Genel Biyoloji & Genetik

Kubilay Kaplan
Takip
Link ile paylaşacağım videoda böyle bir iddia var ve belirli çalışmalara dayandırıyor. Video bana direkt olarak bir tanıdığımdan geldiği için altında kaynak makaleler olup olmadığını göremedim. Videoyu tıkla-izle bir siteye koymama sebebim ise bağlamından koparak yayılabileceğinden endişelenmem.
Ali Ozan
Takip
Dünyanın kuzey kesimlerinde yaşayan insan ırklarında sarışınlığın ve renkli gözlülüğün dünyanın ekvotara yakın yerlerinde yaşayan insan ırklarına göre daha fazla olmasının nedeni nedir ?
Takip
At NAlı yengeci üretimi yapan işletmelerin internet üzerinden bağlantıları varmıdır? Onlarla nasıl iletişime geçebilirim?
Bedirxan Kaya
Takip
Günde çift antrenman yapıyorum ve ister istemez kaslar (özellikle üst baldırlar) çok yıpranıyorlar. Bunun için en iyi dinlenme nedir nasıldır? Buz koymak gibi yöntemler var mıdır? Işe yarıyorlar mıdır?
Furkan 144
Takip
2 ay sonra 18 olucam yüzmeye başladım 1-2 yıl devam edersem omuzlarım genişler mi
Atahan Sır
Takip
Mitokondrinin kendine ait DNA'sını olması ve kendini eşleyebildiğini biliyoruz. Mitokondri hücreye sonra girdiği için dna da onu sentezleyebilicek genler var mı ? DNA'nın mitokondrinin işlevlerini gerçekleştirebilmesi için uyum sağladığını biliyorum ama dna baştan mitokondri sentezleyebilicek genetik materyale sahip mi ?
Takip
Sadece biyolojik kökenli sorunların olmayıp, olayları algılama biçimi üzerinden olumlu olumsuz sonuç üretiyor olması, tıbbi olarak nasıl yorumlanabili
Takip
Kötü gen yapılarının elenerek yok olması, yeni nesli güçlü yapar. Tıbbın kötü gen yapılarını da aktarmaya neden olması evrimi neg etkiliyor diyebilir miyiz ?
Takip
Birkaç arkadaşım arasında başlayan bu tartışmaya birçok farklı fikirle cevap verdiler, internette çok bir bilgi yok bu konuda, sadece etkilemez diyip geçiyor nedeni ne acaba?
İsmail Ülkü
Takip
Yani, bir gen rahme düşen yumurtaya ikiye bölünme komutunu mu veriyor? Yoksa etkili olan birden çok değişken var mıdır? Yani ailesinde hiç ikiz olmayan anne babanın tek yumurta ikizi olma ihtimali var mıdır?
Takip
Zengin gen yapılarının daha dayanıklı olmasıyla, ada ya da dağda yaşayan izole komünlerde uzun yaşamın olması çelişki olarak görülebilir mi...
Takip
Sağ koltuk altım 3 kat daha fazla terliyor. Ayrıca sağ koltuk altımda, sağ saç faulümde sola kıyasla orantısız kıl var. Sorularımı toparlarsam, 1. Hangi kol daha güçlü ise kıl orada daha mı yoğun oluyor? 2. Hangi kol güçlüyse orada daha mı fazla ter oluşuyor. 3. Hangi tarafta kıl yoğunluğu daha fazla ise o tarafta o sebepten dolayı mı ter oluyor yoksa, daha fazla terin oluştuğu yerde mi daha çok kıl çıkıyor.
Mahmut .
Takip
Ortalama insan uzunluğuna 1.75 metre, genişliğine de 1metre desek. Neden 40.000 kilometre uzunluğunda bir kılcal damar yapısına ihtiyaç duyuyoruz

“Eğer sadece herkesin okuduğu kitapları okursanız, yalnızca diğerleri gibi düşünebilirsiniz.”
Haruki Murakami