Soru & Cevap

Evrim & Abiyogenez

Puan Ver
neden disi tek basına kendı hamile kalamıyor (yada canlı meydana getirecek yumurta uretemiyor) ve erkeklerin dollemesi gerekiyor?
Puan Ver
Bu nasıl oluyor acaba bu üremeyle çeşitlilik sağlanabilirmi ? O spermlere gen nasıl aktarılıyor ? 2 dişinin genleri çaprazlanırsa çocuk sağlam doğabilir mi? Detaylı anlatırmısınız bu olayı ?
Puan Ver
Bu yüzden evrende başka zeki varlık oluşmamışsa ya da bizim en gelişmiş medeniyet olma olasılığımız var mı ?
Puan Ver
Ben genlerin vücudu oluşturken proteinleri nasıl kodladığını anlayamıyorum dokulara proteinler mi gönderiyorlar bu proteinleri kendileri mi üretiyor
Puan Ver
Mayozsuz çoğalan çok hücreli bazı hayvanlar(deniz yıldizi) eşeysiz üreyebiliyor fakat biz üreyemiyoruz . eğer karşı cinsiyetten birisi yoksa (eskiden insan nüfusu azdı) imkansız ve doğacak olan çocuk karşı cinsiyetinde genlerininde yarısını aldığı için çocuk tam bizim olmuyor.Eşeysiz olsa bizim olur
Puan Ver
NKEA: "Hem natüralizmi hem de evrimi kabul edersek bilişsel yeteneklerimize güvenemeyiz. Natüralizmin doğru olduğuna inanıyorsanız, aynı zamanda bu inancın doğru olduğu için değil, sizin hayatta kalmanız açısından yararlı bulunduğu için beyniniz tarafından oluşturulduğuna da inanmak zorundasınız."
Puan Ver
Ülkemizde çok az hayvan türü var bunun sebebu coğrafimidir yoksa insanlarımız mı bu hayvanları katletti ? Örnek verecek olursak akdenizin en büyük ormanlarını gördüm köylerini gezdim domuz , geyik,sansar ve ayıdan başka bir tür yaşamıyor. Sebebini açıklarmısınız?
Puan Ver
Tarihçi Yuval Noah Harari birçok tarihçi gibi Sapiens'i yani bizi dünyanın efendisi yapan bireysel akıl değil gruplar şeklinde düşünebilmemizdir demiştir.Peki insan türü gibi topluca altını çizerek söylemem gerekirse evrimsel yada yaratışçı olmayan BİLİNÇLİ davranışlar sergileyen bir tür yokmudur?
Puan Ver
Uçan memeli dediğimizde aklımıza gelen bu hayvan diğer uçamayan memelilerden farklı olarak nasıl bir gelişim göstermiştir. Öncelikli olarak memeliydi sonradan mı uçabildi yoksa sonradan mı memeli bir hayvan oldu ?
Puan Ver
Kitaptaki eleştirilerden aklımda kalanlar: - Evrim Teorisi'nde geleceğe dair öngörünün çok zor olması - Pulkanatlı kuş deneyinde Evrim Teorisi'yle çeliştiğini iddia ettiği sonuçlar - Türlerin değişiminin bütün canlılara hamledilemeyeceği - Biyolojinin fizik gibi bir bilim olmadığı ve birçok
Puan Ver
Embriyonun ilk 6 haftalık sürecinde kadın şablonunu izlediği biliniyor. Peki neden?
Puan Ver
İnsanların, Yarasaların, Kedilerin, Balinaların ve Farelerin ortak atası aynı olduğunu, evrimin de tek yönlü olmadığını, kombinasyonlar, mutasyonlar doğal seleksiyon vd. sahip olduğunu da biliyoruz. Fare, samur benzeri ortak atamızdan, balina ve yarasalara doğru türleşmesi ne şekilde olmuştur?
Puan Ver
Bazı ağaçlar her iklimde yaşayabiliyor diye biliyorum ama hayvanlar her iklimde yaşayamaz. Evrimde hayvanlar yaşadıkları ortama adapte oluyor bir kutup ayısının afrikada hayatta kalması imkansız gibi birşey ama her iklimde yetişen ağaçlar nasıl oluyorda hayatta kalıyor?
Puan Ver
1980'lerin giyim modası ile günümüzdeki giyim modası arasında ciddi bir fark var, toplumda ilgi çekme, var olma, kendini karşısındakilere karşı kabul ettirme amaçlı gerekli hatta mecburi hale bile gelebiliyor. Bu durum eşeysel seçilim kabul edilebilir mi?