunuyor. Geriye kalanların yarısının bozunması bir 521 yıl daha alıyor. Ondan geri kalanın yarısının bozunması da... Bu böyle devam ediyor." Sürekli yarısı bozulduğu hâlde nasıl DNA tamamen bozulabiliyor?
Metin Özdemir
Hatırla
Böyle bir çalışmaya veya makaleye rastlamadım.. Uluslararası düzeyde böyle bir çıkarım yapmamızı sağlayacak bir açıklama göremedim açıkçası..Nedir?
Furkan Demir
Takip (2)
Merhaba, geçenlerde bir soru aklıma takıldı. Virüsler mutasyona uğrayıp kendilerini imha etme ya da etkisini azaltma yani elenme ihtimali var mıdır? Varsa örneklendirebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler.
Umut Berk Turhan
Takip (1)
Dünya da yaşıyabilecek en büyük canlının ölçüleri ne olabilir , ne tür bir canlı olabilir , neler yapabilir neler yapamaz , memeli olsaydı ne kadar büyüklüğe sahip olabilirdi , aklınıza gelebilecek her türlü kategoriyi katıp cevaplarsanız sevinirim
Kubilay Kaplan
Hatırla
Link ile paylaşacağım videoda böyle bir iddia var ve belirli çalışmalara dayandırıyor. Video bana direkt olarak bir tanıdığımdan geldiği için altında kaynak makaleler olup olmadığını göremedim. Videoyu tıkla-izle bir siteye koymama sebebim ise bağlamından koparak yayılabileceğinden endişelenmem.
Berkin Acun
Hatırla
Her insanın vücut esnekliği farklı oluyor. Tabii ki egzersizlerle esneklik kazanabiliyor. Ancak vücudun esnekliğe yatkınlığı fiziksel faktörlerle, yapılan egzersizlerle alakalı olsa da genlerin bu konuda net bir etkisi var mıdır?
Attackonanime .
Hatırla
MBG genlleikle daha da ortaya çıkıyor. Dolayısıyla merak ettim MBG Evrimsel biyolojiden daha mı kazançlı bu konuda?
Mayiyo Yildiz
Hatırla
Genetik mühendislikle retrovirüslerin de COVID-19 gibi bulaşma hızı arttırılabilir mi veya Corona virüsler ters transkriptaz enzimi üretecek şekilde tasarlanabilir mi?
Ozan Çakin
Hatırla
Crispr Cas9 ile kalıtsal bir hastalığın tedavisi için deneyler yapmak istiyorum, ancak kitleri sipariş vermeden önce ülkemizde yasal olup olmadığı hakkında bir bilgiye ulaşamadım. Bilgisi olanlar var mı?
Hatırla
BioFoton konusunda verilecek her türlü bilgi makale kaynak yayınlar için teşekkür ederim

“Geleceğimizi en çok tehdit eden şey umursamazlıktır.”