Genel Biyoloji & Genetik

Güney Altıner
Takip Et
Haberlerde Sabancı Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmayla ürünlerdeki GDO'yu yarım saatte tespit edebilen bir cihaz geliştirildiği söyleniyor.
Ferhat H
Takip Et
Benim sorum bir nevi yol gösterme ihtiyacından kaynaklanıyor. Son 2-3 yıldır evrime , uzaya ve bilime aşırı bir merak sardım sadece merak ihtiyacımı gidermek için ufaktan okumak istiyorum. Anlayacağım bir şekilde sıfırdan kaynak önerisi verebilir misiniz ?
Alperen Erdinç
Takip Et
İnsan zekasını diğer türlerden ayıran ve insanın kendi türü arasında da zekasının kendinden farklı bir türle olan fark kadar olmasa da küçük farklılıklar barındırmasının biyolojik temellerini açıklayabilir misiniz ? Örneğin beyin büyüklüğü mü ? Beyin kıvrımı mı ? veya Frontal lob iriliği mi ?
Sinan Ozver
Takip Et
Sonradan sağır olan bir bireyin konuşma yeteneğinin kaybolması ile ilgili düzensiz bilgilere sahibim. Bilimsel anlamda böyle bir çalışma var mı varsa öğrenmek isterim. Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Berkay Yıldız
Takip Et
Youtube de” Hapşu:hapşırık,bilimi ve ilginç bilgiler “ videosunu izlerken dikkatimi çekti.Eğer ram uykusunda hapşuramıyorsak bu nasıl mümkün? Not: videoda ilgili dakikalar 2.29 , 6.36
Takip Et
Örneğin bacağımda sinir bozucu bir sivilce çıktı. Sivilceye dokunduğum zaman küçücük olan bu sivilceyi normalinden 2-3 kat daha büyük hissediyorum. Aslına bakacak olursak öyle güçlü bir şekilde de bastırmıyorum sadece ucuna çok az dokunuyorum buna rağmen sivilceyi gördüğümden daha büyük hissediyorum
Takip Et
Günümüz veya gelecekte insanların kök hücreleri laboratuvar ortamında çoğaltabilmesi gibi bir durum sonucunda insanların hayatlarında nasıl sonuçlar ortaya çıkardı.
Serdar Özbey
Takip Et
Somatik hücrelerimizin çekirdeğinde kromatin iplikten DNA organizasyonu ile tek DNA mı oluşuyor yoksa 23 çift DNA tek kromatin iplikten mı gelişiyor metafaz aşamasına kadar?
Aybike Arslan
Takip Et
Mitoz ve Amitozla bölünen canlılar arasında bile küçük faklılıklar görülüyorsa ve DNA hiçbir zaman tam olarak kusursuz kopyalanamıyorsa, Mitoz bölünme de bir çeşit mayoz bölünme değil midir? Mitoz, Mayozun bir çeşidi ya da alt kategorisi olarak Kabul edilemez mi?
Ali Ozan
Takip Et
Dünyanın kuzey kesimlerinde yaşayan insan ırklarında sarışınlığın ve renkli gözlülüğün dünyanın ekvotara yakın yerlerinde yaşayan insan ırklarına göre daha fazla olmasının nedeni nedir ?
Timur Kaymaz
Takip Et
Merhaba arkadaşlar bilimle alakası olmayan birisiyim. Evrim ağacı bu konuyla ilgili araştırma yapmış ama bana yeterli gelmedi. neden mi bu canlıyı merak ediyorum. Çünkü bu canlı bixim fındık tarlalarımızda çok oluyor zararı ne faydadı ne komşuyuz, tarlaya ortağız kendisini tanımak isterim.
Radium Kutlu
Takip Et
Yaşlılıktan ölme sebebimiz organ veya organların iflas etmesi ,bu iflasa yol açan bakteriler ve mikro organizmalardan bir insan izole edilebilir mi edilebilir ise yinede organlar iflas eder mi ?
Takip Et
Bazı canlı sınıflarının diğerlerinden daha kompleks yapılı canlıları içerdiğini biliyoruz. Örneğin bir lale bitkisinin bir paramesyumdan daha kompleks yapıda olduğunu söyleyebiliriz. Peki bütün canlı türleri içerisinde en kompleks yapılı türün biz (homo sapiens) olduğunu söylemek doğru mu?
Mehmet Salmas
Takip Et
Gunes gormeyen kapali ve gorece sicak bir alanda bol bol vakit geciren birisinin ten renginde bir degisim olurmu ?
Takip Et
Merzifon eşeğini diye özel bir tür olmadığını duydum. Buna rağmen ismi çok bilinir.
Hakan Öztür
Takip Et
İlkokul beden eğitimi hocam:” gece vakti yemek yemeyin çünkü mideniz ve diğer sindirim sistemi organlarınız kepenk indirir” derdi hep. Bu argüman oldukça sahte gelse de, yine de meraklıyım ve bu merakı gidermeliyim. Teşekkürler
Takip Et
Aslında sorum tam olarak neden büyük değil. Görmeye alıştığımız çekirgeler mi evrimleşerek küçüldü yoksa bahse konu tür çekirge mi evrimleşerek büyüdü?
Serj Tankianonim
Takip Et
Sosyal medyada dolaşan bir bilgiye göre kulak kiri ve vücut kokusu arasında bir bağlantı var. Buna göre, Asyalılar kulak kirleri ve vücut kokularıyla diğer insanlardan ayrılıyorlar. Bu sav ne kadar doğru?
Berkay Özkurt
Takip Et
Deri kıyafet, göz, omuz, ayak, elmacık kemiği gibi şeylere neden ilgi duyuluyor bu diğer hayvanlarda da var mı ?
Berkay Özkurt
Takip Et
Yer yön bulurken, yeni taşındığımız evden dışarıya çıkıp gezerken evimizi nasıl unutmuyoruz ? Beyinin neresi görevli? İnternette sağlıklı bilgiye ulaşamadım. Teşekkür ederim.
Batuhan Vural
Takip Et
Canlının dnasındaki örüntüyü okuyup bir simülasyonla o canlının genlerindeki değişikliğin sonuçlarını öngöremez miyiz , dna örüntüsünde evrimin yeri nedir

“Bilim, gerçek olan tek büyüdür.”
Genndy Tartakovsky