Genel Biyoloji & Genetik

Atahan Sır
Takip Et
Mitokondrinin kendine ait DNA'sını olması ve kendini eşleyebildiğini biliyoruz. Mitokondri hücreye sonra girdiği için dna da onu sentezleyebilicek genler var mı ? DNA'nın mitokondrinin işlevlerini gerçekleştirebilmesi için uyum sağladığını biliyorum ama dna baştan mitokondri sentezleyebilicek genetik materyale sahip mi ?
Takip Et
Sadece biyolojik kökenli sorunların olmayıp, olayları algılama biçimi üzerinden olumlu olumsuz sonuç üretiyor olması, tıbbi olarak nasıl yorumlanabili
Takip Et
Kötü gen yapılarının elenerek yok olması, yeni nesli güçlü yapar. Tıbbın kötü gen yapılarını da aktarmaya neden olması evrimi neg etkiliyor diyebilir miyiz ?
Takip Et
Birkaç arkadaşım arasında başlayan bu tartışmaya birçok farklı fikirle cevap verdiler, internette çok bir bilgi yok bu konuda, sadece etkilemez diyip geçiyor nedeni ne acaba?
İsmail Ülkü
Takip Et
Yani, bir gen rahme düşen yumurtaya ikiye bölünme komutunu mu veriyor? Yoksa etkili olan birden çok değişken var mıdır? Yani ailesinde hiç ikiz olmayan anne babanın tek yumurta ikizi olma ihtimali var mıdır?
Takip Et
Zengin gen yapılarının daha dayanıklı olmasıyla, ada ya da dağda yaşayan izole komünlerde uzun yaşamın olması çelişki olarak görülebilir mi...
Takip Et
Sağ koltuk altım 3 kat daha fazla terliyor. Ayrıca sağ koltuk altımda, sağ saç faulümde sola kıyasla orantısız kıl var. Sorularımı toparlarsam, 1. Hangi kol daha güçlü ise kıl orada daha mı yoğun oluyor? 2. Hangi kol güçlüyse orada daha mı fazla ter oluşuyor. 3. Hangi tarafta kıl yoğunluğu daha fazla ise o tarafta o sebepten dolayı mı ter oluyor yoksa, daha fazla terin oluştuğu yerde mi daha çok kıl çıkıyor.
Mahmut .
Takip Et
Ortalama insan uzunluğuna 1.75 metre, genişliğine de 1metre desek. Neden 40.000 kilometre uzunluğunda bir kılcal damar yapısına ihtiyaç duyuyoruz
Emre Başaran
Takip Et
Yaklaşık 5.000 gende bir olduğuna dair bir duyumum var ama teyit etmek istiyorum. Googleda aramama rağmen bulamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim..
Mahmut .
Takip Et
Halk arasında yaygın olarak ''bunun metabolizması hızlı'' tarzı tabirlerin bilimsel olarak karşılığı nedir ?
Takip Et
https://www.facebook.com/maldy.planb.7/posts/2468597473250104 Bunun gerçekliği nedir? Bu tür hakkında bilgisi olan var mı?
Tarık Sonmez
Takip Et
Dolly genetik ikizin meme hücresini çekirdeğini alıp üreme hücresinin çekirdeği yerine koyup tekrar aynı koyunun rahmine koymak varken meden 3 koyun kullandılar?
Takip Et
Milyarlarca nörona sahip olmamız hayati öneme sahip midir yoksa çöp DNA hipotezi gibi nöronlarında yüksek bir kısmını halhazırda kullanmamakta mıyız ?

“İşte size Dünya'daki görevinizin tamamlanıp tamamlanmadığını anlamak için çok basit bir test: Eğer ki hayattaysanız, henüz tamamlanmadı!”
Richard Bach