Soru & Cevap

Fizik & Kuantum

Serhat İbin
Demek istediğim kuantum dolanıklıkta benzer parçacıklardan birini alıp bir şey yaparsak aynı anda diğer parcacıkta da bu gerçekleşir. Peki bu durumu karadeliğin içindeki olayları öğrenmek için kullanabilir miyiz ?
Sullen *
( dünya x karadelik x galaksi ) tek bir doğru üzerinde olduğunu ve dünyadan baktığımızda 2 tane galaksiymiş gibi gözükmesi. Youtube'ta ya da bi yerde okumuştum bir türlü bilgi bulamıyorum. Umarım uydurmuyorumdur. (neil degrasse tyson ve ya lawrence krauss'un bir videosu olabilir)
Serhat İbin
Demek istediğim okuduğum kaynaklarda karadeliğin kara olmasının nedenini kütleçekim olarak gösteriyorlar.Ama karadeliğin geometrisini ele alınca pek öyle olmuyor.ışığın geri yansıyamamsının nedeni kütleçekim değil de sahip olduğu hapsedici geometrik şeklinden olabilir mi?
Serhat İbin
Bir küp hayal edin küpün üstünden ışık vursun altından da beyaz bir kağıt olsun ,küpü düz tutup ışığı üstten vurduğumuzda küpün gölgesi kağıda kare olarak geçer.Yani ikinci boyut üçüncü boyutun gölgesi olur.Peki bizim boyutumuzda dördüncü boyutun gölgesi midir ?
Elchin Zakizadeh
Görüntü ışıkla aktarılıyorsa ve ışık fotonlardan oluşuyorsa fotondan küçük parçacıkları nasıl görürüz? Ve ya görebilir miyiz? Ve ya onları görmek için hangi yöntemler var?
Batuhan Yiğit
Uzay+zamandaki toplam hızımızın hep ışık hızına eşit olduğunu okudum fakat bunu tam olarak anlayamadım. Yani neden toplam hızımızın uzay ve zaman arasında hep paylaşılması gerekiyor? Neden böyle bir sabitlik var?
Tolga Sağlam
Yoktan var olabilen enerjiyi ( pozitif yüklü elektronu veya her neyse ) anlamakta güçlük çekiyorum, yardımcı olursanız sevinirim.
Cengizhan Ç.
Bu durumda arabamızın farlarından çıkan ışık, ışık hızını aşmış mı olur?
Murat Gök
''Çünkü ışık hızına ulaşmak için gereken enerji miktarı sonsuzdur.'' benzeri açıklamaları defalarca okusam da ne demek istediğini anlayamıyorum. Bu konuyu en basit şekilde anlatabilir misiniz?
Puan Ver
Lisede buna sağ el kuralından yola çıkarak vidanın saat yönüne döndürülmesiyle aşağı inmesini veya musluğun saat yönüne döndürülerek açılmasını örnek gösterirlerdi. Fakat bu vidanın üstündeki çıkıntıların yönüyle ilgili. Bu bir kabul mü? Açısal momentumun yönü derken tam olarak ne kastedilir?
6k
Rıdvan Arslan
Eğer öyleyse kütlenin olmadığı bir yerde zaman da yok denilebilir mi ?
Kadir
çünkü özel göreliliğe göre ışık hızı evrenin sınırıdır gibi bir cevaptan ziyade daha basit bir anlatımla bu trenin içindeki kişi trenin dışındaki gözlemciye göremi ışık hızını geçmiş olur ve ya geçermi ?
Puan Ver
Örneğin Newton kütleli cisimlerin birbirini “çektiğini” söyledi. Newton’un çekim yasası da çoğu yerde çalışıyor ama bugün biliyoruz ki aslında kütleli cisimler birbirini “çekmez”. Aynı durum genel görelilik için de olabilir mi?
Veli Bektaş
Diyelim ki dünyaya 5 ışık saniye uzaklıktaki bir gezegene çok gelişmiş bir teleskopla bakıyoruz, ışık yine de bize 5 ışık saniye sürede mi ulaşır?
Mapiya Aiyanna
Bükülen ya da eğilen uzayın, zamanı döngüselliğe sokma olasılığı var mıdır? Zaman bu bükülmeden dolayı dışarıya doğru değil de içeriye doğru sonsuz bir döngüye kapılmış olabilir mi? Ya evrenin kendisi böyle bir döngünün tezahürüyse? Her döngünün başlangıcında tekrar başladığımız yere mi dönüyoruz?
Uygar Berke Gür
Dolanıklık ilkesiyle ilgili bir video izlerken böyle bir şeyle karşılaştım ve doğruluk payını bilmek istiyorum. Eğer doğruysa güneşten yayılan herhangi bir fotona etki edersek güneşten yayılan tüm fotonlara etki etmiş olur muyuz?
Fırat Oğhan
Nedenselliği ortadan kaldıran ve sezgilerimiz ile yüzde yüz ters olan zamanın B teorisi bilimsel olarak ne kadar doğru? Veya bilim camiasında zamanın B teorisi mi yoksa A teorisi mi daha çok kabul edilir?

“Cehaleti kabul etmek bilgeliktir.”
Ashley Montagu