Genel Biyoloji & Genetik

Gaye Uluhan
Takip
Corona ile ilgili çok fazla komplo teorisi var. Ekte bir haber var, siz daha önce Korona Virüsü doğal yollarla evrilmiş bir virüs olduğunu söylemiştiniz. Ancak buna kimse inanmıyor ve inandıramıyorum. Ekteki maili gönderiyorlar bana. Bana yardım edin, nasıl ispatlayabilirim?
Berkay Özkurt
Takip
Yer yön bulurken, yeni taşındığımız evden dışarıya çıkıp gezerken evimizi nasıl unutmuyoruz ? Beyinin neresi görevli? İnternette sağlıklı bilgiye ulaşamadım. Teşekkür ederim.
Evren Çayırlı
Takip
Homo Sapiens doğal olarak bencil midir? Yoksa doğumundan itibaren sınıflı toplum ile etkileşimi insanı bencil olmaya mı zorlamaktadır? Kapitalizm'in fikir babası Adam Smith'in "insan doğal olarak kötüdür çünkü bencildir" sözü ne kadar bilimseldir?
Takip
Mesela ortalama bir insanın fiziksel gücü %10. Bu tarz bir oran belirleyip de kaplan, ayı gibi canlıların fiziksel gücünü ölçen bir araştırma var mı?
Attackonanime .
Takip
MBG genlleikle daha da ortaya çıkıyor. Dolayısıyla merak ettim MBG Evrimsel biyolojiden daha mı kazançlı bu konuda?
Mirza Sarıca
Takip
Evrimsel ekonomi gibi bir etken varken intronların evrimleşmesinin nedeni nedir? İntronların amacı nedir?
Berkay Yıldız
Takip
Youtube de” Hapşu:hapşırık,bilimi ve ilginç bilgiler “ videosunu izlerken dikkatimi çekti.Eğer ram uykusunda hapşuramıyorsak bu nasıl mümkün? Not: videoda ilgili dakikalar 2.29 , 6.36
Orhan Kahraman
Takip
Tür çeşitliliği ile kıyıdan uzaklık arasında belirli bir orantı var mı?
Adem Emre
Takip
Gözyaşının sözsüz bir iletişim olduğunu ve bilinçli olarak algılanamayan farklı farklı kokuları olduğunu (ağlarkenki gözyaşı yada esnediğimizdeki gözyaşı vs.) okumuştum. Sizin de bildiğiniz evrimsel süreçte işe yarar faydaları var mıdır?
* Kyder
Takip
Atpnin parçalanması sonucu ortaya bi enerji çıkar ve hücre onu ihtiyaçları için kullanır şeklinde cümleler duyar veya okuruz.Benim bilmek istediğim şey ise o ara basamaklar atpnin parçalanmasından hücrenin hareketinde kullanılmasına kadar arada hücrenin yaptığı uygulama.
Blank Blank
Takip
Insan hücreleri telomerlerin izin veridigi miktarda 55 60 defa bölünebiliyor ama kanser hücreleri telomeraz enzimini arttırarak bölünme limitini ortadan kaldırıyor
Takip
Bir insanın sadakat bir kişiliğe sahip olması fakat başka bir insanın aldatmaya müsait olması gibi durumlar türümüzdeki çeşitliliğin göstergesi midir?
Emir Sancaktar
Takip
evlerde gördüğümüz küçük ince şey olan tozlar nasıl oluşur
Atahan Sır
Takip
Kılın ağırlığından ya da başka bir etmen yüzünden mi bir noktaya kadar uzayıp uzama duruyor. Yoksa kıl yapısı gereği bir noktadan sonra kırılıyor ve uzama devam etse bile aynı boyda kaldığını mı düşünüyoruz ?
Takip
Bazı canlı sınıflarının diğerlerinden daha kompleks yapılı canlıları içerdiğini biliyoruz. Örneğin bir lale bitkisinin bir paramesyumdan daha kompleks yapıda olduğunu söyleyebiliriz. Peki bütün canlı türleri içerisinde en kompleks yapılı türün biz (homo sapiens) olduğunu söylemek doğru mu?
Takip
Bunun evrimsel açıklamasını hiç okumadım, acaba birisi menopozu ve antropozu anlatabilir mi? Neden var neden ihtiyaç duyuyoruz?
Fatih Ertekin
Takip
Fotosentezin ana amacı glikoz üretmektir. Glikozda bulunan hidrojen sudan oksijen ve karbon karbon dioksitten alınmaktadır.
Alperen Avğan
Takip
Katır, kurt köpeği gibi iki alt türün çiftleşmesinden doğan canlılar neden verimli döl üretemez?
Takip
At Nalı Yengeci (Horseshoe Crab) yetiştiriciliği yapılabilir mi? Yapılabilirse nasıl yapabiliriz? Bu konuda örnek kuruluşlar varmıdır? Teşekkür edrim..

“Felsefe, bütün bilimlerin anasıdır.”
Marcus Tullius Cicero