Soru & Cevap

Genel Biyoloji & Genetik

Puan Ver
Bir caretta caretta doğar doğmaz yüzüyor, bir inek doğar doğmaz yürüyor fakat bir insan yavrusu diğer canlılardan çok daha fazla bakıma muhtaç?
Puan Ver
Mısır sümer gibi uygarlıkların bunu neden, nasıl ve ne amaçla keşfetmiş ve figürlerinde neden kullanmış olabilirler?
Puan Ver
Pepsin enzimi proteinleri sindirirken neden kendi protein yapısını sindirmez veya tripsin enzimi neden kendini sindirmez
Puan Ver
DNA üzerinde oluşan bozukluklar bazı hastalıklara sebep oluyor. Milyonlarca DNA şeridinde oluşan rastgele mutasyonların tonlarca farklılığa sebep olması gerekmez mi? Ama doğaya baktığımızda hep aynı mutasyonlari görüyoruz ve hastaliklarda çok az bir çeşitlilik var.
Puan Ver
Belgesellerde hep izleriz bufaloyu 5 aslan öldürmeye çalışır sürü ise bunu izler oysa sürü daha kalabalık.
Puan Ver
Yeni doğan bir bebek başta bakteri ve mikroorganizmalar olmak üzere çokça çevresel etkenle karşılaşıyor bu etkenler ile mücadeleye nasıl başlıyor?
Puan Ver
Bu soru kafama çok takıldı bildiğime göre beynimizin bellek kapasitesi kullandığımız bilgisayarlardan çok daha yüksek. Peki neden bilgisayar veriyi kendi başına silinmeyecek şekilde kaydede bilirken beynimiz bunu yapamıyor?
Puan Ver
Bir video vardı instagram hesabınızda çiyan yavruları toplamış 4 yıla kadar bakarlar anneleri ayrılmaz diyordu. Bu canlılarda annelik duygusu neye dayanıyor?
Puan Ver
Merhaba, Sünnet olma eylemi ilk olarak ne zaman ve neden yapılmaya başlandı? Günümüz tıp dünyasının bu konuda bakış açısı nedir? Dinlerde nasıl geçiyor, emrediliyor mu? Teşekkürler.
Puan Ver
Kedi, köpek, inek, at, tavuk, tavşan gibi evcil hayvanlar siyah, beyaz, gri, turuncu, alaca karışık renklerde olabiliyorlar, sebebini öğrenmek istiyorum.
Puan Ver
Aslında soru biraz yanlış oldu şuanki omurgalılara bakarsak genelinde eşeyli üreme var ve tek hücrelilerde ise eşeysiz üreme ile çoğalma gözlemleniyo bunu ney tetikledi ve eşeyli üremeye geçildi sebebi nedir?
Puan Ver
Optimizasyondan doğan tasarım elde edilen çeşitliliğin, o çeşitliliğin etkileşimde bulunduğu ortam en uyumlu olanların seçilmesi diğerlerinin elenmesi ile ortaya çıkar. Teknolojik gelişmelere rağmen engelli doğan sayısı milyonlarca yıl içerisinde engellilik geni elenmesi gerekmezmiydi.
Puan Ver