Soru & Cevap

Evrim & Abiyogenez

Puan Ver
neden disi tek basına kendı hamile kalamıyor (yada canlı meydana getirecek yumurta uretemiyor) ve erkeklerin dollemesi gerekiyor?
Puan Ver
Bildiğimiz üzere beyaz renk ışığı yansıtıyor ve aynı şekilde siyah renk ışığı soğuruyor. O halde az güneş alan Avrupalıların ten renginin ışık alabilmesi için kararması gerekmez miydi?
Puan Ver
Bu nasıl oluyor acaba bu üremeyle çeşitlilik sağlanabilirmi ? O spermlere gen nasıl aktarılıyor ? 2 dişinin genleri çaprazlanırsa çocuk sağlam doğabilir mi? Detaylı anlatırmısınız bu olayı ?
Puan Ver
Bu yüzden evrende başka zeki varlık oluşmamışsa ya da bizim en gelişmiş medeniyet olma olasılığımız var mı ?
Puan Ver
Ben genlerin vücudu oluşturken proteinleri nasıl kodladığını anlayamıyorum dokulara proteinler mi gönderiyorlar bu proteinleri kendileri mi üretiyor
Puan Ver
Mayozsuz çoğalan çok hücreli bazı hayvanlar(deniz yıldizi) eşeysiz üreyebiliyor fakat biz üreyemiyoruz . eğer karşı cinsiyetten birisi yoksa (eskiden insan nüfusu azdı) imkansız ve doğacak olan çocuk karşı cinsiyetinde genlerininde yarısını aldığı için çocuk tam bizim olmuyor.Eşeysiz olsa bizim olur
Puan Ver
Tüm cok hücreli hayvanlar (balıklar,amfibiler,tavuklarda dahil) üremesi için karşı cinsiyetten birine ihtiyacı varmıdır? Örneğin bir balığı tek başına akvaryuma koysak üreyebilirmi ? İç döllenmede olsa dış döllenmede olsa hayvanların hepsi eşeyli üremek zorundadır değilmi?
Puan Ver
NKEA: "Hem natüralizmi hem de evrimi kabul edersek bilişsel yeteneklerimize güvenemeyiz. Natüralizmin doğru olduğuna inanıyorsanız, aynı zamanda bu inancın doğru olduğu için değil, sizin hayatta kalmanız açısından yararlı bulunduğu için beyniniz tarafından oluşturulduğuna da inanmak zorundasınız."
Puan Ver
Ülkemizde çok az hayvan türü var bunun sebebu coğrafimidir yoksa insanlarımız mı bu hayvanları katletti ? Örnek verecek olursak akdenizin en büyük ormanlarını gördüm köylerini gezdim domuz , geyik,sansar ve ayıdan başka bir tür yaşamıyor. Sebebini açıklarmısınız?
Puan Ver
Beyin neden vücudun başka bir yerinde değil de kafatasının içindedir?
Puan Ver
Tarihçi Yuval Noah Harari birçok tarihçi gibi Sapiens'i yani bizi dünyanın efendisi yapan bireysel akıl değil gruplar şeklinde düşünebilmemizdir demiştir.Peki insan türü gibi topluca altını çizerek söylemem gerekirse evrimsel yada yaratışçı olmayan BİLİNÇLİ davranışlar sergileyen bir tür yokmudur?
Puan Ver
Bunun için evrimsel süreçte ayık olmasa bile öyleymiş gibi gözükmeyi sağlayan böylece avcılardan kurtulmak vb şekilde işe yarayan bir mekanizma var mı? Teşekkürler
Puan Ver
Doğada farklı kan gruplarına sahip olmamızın avantajı neydi ve ilk ne zaman kan grupları oluşmaya başladı? Maymun türlerinde bu gruplaşma görülüyor mu?
Puan Ver
Yani demek istediğim bir yakın kuzenlerimize baktığımızda vücudunun çoğu yeri kıllı. Yeni doğduklarında bile insan yavrusuna göre daha kıllı doğuyorlar. Evrimsel süreçte insandaki kıl nasıl elendi ?
Puan Ver
Uzun zamandır aklıma takılan sorulardan biri bu. Doğada herşey hayatta kalmak için fakat bir kuşun taklit yeteneğinin evrimleşmesinin sebebi nasıl hayatta kalmak ile bağlantılı aydınlatırsanız sevinirim :)
Puan Ver
Evrim ağacında birbirine görünüş olarak çok yakın olan bazı hayvanlar ayrı ayrı türlerde kabul ediliyorken, köpeklerde kabul edilen bu durumun sebebi nedir?
Puan Ver
Uçan memeli dediğimizde aklımıza gelen bu hayvan diğer uçamayan memelilerden farklı olarak nasıl bir gelişim göstermiştir. Öncelikli olarak memeliydi sonradan mı uçabildi yoksa sonradan mı memeli bir hayvan oldu ?