Genel Biyoloji & Genetik

Mehmet Pürselim
Takip Et
Ilgili makale de sadece beyinin tuketilen besinle buyudugu gibi bir sonuc cikarilabiliyor ama kan dolasimi veya solunum sistemi ile ilgili bir bilgi verilmemis.
Berkay Özkurt
Takip Et
Yer yön bulurken, yeni taşındığımız evden dışarıya çıkıp gezerken evimizi nasıl unutmuyoruz ? Beyinin neresi görevli? İnternette sağlıklı bilgiye ulaşamadım. Teşekkür ederim.
Evren Çayırlı
Takip Et
Homo Sapiens doğal olarak bencil midir? Yoksa doğumundan itibaren sınıflı toplum ile etkileşimi insanı bencil olmaya mı zorlamaktadır? Kapitalizm'in fikir babası Adam Smith'in "insan doğal olarak kötüdür çünkü bencildir" sözü ne kadar bilimseldir?
Tolga Can Öztoprak
Takip Et
Mesela ortalama bir insanın fiziksel gücü %10. Bu tarz bir oran belirleyip de kaplan, ayı gibi canlıların fiziksel gücünü ölçen bir araştırma var mı?
Mirza Sarıca
Takip Et
Evrimsel ekonomi gibi bir etken varken intronların evrimleşmesinin nedeni nedir? İntronların amacı nedir?
Berkay Yıldız
Takip Et
Youtube de” Hapşu:hapşırık,bilimi ve ilginç bilgiler “ videosunu izlerken dikkatimi çekti.Eğer ram uykusunda hapşuramıyorsak bu nasıl mümkün? Not: videoda ilgili dakikalar 2.29 , 6.36
Orhan Kahraman
Takip Et
Tür çeşitliliği ile kıyıdan uzaklık arasında belirli bir orantı var mı?
Adem Emre
Takip Et
Gözyaşının sözsüz bir iletişim olduğunu ve bilinçli olarak algılanamayan farklı farklı kokuları olduğunu (ağlarkenki gözyaşı yada esnediğimizdeki gözyaşı vs.) okumuştum. Sizin de bildiğiniz evrimsel süreçte işe yarar faydaları var mıdır?
* Kyder
Takip Et
Atpnin parçalanması sonucu ortaya bi enerji çıkar ve hücre onu ihtiyaçları için kullanır şeklinde cümleler duyar veya okuruz.Benim bilmek istediğim şey ise o ara basamaklar atpnin parçalanmasından hücrenin hareketinde kullanılmasına kadar arada hücrenin yaptığı uygulama.
Blank Blank
Takip Et
Insan hücreleri telomerlerin izin veridigi miktarda 55 60 defa bölünebiliyor ama kanser hücreleri telomeraz enzimini arttırarak bölünme limitini ortadan kaldırıyor
Tolga Can Öztoprak
Takip Et
Bir insanın sadakat bir kişiliğe sahip olması fakat başka bir insanın aldatmaya müsait olması gibi durumlar türümüzdeki çeşitliliğin göstergesi midir?
Emir Sancaktar
Takip Et
evlerde gördüğümüz küçük ince şey olan tozlar nasıl oluşur
Atahan Sır
Takip Et
Kılın ağırlığından ya da başka bir etmen yüzünden mi bir noktaya kadar uzayıp uzama duruyor. Yoksa kıl yapısı gereği bir noktadan sonra kırılıyor ve uzama devam etse bile aynı boyda kaldığını mı düşünüyoruz ?
Takip Et
Bazı canlı sınıflarının diğerlerinden daha kompleks yapılı canlıları içerdiğini biliyoruz. Örneğin bir lale bitkisinin bir paramesyumdan daha kompleks yapıda olduğunu söyleyebiliriz. Peki bütün canlı türleri içerisinde en kompleks yapılı türün biz (homo sapiens) olduğunu söylemek doğru mu?
Sonra Cevapla (2)
Takip Et
Bunun evrimsel açıklamasını hiç okumadım, acaba birisi menopozu ve antropozu anlatabilir mi? Neden var neden ihtiyaç duyuyoruz?
Fatih Ertekin
Sonra Cevapla (1)
Takip Et
Fotosentezin ana amacı glikoz üretmektir. Glikozda bulunan hidrojen sudan oksijen ve karbon karbon dioksitten alınmaktadır.
Takip Et
At Nalı Yengeci (Horseshoe Crab) yetiştiriciliği yapılabilir mi? Yapılabilirse nasıl yapabiliriz? Bu konuda örnek kuruluşlar varmıdır? Teşekkür edrim..
Radium Kutlu
Takip Et
Yaşlılıktan ölme sebebimiz organ veya organların iflas etmesi ,bu iflasa yol açan bakteriler ve mikro organizmalardan bir insan izole edilebilir mi edilebilir ise yinede organlar iflas eder mi ?
Takip Et
Hücrelerin DNA sını harici bir yol ile nasıl değiştirebilir? Mesela genetik bir hastalığa sebep olan genom dizimi biliniyor diyelim, bu hatayı diretk bu yöntem ile yok etmek ya da genom dizisinde pasif hale getirmek şuan mümkün mü?

“Bilimin sahtebilimden çok daha şaşırtıcı olduğunu düşünüyorum. Hem bilimin sahtebilim üzerine ek bir özelliği daha vardır: Gerçektir.”