Genel Biyoloji & Genetik

Takip
Sivrisinekler kanımızı emip, depolayıp, ne yapıyorlar? O kana ne yapıyorlar?
Ege Çakar
Teşekkür (1)
Takip
Şöyle ki konjugasyon ve mutasyonlar var bu yüzden mitozun evrime katkısı olduğunu düşünüyorum sadece bunu açıklayan bir makale lazım bana.
Takip
bir çok şeyi rahatlıkla eritebiliyorken neden midemizin kendisini eritmiyor?
Jimmy Braddock
Ör: Aloe Vera , kaktüs
Ufuk Can Yıldız
Takip
Ağaçlar ve çiçekler canlı kabul ediliyorken, onların tohum ve çekirdekleri neden canlı kabul edilmiyor ya da edilmiyor mu, bilmiyorum?
Takip
Devamlı tuzlu su içerisinde oldukları için vücutları icin tatlı su gerekmekte diye düşünüyorum ve bu ihtiyacı nasıl karşıladıklarını merak ediyorum
Sabir Aliyev
Takip
Aşağıdakı videoda doktorların bir hasta üzerinde çalışmaları sırasında mitokondriyal DNA-in çoçuğa dedesinden geçtiği tespit edildiği anlatılıyor. Lütfen izleyip yorumlayınız. Eğer gerçekten böyle ise, bu bugüne kadar "Mitochondrial Eve" kimi çalışmaların sonuçlarını da şübhe altına alacaktır.
Recep Enes Şahin
Takip
Yani demek istediğim şu kadın xx erkek xy kadın hastalık genlerini taşıyabiliyor x genleriyle ama erketede x geni varken nasıl taşıyıcı olamıyor orda özel bir özellik mi var ?
Julien Sorel
Takip
Doğan çocuklar birbirlerine çok da benzeyebilir az da benzeyebilir. Ama sonuçta aynı ana babadan doğmuşlar gibi sayabiliriz. Burada daha çok merak ettiğim şey biyolojide kardeş ne demek? İlk kez soru yazıyorum buraya hatam varsa özür dilerim. Şimdiden herkese teşekkürler.
Zeliha Yakan
Takip
Karıncalar, arılar gibi canlılar yuvalarını bulamayacak kadar uzaklaştırıldıklarında ilk nereye yönelirler?
Takip
Transkripsiyon sırasında mRNA'nın yazılmasından önce DNA'nın ilgili bölümündeki ipliklerin birbirinden ayrılması , yani hidrojen bağlarının koparılması RNA polimeraz enzimi sayesinde mi yoksa DNA helikaz enzimi sayesinde mi gerçekleşiyor? MEB kitabında ve Khan Academy'den izlediğim videoda bunun RNA polimeraz enzimi tarafından gerçekleştirildiğini gördüm; ama 2 gün önce okuldaki hocam bunun DNA helikaz enzimi tarafından gerçekleştirildiğini söyledi kafam karıştı yardımcı olursanız sevinirim.
Altan Özerenler
Takip
Hıv virüsünün genetik materyali rna ve insanlara hastalık bulaştırabilmesi için bu rna'yı dna'ya çevirebilmesi gerek bu nasıl oluyor?
Anıl Edalı
Takip
Eșcinsellerin üreyememesi sebebiyle yeni nesiller meydana getirememekte olduğunu hepimiz biliyoruz fakat eșcinsellik yüzyıllar boyunca elenmeden nasıl günümüze kadar ulaştı?

“Barış istiyorsan dostlarınla değil, düşmanlarınla konuş.”
Moshe Dayan