Evrim Ağacı'na Sorular

Evrim Ağacı'nın işleyişi ve detaylarıyla ilgili tüm sorularınızı sorabilirsiniz. Bilimle ilgili genel sorularınızı lütfen buraya sormayınız ve ilgili kategorileri kullanınız.

Demek istediğim eğer bot onaylıyorsa sorununun içeriğini anlıyor mu yoksa rastgele onaylıyor mu ? Yoksa insan mı onaylıyor ?
Gönül Tekin
Canlı-cansız ayrımını yaparken durduğumuz yer, bilinç meselesini yine kendi bilincimizle açıklamaya çalışırken durduğumuz yeri andırmıyor mu sizce?
Soru bile sormak kısıtlılık nedeniyle zor, cevaplar ile ilgili açıklama vs gerekiyor.
Uçuş Çarşamba, Evrim Ağacı gidilebilir derse ilk defa Avrupa gören 3 genç olacağız. Hasta ve yaşlı aile bireylerini riske atmış olurmuyuz? :( zaman ayırdığınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Evrim ağacı sitesinde bilimseverler olarak tek bir çatı altında toplanmış bir aile gibiyiz. Evrim ağacı gibi kaliteli ve özgün bir içerik platformu bilmiyorum, evrim ağacı sitesine yazı yazarak katkıda bulunmak isterim. Kuantum fiziği ve kuantum gravitasyon alanında bilgi sahibiyim.
Bu içerikle ilgili değil ancak daha önce de Twitter üzerinden sorup cevap alamamıştım bu platformdan sorduğum için üzgünüm bilgilendirirseniz çok sevinirim. Sevgiler... (Konu hakkında araştırdım ancak sonuçlara dair bir şey bulamadım)
İnternete araştırdım ve pek bir bilgi bulamadım Genelde mühendisliğin evrimi yazıyor ve evrim mühendisliğini oxford gibi üni. lerde bulamıyorum
Tunahan Tuna
Merhaba Evrim Ağacı ve kıymetli yazarları. Ben bir Youtube bilgi kanalı sahibiyim. Atıfta bulunarak makalelerinizden alıntılar kullanabilir miyim?
Gittiğim kitapçılarda telif hakkı nedeniyle basılmadığını duydum. Doğru mu?
Sercan Semerci
Hatalarla dolu birçok soru & cevap görüyorum. Okunurluğu çok zor hale getiren bu durum kontrol edilebilir mi? Fark eden "mod"un uyarı göndermesi gibi
Ömer Alpöz
url ye koyduğum yazınızı okurken kaynak kısmına bakınayım dedim ve 40 tane kaynağı görünce bu kadar fazla bilgiyi süzmek çok vakit alır diye düşündüm
Ömer Alpöz
bunun sıkıntısını çeken tek ben değilimdir diye düşünüyorum. lütfen arttırılsın. bazı sorular için hiç bir türlü yettiremiyorum belki benim hatamdır.
Hüseyin Karadağ
Türkiye'nin bu sayılara aynı dönemden geçen ülkelere nazaran daha çok test yaptığı için mi yoksa durum daha vahim olduğu için mi vardı? merak ediyorum
Ziya Gökalp
Çağrı Bey, liseler için evrimi anlattığı #MüfredatBiziz projesi videolarında adaptasyonun mikro evrimin alt türlerinden biri olduğunu söyledi. Tanımı gereği mikro evrim gözle görülemeyecek kadar küçük değişikliklerken makro evrim gözle görülecebilecek kadar büyük değişikliklerdir. Bu durumda adaptasyonun makro evrim olması gerekmez mi?
Orta çağ veba salgınını pek çok insanın kedilerden kaynaklandığını sanmalarına rağmen, aslında bit pire vb. parazitlerin taşıyıcı olduğunu pek az insanın fark ettiği gibi covıd-19 da küresel ısınmayla ve farklı bir mekanizmayla başka bir yerlerden taşınmış olabilir mi?
Başol Saraç
bana gelen cep mesajında kartın telefon ve posta sistemine kapalı olduğu belirtiliyor, eğer bu mesaj bu ödemeyle ilgili ise, bu ödemeyi daha önce olduğu gibi, şifre sorarak almalısınız, sisteminiz telefon ve posta yolu ile tahsil etmeye çalışıyor olabilir.
Sosyal mesafelendirme önerisi her türlü toplantı için geçerli bir öneri midir?

“İnsan, üzerinde iyi çalışılırsa, en iyi hayvan türüdür. Ama hukuk ve adaletten ayrı düşerse, var olan en kötü canlıya dönüşür.”