Genel Biyoloji & Genetik

Takip Et
Zengin gen yapılarının daha dayanıklı olmasıyla, ada ya da dağda yaşayan izole komünlerde uzun yaşamın olması çelişki olarak görülebilir mi...
Takip Et
Kötü gen yapılarının elenerek yok olması, yeni nesli güçlü yapar. Tıbbın kötü gen yapılarını da aktarmaya neden olması evrimi neg etkiliyor diyebilir miyiz ?
Takip Et
Mitokondrinin kendine ait DNA'sını olması ve kendini eşleyebildiğini biliyoruz. Mitokondri hücreye sonra girdiği için dna da onu sentezleyebilicek genler var mı ? DNA'nın mitokondrinin işlevlerini gerçekleştirebilmesi için uyum sağladığını biliyorum ama dna baştan mitokondri sentezleyebilicek genetik materyale sahip mi ?
Takip Et
yapılan deneylerde bir koku koklatılırken elektrik verilen farelerin kokudan korktuğunu bu özelliğin yavrularındada olduğu gözlemlemlendi.Bu nasıl olabilir
Takip Et
Serbest ribozomlardan çıkan proteinler tersiyer yapıları nerde kazanırlar ? serbest ribozomlardan çıkan proteinler nerde kullanılır ?
Fatih Ertekin
Takip Et
Fotosentezin ana amacı glikoz üretmektir. Glikozda bulunan hidrojen sudan oksijen ve karbon karbon dioksitten alınmaktadır.
Takip Et
Mesela australopithecuslarla ilgili çalışma var mı? fosilleşmiş canlılar için dolayısıyla sorduğum soru
Takip Et
Ders çalışırken bir kaynakta bu bilgiye rastladım ama nedenini tam anlayamadım. No 23rd amino asit başlıklı linkteki yazı.
Takip Et
ETS deki 5 istasyon un kullanımı, en ideal hale gelirse, besinlerin enerjiye dönüşmesinde meydana gelen proton kaçakları en aza inerse yaşam uzar mi?
Huss Ulker
Takip Et
Beynimizin henuz kullanmadigimiz/kullanamadigimiz bolumleri gozonune alarak aciklayabilirmisiniz )
Emre Başaran
Takip Et
Yaklaşık 5.000 gende bir olduğuna dair bir duyumum var ama teyit etmek istiyorum. Googleda aramama rağmen bulamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim..
Akın Cenker Alabak
Takip Et
Bildiğiniz gibi mikrodalga fırınlar yiyeceklerin içindeki suyu titreştirerek yiyecekleri ısıtır.Beynimizde de su bulunduğuna göre beynimizdeki suyun titreştirilmesi ile beyin etkilenebilir mi ?
Selim Demir
Takip Et
Mesela o görev geldiğinde yapmayıp kendini feda edebilmesi gibi

“Yaşam, enfes bir öğretmen olsa da; öğrenmek istiyorsanız alçakgönüllü olmanız gerekir.”
James Joyce