Genel Biyoloji & Genetik

Serdar Özbey
Takip Et
Somatik hücrelerimizin çekirdeğinde kromatin iplikten DNA organizasyonu ile tek DNA mı oluşuyor yoksa 23 çift DNA tek kromatin iplikten mı gelişiyor metafaz aşamasına kadar?
Mert Dinçkal
Takip Et
Her insanin kendine özgü kokusu var mıdır yoksa bu tamamen deterjan ile mi ilgilidir? Eğer herkesin kendine özgü bir kokusu varsa bu nasıl evrimleşti?
Atakan Özsan
Takip Et
Tardigradları oksijen üretecek şekilde modifiye edebilir miyiz?
Takip Et
Neden kalbimiz diyaframlı pompadır? Neden santifrüj pompa ya da dişli çarklı vs. pompalardan değildir? Halbuki flagellumda bile dönme mekanizması vardır. İnsanda diyaframlı pompa olan kalbimizin avantajı nedir? Acaba hareket kaynağı olan bir mile ihtiyaç duymayan kaslarımızın yapısından gelen avantaj mıdır Şimdiden teşekkür ederim...
Takip Et
ETS deki 5 istasyon un kullanımı, en ideal hale gelirse, besinlerin enerjiye dönüşmesinde meydana gelen proton kaçakları en aza inerse yaşam uzar mi?
Takip Et
Gerçekten dişiler avantajlı cinsiyet mi ve erkeklerin güçlü olmasının da artık pek bir geçerliliği kalmamaya başladığına göre ileride erkekler erkek arılara mı benziyecek veya önemleri mi azalacak?Ve dişilerin evrimleşme potansiyeli erkeklerden daha mı yüksek? Aynı seçilim baskısı altında.Mesela kas
Takip Et
Günümüz veya gelecekte insanların kök hücreleri laboratuvar ortamında çoğaltabilmesi gibi bir durum sonucunda insanların hayatlarında nasıl sonuçlar ortaya çıkardı.
Berkin Üregen
Takip Et
Yıllar önce bir belgeselde insanların dillerine konulan bir parça sayesinde görebildiklerini görmüştüm. Aklıma bunun tersi mümkün olabilir mi sorusu geldi. Yani gözlerimiz ile tat alabilir miyiz?
Atahan Sır
Takip Et
Ders çalışırken bir kaynakta bu bilgiye rastladım ama nedenini tam anlayamadım. No 23rd amino asit başlıklı linkteki yazı.
Takip Et
kadınların acı eşiği daha yüksek denir. bu kişinin cinsiyetine bağlı bir durum mudur?
Takip Et
Kemanı örnek alalım. Her bir tel ve aynı telde herhangi 2 farklı nokta ayrı ses verir. DNA dizilimindeki herhangi bir değişiklik, normal(mutasyona uğramamış) bir hücreden farklı bir ses aralığı vermeli midir?
Yavuz Kulu
Takip Et
insanlarla ilgili böyle bir araştırma varsa; ne kadar insan (oran olarak) genlerinin tümünü anne ve babasından almamıştır?
Takip Et
Örneğin bacağımda sinir bozucu bir sivilce çıktı. Sivilceye dokunduğum zaman küçücük olan bu sivilceyi normalinden 2-3 kat daha büyük hissediyorum. Aslına bakacak olursak öyle güçlü bir şekilde de bastırmıyorum sadece ucuna çok az dokunuyorum buna rağmen sivilceyi gördüğümden daha büyük hissediyorum
Ümit Sancaklı
Takip Et
Ben Bilgisayar Mühendisliği okuyorum fakat her zaman biyolog olmak isterdim. Ülkemizde iş bulma sıkıntısı olduğundan bir diğer sevdiğim alan olan yazılıma yöneleyim dedim fakat yazılım dersleri hariç hiçbir ders ilgimi çekmiyor. Gerçekten hakkıyla biyoloji bölümünü bitiren birinin iş bulma olasılığı nedir Türkiye'de?
Rosa Rosarum
Takip Et
Örneklersek; A ve B tek yumurta ikizi iki kadın. Y ve Z de tek yumurta ikizi iki erkek. K, A ve Y'nin çocuğu. L, B ve Z'nin çocuğu. K ile L'nin birbirlerine genotip ve fenotip açıdan tek yumurta ikizi gibi benzemelerinin olasılığı nedir, neden?
Takip Et
Amerika'da yasiyorum, ve bu yaziniz gercekten cok hosuma gitti. Bunu birkac arkadasimla paylastim, ancak yararlandiginiz kaynaklari bilemedigim icin sadece benim anlatimimla sinirli kaldi. Onlarin da cok ilgisini cok cekigi icin eger bas vurdugunuz kaynaklari paylasirsaniz cok sevinirim. Tesekkurler.
Mehmet Pürselim
Takip Et
Ilgili makale de sadece beyinin tuketilen besinle buyudugu gibi bir sonuc cikarilabiliyor ama kan dolasimi veya solunum sistemi ile ilgili bir bilgi verilmemis.

“Bilim insanları doğru cevapları veren kişiler değil, doğru soruları soran kişilerdir.”
Claude Levi-Strauss