Soru & Cevap

Genel Biyoloji & Genetik

Anonim
Üç renkli kediler için calico ırkı kedilerden bahsediliyor, bazı sitelerde böyle bir ırk olmadığı da yazıyor. Detaylı ve doğru bilgiye ulaşmama yardımcı olur musunuz?
Puan Ver
Wikipedia'da Genetic Diversity için şu bilgi var:Genetic diversity is the total number of genetic characteristics in the genetic makeup of a species. Genetic variability describes the tendency of genetic characteristics to vary.Özelliğin değişme potansiyeline sahip olup olmadığı belirlenebiliyor mu?
Puan Ver
Bu soru son videodan dolayı aklıma takıldı. Böyle bir şeyin mümkün olup olmadığını düşünmeden edemiyorum.
Puan Ver
Oksijen insan ve diğer hayvanlari yavas, yavas genetik yapisini bozarak (deriyi ve organları yaşlandirarak) 70 veya 80 yıl sonra ölduren bir gaz mıdir?
Puan Ver
Bir bilgisayara zihnimizi aktarırsak bu bilgisayarda yaşamaya devam mı ederiz yoksa bilgisayar kendisini biz sanan bizim anılarımıza sahip bir makinemi olur. Yaşama içgüdüsu olur mu? Hayal kurabilir mi?
Puan Ver
İnternette bir çok videoya denk geldim tavuk yumurtasına insan spermi enjekte ediyorlar. 40 gün beklettiklerinden sonra içinden garip organizmalar çıkıyor bunun gerçekliği nedir sizce
Puan Ver
Dışarıda ki kaynaklarda yeterince güvenilir ve dolgun bilgi olmadığından siz Evrim Ağacı okurlarına soruyorum. Teşekkürler.
Puan Ver
Kargaların 200-300 yıl yaşayabildiğine dair birçok iddia görüyorum. Bu ne kadar doğru? Bu kadar uzun yaşayabilen bir karga var mı?
Anonim
Çok merak ediyorum, deniz memelileri susadıklarında nasıl su içiyorlar? Sonuçta tuzlu suyu içiyor olamazlar, öyle değil mi? Filtre gibi bir şey mi var?
Anonim
Sivrisinekler kanımızı emip, depolayıp, ne yapıyorlar? O kana ne yapıyorlar?
Anonim
bir çok şeyi rahatlıkla eritebiliyorken neden midemizin kendisini eritmiyor?
Puan Ver
Devamlı tuzlu su içerisinde oldukları için vücutları icin tatlı su gerekmekte diye düşünüyorum ve bu ihtiyacı nasıl karşıladıklarını merak ediyorum
Puan Ver
Yani demek istediğim şu kadın xx erkek xy kadın hastalık genlerini taşıyabiliyor x genleriyle ama erketede x geni varken nasıl taşıyıcı olamıyor orda özel bir özellik mi var ?
Anonim
Transkripsiyon sırasında mRNA'nın yazılmasından önce DNA'nın ilgili bölümündeki ipliklerin birbirinden ayrılması , yani hidrojen bağlarının koparılması RNA polimeraz enzimi sayesinde mi yoksa DNA helikaz enzimi sayesinde mi gerçekleşiyor? MEB kitabında ve Khan Academy'den izlediğim videoda bunun RNA polimeraz enzimi tarafından gerçekleştirildiğini gördüm; ama 2 gün önce okuldaki hocam bunun DNA helikaz enzimi tarafından gerçekleştirildiğini söyledi kafam karıştı yardımcı olursanız sevinirim.