Genel Biyoloji & Genetik

Takip Et
At Nalı Yengeci (Horseshoe Crab) yetiştiriciliği yapılabilir mi? Yapılabilirse nasıl yapabiliriz? Bu konuda örnek kuruluşlar varmıdır? Teşekkür edrim..
Takip Et
Neden kalbimiz diyaframlı pompadır? Neden santifrüj pompa ya da dişli çarklı vs. pompalardan değildir? Halbuki flagellumda bile dönme mekanizması vardır. İnsanda diyaframlı pompa olan kalbimizin avantajı nedir? Acaba hareket kaynağı olan bir mile ihtiyaç duymayan kaslarımızın yapısından gelen avantaj mıdır Şimdiden teşekkür ederim...
Rebaa .
Takip Et
merhaba kısaca anlatıyım meşgul etmiyim sizi . şimid biz erkeklere özgü sakallarımız var ve benzetme olarak erkek aslanların yelelerini vericem . şimdi ben hiç bir aslan yelesinin yere kadar uzadığını görmedim ama insan sakalları kendi boyunu bile geçiyor . bu anlattıklarımı sadece konuyu anlatmak için yaptığım benzetme olarak görün
Ahmet A.
Takip Et
Lab. ortamında kobay hayvanlarının sıklıkla ensest ilişkiler ile çoğaltıldığı biliniyor. İnsanlarda bu duruma, sağlık açısından şiddetle karşı çıkılırken; hayvanlar için değişen durum nedir? Eğer bu hayvanlar için de sakıncalı ise, bilimsel çalışmalar ne yönde etkiliniyor ya da etkileniyor mu?
Takip Et
Hücrelerin DNA sını harici bir yol ile nasıl değiştirebilir? Mesela genetik bir hastalığa sebep olan genom dizimi biliniyor diyelim, bu hatayı diretk bu yöntem ile yok etmek ya da genom dizisinde pasif hale getirmek şuan mümkün mü?
Muzaffer Aydın
Takip Et
Sorum şu yeni doğmuş bu yavrular nereden denizde yaşayacaklarını biliyor belki boğulup gidecekler.Bunu belirleyen şey nedir?Bu olaya iç güdü deniliyorsa evrimsel süreci nedir bu olayın
Blank Blank
Takip Et
Insan hücreleri telomerlerin izin veridigi miktarda 55 60 defa bölünebiliyor ama kanser hücreleri telomeraz enzimini arttırarak bölünme limitini ortadan kaldırıyor
* Kyder
Takip Et
Atpnin parçalanması sonucu ortaya bi enerji çıkar ve hücre onu ihtiyaçları için kullanır şeklinde cümleler duyar veya okuruz.Benim bilmek istediğim şey ise o ara basamaklar atpnin parçalanmasından hücrenin hareketinde kullanılmasına kadar arada hücrenin yaptığı uygulama.
Utku Gemicioğlu
Takip Et
Söz konusu alet özellikle acı, sıcak ve soğukluğa duyarlı ve nöronlardaki elektriksel akımı ölçüp belli bir eşiğin üstünde (insanın canının yanmaya ve zarar görmeye başladığı sıralar) tepki göstermesini planladığım bir şey. Asıl nokta ise bu akımı nasıl ölçebileceğim ve eşiği nasıl ayarlayacağım.
Emir Sancaktar
Takip Et
evlerde gördüğümüz küçük ince şey olan tozlar nasıl oluşur
Adem Emre
Takip Et
Gözyaşının sözsüz bir iletişim olduğunu ve bilinçli olarak algılanamayan farklı farklı kokuları olduğunu (ağlarkenki gözyaşı yada esnediğimizdeki gözyaşı vs.) okumuştum. Sizin de bildiğiniz evrimsel süreçte işe yarar faydaları var mıdır?
Sencer Cebeci
Takip Et
Bir kişi dizlerinin üzerine çömelir ve hızlı hızlı nefes almaya başlar, yaklaşık 30 saniye sonunda birden ayağa kalkılır ve nefes tutulur. İkinci kişi ise o kişinin tam karşısında ayağa kalkmasını bekler ve kalktığı gibi iki eliyle sağ ve sol karotisi sıkıştırır ve max 15 saniye sonunda bırakılır kişi bayılır Çok güzel hissettirir. Neden?
Aykut Aydogar
Takip Et
Konuyla ilgili kapsamlı bir videonuzu bekliyorum. Eğer talep ederseniz ücret de ödeyebilirim. Teşekkür ederim
Takip Et
Örneğin, gerçekten bazı besinler bize gün boyu hiç kafeine ihtiyaç duymayacağımız kadar enerji verebilir mi? Buz Adam lakaplı Wim Hof'un yaptığı nefes egzersizleri ve vücudu soğuğa alıştırma vücudun direncini arttırarak bazı hastalıkları (nörolojik olanları bile) iyileştirebilir mi? Ya da Tim Ferriss'in önerilerinin gerçeklik payı nedir?
Efe C
Takip Et
Merhabalar, bildiğiniz gibi saçlarımız yağlanıyor. Dokununca hissedebiliyoruz ya da fazla yağlandığında gözümüzle de görebiliyoruz. Fakat ya bende bir sorun var ya da aynı şeyi vücut kıllarında gözlemleyemiyorum. Örneğin kol veya bacak kıllarında yağlanmayı hiç gözlemlemedim.
İsmail Ülkü
Takip Et
Yani, bir gen rahme düşen yumurtaya ikiye bölünme komutunu mu veriyor? Yoksa etkili olan birden çok değişken var mıdır? Yani ailesinde hiç ikiz olmayan anne babanın tek yumurta ikizi olma ihtimali var mıdır?
Bedirxan Kaya
Takip Et
Günde çift antrenman yapıyorum ve ister istemez kaslar (özellikle üst baldırlar) çok yıpranıyorlar. Bunun için en iyi dinlenme nedir nasıldır? Buz koymak gibi yöntemler var mıdır? Işe yarıyorlar mıdır?

“Eğitim, bir ulusun en ucuza mal edebileceği savunma sistemidir.”
Edmund Burke